2023-12-27, 13:58
Medlem
Jämför man ridhuset med filmer som stal A**lsson lagt ut....så nog tycker jag att det är därifrån!!
Citera
2023-12-27, 13:59
Medlem
Pedofiler och djurplågare är ett jävla drägg. FY FAN !
Citera
2023-12-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoozee
Jag försökte titta på den youtube videon nu, men den fanns inte där..

SEB har plockat bort videon från sitt innehåll då den legat på deras konto.
Citera
2023-12-27, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Men vänta nu. Menar du att du själv inte ägnar dig åt spekulationer?🤣🤣🤣 Jag dör.

Om du dessutom tittat noga hade du sett att ab direkt citerat ett av hennes uttalande från klippet. Det råder inte mycket tvekan om saken...

Dessutom är Facebook fullt av personer, icke anonyma som bekräftar uppgifterna.
Nej, jag brukar inte länka till vare sig företag eller personer utan att veta att det handlar om dem och kunna berätta varför.
Det får man ju inte göra liksom -- det kallas falsk ryktesspridning och det har ju Flashback regler som förbjuder.

Om du vill hänvisa till ett direkt citat som stöd för ditt antagande så är det bättre att du berättar vad du menar istället för att tro att folk skall räkna ut det själva.

Om det nu finns folk som bekräftar det - bra då är det väl förhoppningsvis rätt då.
Citera
2023-12-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Nej. De PISKAR inte, utan manar med tömmarna. OM någon piskar en häst under ett lopp och domarna ser det, så måste banveterinären på travbanan (veterinär förordnad av Jordbruksverket) kontrollera ev skador på hästens bakdel. Däremot så används körspöet ofta felaktigt genom att slå på sulkyns skälmar för att skapa ljud och därigenom få igång hästens flyktbeteende... Svensk travsport är nog överlägsen andra länder när det gäller djurskydd, men vad som händer i stallet vet ju ingen.....

Jo det kan jag tala om vad som händer i stallet
Efter lopp kommer många hästar in och blöder i munnen
För hårt handlag och skarpa bett
Crescendo och jörvsöfax tex
När skydden tas av så finns det sår som dolts av lindor och skydd
Luftsugarskydd delas mellan stona och sköljs bara sv
Tröningssulkys svetsas i järn så hästarna skadar sig själv och inte ska ha sönder vagnarna
Hästar med lungblödning tas ut på banan snabbt igen efter tillfrisknande och dör sen under tövling
Listan kan göras oändlig
Citera
2023-12-27, 14:42
Medlem
Finns det någon länk till någon video? Eller har jag snubblat in på en tråd med aftonbladet-sponsorer?
Citera
2023-12-27, 14:52
Medlem
Är det inte så att man måste vara ganska hård mot en häst när man rider in den? Lite som ett äktenskap?

I det här fallet är det kanske värre än vad som är rimligt.
Citera
Medlem
Detta är bara toppen av ett isberg
Så mycket skit som pågår inom hästeriet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Är det inte så att man måste vara ganska hård mot en häst när man rider in den? Lite som ett äktenskap?

I det här fallet är det kanske värre än vad som är rimligt.

Nej man behöver inte vara hård. Tid och kunskap tålamod och kärlek
Det är det enda som behövs
Citera
2023-12-27, 14:53
Medlem
-tomten-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Undrar varför ingen ger sig på travet
Där är det misshandel på hög nivå varje dag året om
Finns en som knulla sina hästar
Folk svälter ihjäl sina hästar
Binder upp dom kortar in dom rätar ut dom med diverse grejer
Listan kan göras OÄNDLIG

Tror inte det är lönt att jag och du diskuterar men det är rätt uppenbart att du inte har någon insikt i travet och hur hästarna generellt sett har det där.
Kanske har du varit i ett stall där de misskött hästarna för tyvärr så finns det ju rötägg inom allt i samhället.
Travhästar har det bättre än de flesta djur. De får bra mat, besök hos veterinären när det behövs, omsorg varje dag och bra träning. Som vilken idrottsman som helst behövs allt det där för att kunna tävla på topp. Ett djur mår ju inte dåligt att vara vältränat.
Citera
2023-12-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Tror inte det är lönt att jag och du diskuterar men det är rätt uppenbart att du inte har någon insikt i travet och hur hästarna generellt sett har det där.
Kanske har du varit i ett stall där de misskött hästarna för tyvärr så finns det ju rötägg inom allt i samhället.
Travhästar har det bättre än de flesta djur. De får bra mat, besök hos veterinären när det behövs, omsorg varje dag och bra träning. Som vilken idrottsman som helst behövs allt det där för att kunna tävla på topp. Ett djur mår ju inte dåligt att vara vältränat.
Klart att vi inte kan diskutera
Jag har tränat travhäst i flera år
Och sett så mycket skit
Baksidan av travet är hemsk
Vet du att på dom flesta travbanor i Sverige så går hästar ute utan mat och vatten från 7 till 16
Magsårs syra börjar komma efter 3 till 4 timmar...
Det är också djurplågeri
Har du läst om alla hästar som svälter ihjäl i travet
1 åringar körs in för att kunna springa premie med tjocka gubbar i vagnen för att ägarna är så jävla kåta på 20 000
Citera
2023-12-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Så klart. Det är spritt i flera hästgrupper på Facebook redan och många som säger sig veta att så är fallet.
Ja folk tenderar att bli modigare i grupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in