Resultat: Rösta på dina favoriter!
1. NewDeer - Friday the 24:th
3,43%
48 röster
2. anomalign - Doghouse22
3,72%
52 röster
3. DisposableGarbage4 - Det "bruna" huset
2,36%
33 röster
4. duckling - En sockerbagare
19,89%
278 röster
5. dod-at-sveaskog - Bombad bunker
1,14%
16 röster
6. Thu - All I want for Christmas is a new kidney
1,36%
19 röster
7. DisposableGarbage4 - Bara ett hus
1,50%
21 röster
8. MrKake - Granatgevär M48
3,65%
51 röster
9. GrevenAvMontessori - Musikhjälpen Tema: Fred på jorden
1,43%
20 röster
10. Chantre - Restaurang Dumpen
2,00%
28 röster
11. Hivmannnen - Ett oväntat besök på sentinel-ön!
15,24%
213 röster
12. anomalign - Julmonstret?
10,37%
145 röster
13. dod-at-sveaskog - FLIEGENDE UNTERTASSE
1,79%
25 röster
14. peterZiipen - Kukstugan vid Lapporten
8,15%
114 röster
15. lucky-luci - Kråkboet
36,48%
510 röster
16. JonasPriest - Gäddmuseum
3,36%
47 röster
17. Messi2022 - Julmys i Dekorimahörnan
7,44%
104 röster
18. Vetemjoelsjesus - Det händer i centrum
4,29%
60 röster
19. Jultrollet - Snön ligger vit..
20,24%
283 röster
20. Separatisten - INNAN KRIGET KOMMER
7,73%
108 röster
21. Ankmicke2 - Statue of Liberty
3,36%
47 röster
22. Misabell - Julmys med Adolf
34,69%
485 röster
23. internetsladd - Findus Jultallrik
8,51%
119 röster
24. ecotomten - 420 Hjälp tomtarna 2024
1,22%
17 röster
25. Grankoja - Midvinternatten
1,86%
26 röster
26. mammavillknulla - Lindas Knullkåk
11,37%
159 röster
27. ToHell4711 - Historien om Sverige
2,15%
30 röster
28. holdmybear - Jul-PKrubban
4,22%
59 röster
2023-12-26, 18:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det har du ju rätt i. Båten är full av biblar och presenter. Men bland alla biblar gömmer sig en nazistisk pamflett. Man kan undra hur John Allen Chau tänkte när han smög in nazistisk propaganda bland biblarna. Ville han omvända öborna till kristendomen? Eller ville han egentligen introducera helt andra läror på ön? Vad hade hänt såvida John Allen Chau's missionerande hade lyckats? Hade Sentinel-borna blivit fromma kristna? Eller hade dom blivit nazister som hälsar på varandra med utsträckt högerarm? [GRUBBLAR]
Självklart hade de blivit nazister!
2023-12-26, 19:31
Moderator
Jultrollets avatar
Vad roligt att se att så många vill vara med och rösta i år! Varmt tack.

Det där rekordet på 1176 kan vi nog hoppas på att vi slår med råge nu när vi redan är uppe i 589 medlemmars röster.
2023-12-26, 19:43
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kråkboet kommer vinna. Adolf fick många röster i början, men kurvan har sakta men säkert börjat att plana ut. Kråkboet rör sig däremot stadigt framåt - utan att tappa momentum. Avståndet kommer bara att öka med tiden.
Hoppas att du har rätt. Och tendensen är sådan att det ser ljust ut. Vore ju för tröttsamt om ett nazzehus segrade i år igen.
2023-12-26, 19:43
Medlem
Grisbrottarens avatar
Gav som så många andra röster till duckling, lucky-luci och Jultrollet för det fina hantverket och traditionellt pepparkakshusbygge.
En röst för bästa idé fick gå till Ankmicke2, för en helt underbart urflippad scen på tvärs med allt anständigt och oanständigt. Den brända pepparkaksgubben skapade magi.

Generellt tycker jag dock att det är alltför ont om grisar i husen – oavsett om de är i marsipan eller ren deg.
2023-12-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet

Det där rekordet på 1176 kan vi nog hoppas på att vi slår med råge nu när vi redan är uppe i 589 medlemmars röster.

Sjukt svårt i år med alla fina bidrag! Samtidigt vet vi ju hur flashbackare firar en lång julledighet! En hel vecka med ohemula mängder alkohol, skinka och rödbetssallad toppat med sanslösa mängder narkotika av allehanda slag som plockas fram för att fira Jesu födelse, hemvändardag, ständigt heilande och totalt onödiga bråk med vänner och familj.

Det gör inte valet lättare direkt när Findus jultallrik fortfarande lyser med sin frånvaro i frysdiskarna och det trycks upp i ansiktet på en varje gång man går igenom alla bidrag.

Ett väldigt gripande bidrag dessutom, ett välbekant mörker för varje flashbacker, snaran är ständigt närvarande! Kommer nog bli en röst där med tanke på hur väl han fångat den äkta julkänslan.
2023-12-26, 20:06
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ett väldigt gripande bidrag dessutom, ett välbekant mörker för varje flashbacker, snaran är ständigt närvarande! Kommer nog bli en röst där med tanke på hur väl han fångat den äkta julkänslan.
Det är också lite passande att h*n heter "Internetsladd" - då jag tänker på tråden där LurifaxFlux hängde sig med en sladd i livesändning på flashback
2023-12-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det är också lite passande att h*n heter "Internetsladd" - då jag tänker på tråden där LurifaxFlux hängde sig med en sladd i livesändning på flashback

Hade inte tänkt på det men nu när du säger det, sanslöst tragiskt händelse

Det kommer bli iaf en röst på Findus jultallrik då den på ett bra sätt beskriver det mörker som många upplever på julen. Ett gripande bidrag som leder till eftertanke och även väcker minnen om en vän som valde att avsluta livet under liknande omständigheter en julafton ett antal år tillbaka. ❤️
2023-12-26, 20:39
Moderator
NewDeers avatar
Citat:

Det kommer bli iaf en röst på Findus jultallrik då den på ett bra sätt beskriver det mörker som många upplever på julen. Ett gripande bidrag som leder till eftertanke och även väcker minnen om en vän som valde att avsluta livet under liknande omständigheter en julafton ett antal år tillbaka. ❤️
Ja, jag har också röstat på den. Min lillebror hängde sig i oktober, så jag vet hur det känns.
2023-12-26, 20:41
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:

Stödröstade också på Findus jultallrik, min kanske absoluta favoritsymbol för en ångestfylld jul i ensamhet.

Min huvudsakliga röst föll på Gäddmuseum.
Uppstoppade genitalier i relief på väggarna är bland det vackraste jag sett. Jag föreställer mig att man råbarkat avlägsnade dessa med en vanlig morakniv innan man kokade lim på återstoden av pedofilernas lekamen. För visst är det så det var tänkt, JonasPriest?

Sen kunde jag inte motstå att även slänga en röst på Lindas Knullkåk. Vilken sexig plommonformad liten häck huvudpersonen har där hon kryper runt på parketten i knullkåken och lapar i sig dagens intorkade säd. Gött mos min vän, gött mos!
2023-12-26, 20:52
Medlem
Applåd till alla deltagare, fantastiskt byggande!

In och rösta flashbackare!!!
2023-12-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet

Men det är väl inte 589 unika medlemmar som röstat, utan 589 röster, där varje medlem som röstat kunnat lägga flera röster? Finns det något sätt att se hur många unika medlemmar som röstat?
2023-12-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, jag har också röstat på den. Min lillebror hängde sig i oktober, så jag vet hur det känns.

Vet knappt vad jag ska skriva, jag önskar att jag hade kunnat göra något för att du, din familj och din bror skulle slippa att vara med om detta hemska.
Psykisk ohälsa är något dom flesta drabbas av på ett eller annat sätt även om så få vill tala om den, som om verkligheten är pinsam.

Det låter kanske lite futtigt men jag vill iaf sända en varm kram och god lycka till dig. ❤️

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in