Antiglobalist? Vad är det? När utgav sig Milei för att vara antiglobalist? Källa?
Judegrej? Vad pratar du om dåre?
Falskt valprogam? Politiker brukar genomföra vallöften menar du?
wwr i högform ..
Det är svårt att säga om wwr trollar, är allvarlig eller har tagit något, men hans påståenden är rena påhitt.
Jag klandrar inte svenskar som kläcker ur sig bizarra saker om Argentina och Milei för det är 1255 mil mellan Stockholm och Buenos Aires, få kan spanska, och de har ingen nämnvärd förkunskap om varken Argentina eller Latinamerika.
Här är några saker som aldrig nämns av SR och SVT:
Många av demonstranterna i Buenos Aires är illegala bolivianer beväpnade med påkar och kedjor som kräver pengar av den argentiska regeringen, samtidigt som Bolivia just nu utvisar illegala personer därifrån.
Regeringen har höjt både socialbidrag och pensioner med 60-100%.
Sex rullar toalettpapper kostar just nu motsvarande 500kr, 500gr "vanlig" pasta 175kr, 500gr Barilla fullkornsspaghetti 500-800kr, en liter mjölk 100kr, ett ägg 10kr, 1,5 liter Cola & Sprite 80-100kr osv.
Även kommunistdiktaturen Kuba genomför just nu stora åtstramningar (25% ökning av elpriserna och 200% ökning av priset på vatten tex) och presidenten sa att det inte är nyliberalt att strama åt.
Senast redigerad av Mileista 2023-12-27 kl. 16:58.
Det är svårt att säga om wwr trollar, är allvarlig eller har tagit något, men hans påståenden är rena påhitt.
Jag klandrar inte svenskar som kläcker ur sig bizarra saker om Argentina och Milei för det är 1255 mil mellan Stockholm och Buenos Aires, få kan spanska, och de har ingen nämnvärd förkunskap om varken Argentina eller Latinamerika.
Här är några saker som aldrig nämns av SR och SVT:
Många av demonstranterna i Buenos Aires är illegala bolivianer beväpnade med påkar och kedjor som kräver pengar av den argentiska regeringen, samtidigt som Bolivia just nu utvisar illegala personer därifrån.
Regeringen har höjt både socialbidrag och pensioner med 60-100%.
Sex rullar toalettpapper kostar just nu motsvarande 500kr, 500gr "vanlig" pasta 175kr, 500gr Barilla fullkornsspaghetti 500-800kr, en liter mjölk 100kr, ett ägg 10kr, 1,5 liter Cola & Sprite 80-100kr osv.
Även kommunistdiktaturen Kuba genomför just nu stora åtstramningar (25% ökning av elpriserna och 200% ökning av priset på vatten tex) och presidenten sa att det inte är nyliberalt att strama åt.
wwr ska man inte ta på allvar om man vill förbli mentalt frisk. Innan valet hoppades hen på en högervåg och identifierade Milei som höger. Innerst inne ville nog wwr att Milei skulle förlora för då hade wwr kunnat fortsätta hålla på Milei. Men nu vann Milei och det var en signal för wwr att byta sida och börja babbla om att Milei är globalist och "judegrej".
I Brexit-tråden så försvarar wwr däremot UK's nyliberala politik och massinvandring av indier. I fallet UK handlar det alltså inte om globalism och judegrejer.
Apropå dina uppgifter undrar jag: Vilken regering är det som höjt socialbidrag och pensioner, nuvarande el förra?
Har vi någon riktig anarkokapitalist i tråden som följt Milei och kan bedöma dom åtgärder som genomförts hittills? Är Milei ”the real deal” och kommer han verkligen exempelvis att avskaffa centralbanken?
wwr ska man inte ta på allvar om man vill förbli mentalt frisk. Innan valet hoppades hen på en högervåg och identifierade Milei som höger. Innerst inne ville nog wwr att Milei skulle förlora för då hade wwr kunnat fortsätta hålla på Milei. Men nu vann Milei och det var en signal för wwr att byta sida och börja babbla om att Milei är globalist och "judegrej".
I Brexit-tråden så försvarar wwr däremot UK's nyliberala politik och massinvandring av indier. I fallet UK handlar det alltså inte om globalism och judegrejer.
Apropå dina uppgifter undrar jag: Vilken regering är det som höjt socialbidrag och pensioner, nuvarande el förra?
Den nuvarande. Mileis regering har höjt pensionerna, barnbidragen och bidragen till mat mer än hans föregångare och kommer fortsätta höja pensionerna.
Såg idag att en limpa bröd iigger på motsvatande 100-300 kr och riset på 200-600 kr/kg. Allt ökar hela tiden.
Här är några saker som aldrig nämns av SR och SVT: [*]Många av demonstranterna i Buenos Aires är illegala bolivianer beväpnade med påkar och kedjor som kräver pengar av den argentiska regeringen, samtidigt som Bolivia just nu utvisar illegala personer därifrån.[*]Regeringen har höjt både socialbidrag och pensioner med 60-100%.[*]Sex rullar toalettpapper kostar just nu motsvarande 500kr, 500gr "vanlig" pasta 175kr, 500gr Barilla fullkornsspaghetti 500-800kr, en liter mjölk 100kr, ett ägg 10kr, 1,5 liter Cola & Sprite 80-100kr osv. [*]Även kommunistdiktaturen Kuba genomför just nu stora åtstramningar (25% ökning av elpriserna och 200% ökning av priset på vatten tex) och presidenten sa att det inte är nyliberalt att strama åt. [/list]
Du verkar inte veta vad du skriver om. Det fetstilta är struntprat. Vart har du fått denna information ifrån?
Du verkar inte veta vad du skriver om. Det fetstilta är struntprat. Vart har du fått denna information ifrån?
Mina egna ögon, så det är du som inte verkar veta vad du pratar om.
Det är som om jag hade suttit i någon hydda i Thailand och sagt att det var struntprat att fanns maskerade danskar och tyskar bland AFA under Göteborgskravallerna 2001.
Bland Polo Obrero har du många militanta bolivianer och av dem är många maskerade, har tillhyggen, kastar sten osv. Inte varenda en, men en hel del.
Det finns även professionella bråkmakare Cuba och Venezuela som är där för att ställa till problem.
Spansk stats-TV där 2:a vice statsministern är kommunist och både statsministern och samarbetspartiet är starkt emot Milei. TVE har för vana att sprida missvisande info om Milei.
Det var runt 10 000 ute på gatorna och i provisen Buenos Aires har du en folkning på 17,5 miljiner. Det är som om 1400 hade dykt upp till en demonstration i Stockholm. För att sätta det i perspektiv så kommer det dubbelt så många (20t) till Allsång på Skansen, och Milei fick 14,6 miljoner röster i valet och Massa 11,6 miljoner.
Den nuvarande. Mileis regering har höjt pensionerna, barnbidragen och bidragen till mat mer än hans föregångare och kommer fortsätta höja pensionerna.
Såg idag att en limpa bröd iigger på motsvatande 100-300 kr och riset på 200-600 kr/kg. Allt ökar hela tiden.
Oväntat men mycket positivt. Go Milei.
Apropå inflationen så pratade Milei innan valet om både bitcoinisering och dollarisering av Argentina. Han öppnade också upp tämligen omgående för Bitcoin, och förhoppningsvis gör han Bitcoin till legal tender i Argentina (liksom Bitcoin redan är legal tender i El Salvador) men hur går det med dollariseringen, har för mig att Milei backat något på den punkten?
Mina egna ögon, så det är du som inte verkar veta vad du pratar om.
Det är som om jag hade suttit i någon hydda i Thailand och sagt att det var struntprat att fanns maskerade danskar och tyskar bland AFA under Göteborgskravallerna 2001.
Bland Polo Obrero har du många militanta bolivianer och av dem är många maskerade, har tillhyggen, kastar sten osv. Inte varenda en, men en hel del.
Det finns även professionella bråkmakare Cuba och Venezuela som är där för att ställa till problem.
Jag har familj i Argentina så jag vet mycket väl vad jag pratar om. Om du har sett dessa bolivianer med egna ögon, varför kan du inte ta en bild eller en video (helst en video) och lägga upp det här på Flashback? Hur vet du att det är bolivianer det rör sig om?
Landet säljs ut till den globala storfinansen. Folket protesterar. Media skyddar som vanligt den globala diktaturen och reportern kan knappt tala engelska.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!