2023-12-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Jag är 100 % säker på att i ett öppet krig startade av "Sveriges" elit, skulle majoriteten av svenska män inte ta upp vapen och slåss. Om jag provocerar fram ett krig skulle du slåss det i det kriget? Ja eller Nej!
Alla män och kvinnor, i Sverige, omfattas av totalförsvarsplikten så de "män" du tar upp kommer inte att ha något val.

EDIT: Med det sagt är det inte säkert att alla strider med vapen i hand men många kommer att få arbeta för försvaret av vårt land.
Senast redigerad av GiatarrNenne 2023-12-26 kl. 12:39.
Citera
2023-12-26, 12:44
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
OM Sverige börjar strida mot främmande makt är det slut med alla bidrag till babbarna. De pengarna kommer att behövas i krigskassan
Nog för att babianerna slukar oändliga summor, men staten och den offentliga sektorn är bankrutt för länge sedan. Det finns i praktiken ingenting som det inte slängs skattemedel på; meningslösa myndigheter, organisationer, verksamheter, projekt, hobbyer, kamelfarmer, analbögforskning osv.

Det finns ingenting mer att beskatta nu, så upprustningen kommer ju bli på höjda skatter och framförallt lånade pengar som blir ytterligare beskattning för kommande generationer.

Om svenska företag och privatpersoner någonsin ska komma ur skuld- och lyxfällan så måste skattetrycket sänkas radikalt och den judebankirstyrda Riksbanken avskaffas.
Citera
2023-12-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Nog för att babianerna slukar oändliga summor, men staten och den offentliga sektorn är bankrutt för länge sedan. Det finns i praktiken ingenting som det inte slängs skattemedel på; meningslösa myndigheter, organisationer, verksamheter, projekt, hobbyer, kamelfarmer, analbögforskning osv.

Det finns ingenting mer att beskatta nu, så upprustningen kommer ju bli på höjda skatter och framförallt lånade pengar som blir ytterligare beskattning för kommande generationer.

Om svenska företag och privatpersoner någonsin ska komma ur skuld- och lyxfällan så måste skattetrycket sänkas radikalt och den judebankirstyrda Riksbanken avskaffas.
Diet första man kommer att dra ner på är babbarnas bidrag; moderaterna gick till val på detta och det kommer förhoppningsvis redan under mandatperioden.

Det var den största anledningen till att jag röstade på M, f.ö.
Citera
2023-12-26, 12:59
Medlem
Ganonitos avatar
De kan glömma att jag ställer upp i något krig för att skydda en stat som inte gjort ett skit för mig.
Citera
2023-12-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Nehej du. Lyssna på tonläget. Lyssna hur moderaten ifråga låter. Överhuvudtaget kan vi sluta tala om svensk försvarsmakt och det svenska försvaret. Bättre att beskriva vad det är nu, den svenska krigsmakten. Och det låter väl tufft va? Eftersom du säkert ger ditt stöd till Ukraina på 30 miljarder om året, vapen och ammunition fast med ukrainska liv som insats så kan du väl fara ned och slåss själv. Jag vet flera stycken dessutom som verkar vara otroligt motiverade att följa med dig dit.

”Alla måste inse att vi måste börja planera för höjd beredskap och ytterst kriget och den väpnade striden”, säger ordförande Hans Wallmark (M)."

Men det jag lyssnar och tror på är Ukrainas kollaps och ryssarna kommer inte fortsätta efter det. De vill inte göra det. Vill du verkligen tjäna Sverige så ska du nog överväga saker som att inte gå med i NATO (försent just nu) och att Sverige lämnar EU och börjar om med en rad projekt som faktiskt syftar till vad som är till gagn för det svenska folket.
Sveriges försvar och beredskap handlar INTE om att åka till Ukraina. Varför skulle då någon här åka dit och kriga? I alla fall om man inte har några förutsättningar till det? Tex. jag 60-plussare, som inte kan springa ifrån en 5-åring, ännu mindre från en rysk soldat. Men OM det skulle bli krig här i Sverige, så skulle jag göra allt jag kan på civilsidan. Men när man läser här i Flashback, så kan undra vad det är för fegisar, som skriver här, unga och friska män som skulle fly utomlands. Men kanske blir Sverige då räddad av alla invandrare, som bor här? De verkar vara lite mer stridslystna, som inte vill bara böja sig för någon främmande makt (=Ryssland).

Hans Wallmark har helt rätt. Kriget och "den väpnade striden" börjar om något land skulle få för sig att anfalla Sverige. Då är det bra att vara beredd.

Jag hoppas verkligen inte att Ukraina kollapsar. Ryssland kommer inte att sluta där. De har redan nu planerat för sitt nästa steg, i nästa land och nästa och nästa...
Citera
2023-12-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Sveriges försvar och beredskap handlar INTE om att åka till Ukraina. Varför skulle då någon här åka dit och kriga? I alla fall om man inte har några förutsättningar till det? Tex. jag 60-plussare, som inte kan springa ifrån en 5-åring, ännu mindre från en rysk soldat. Men OM det skulle bli krig här i Sverige, så skulle jag göra allt jag kan på civilsidan. Men när man läser här i Flashback, så kan undra vad det är för fegisar, som skriver här, unga och friska män som skulle fly utomlands. Men kanske blir Sverige då räddad av alla invandrare, som bor här? De verkar vara lite mer stridslystna, som inte vill bara böja sig för någon främmande makt (=Ryssland).

Hans Wallmark har helt rätt. Kriget och "den väpnade striden" börjar om något land skulle få för sig att anfalla Sverige. Då är det bra att vara beredd.

Jag hoppas verkligen inte att Ukraina kollapsar. Ryssland kommer inte att sluta där. De har redan nu planerat för sitt nästa steg, i nästa land och nästa och nästa...

Vilka länder står på tur om Ukraina faller?
Vart kan man läsa den här planen?
Citera
2023-12-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Vilka länder står på tur om Ukraina faller?
Vart kan man läsa den här planen?
Ryssland har inga gränser, enligt Putin.
Tror du på riktigt att Ryssland har publicerat sina exakta planer? Men om man följer nyheter från olika källor, så kan man bilda sin egen uppfattning.

https://www.svd.se/a/b2f4c6af-6f74-3e4f-8b00-88ae4c083a76/putin-vill-aven-aterta-finland
Citera
2023-12-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De kan glömma att jag ställer upp i något krig för att skydda en stat som inte gjort ett skit för mig.
Du lär inte komma undan den dagen.
Citera
2023-12-26, 17:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Du lär inte komma undan den dagen.

Ska vi slå vad?
Citera
2023-12-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Ryssland har inga gränser, enligt Putin.
Tror du på riktigt att Ryssland har publicerat sina exakta planer? Men om man följer nyheter från olika källor, så kan man bilda sin egen uppfattning.

https://www.svd.se/a/b2f4c6af-6f74-3e4f-8b00-88ae4c083a76/putin-vill-aven-aterta-finland

Har du något officiellt uttalande från Putin när han deklarerar att Ryssland inte har några gränser?

Det skulle vara betydligt mer trovärdigt än en (rysk)dissidents ord (Andrej Illiaronov )
Citera
2023-12-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Har du något officiellt uttalande från Putin när han deklarerar att Ryssland inte har några gränser?

Det skulle vara betydligt mer trovärdigt än en (rysk)dissidents ord (Andrej Illiaronov )
https://www.youtube.com/watch?v=Ywrup7BWsUA
Citera
2023-12-26, 19:13
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/ammunitionsbrist-i-sverige-och-v%C3%A4rlden-sv%C3%A5rt-l%C3%A4ge/ar-AA1m3dF7?ocid=hpmsn&cvid=45d7269faa93460da2b6388a7 eaecb16&ei=32&fbclid=IwAR0mPTTZTIF6YEuWWFMmYqt_PPl cIGuRPrmvtFPYYCxJwZkK_no2gZ98XpM

Vi har ammunitionsbrist här i Sverige hur blåsta är dom och sätta oss i den här situationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in