2023-12-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Jag är 100 % säker på att i ett öppet krig startade av "Sveriges" elit, skulle majoriteten av svenska män inte ta upp vapen och slåss. Om jag provocerar fram ett krig skulle du slåss det i det kriget? Ja eller Nej!
Och vem har sagt att det skulle vara Sveriges elit, som skulle starta kriget. OM det nu skulle bli krig här, så är det förmodligen startat av någon annan lands elit.
Citera
2023-12-25, 18:30
Medlem
Citat:
Kan vi ha en omröstning innan nyår och nästa sommar på hur många som skulle ställa upp att strida för Sveriges makthavare? Jag gissar att knappt 5-10 % av Sveriges befolkningen skulle vilja dö i ett krig för att makthavarna och dagens elit ville ha krig!

Du är bara en desinformatör vars åsikter är ointressanta och bara lögner och du är uppenbarligen inte svensk Sverige är inte U-landet ryssland där man förväntas slås och dö för en diktator här slåss vi för att skydda vår frihet och demokrati och att skydda dom svaga från dom krigsbrott som Ryssland kommer att utsätta oss för om dom sätter sin fot på svensk mark
Citera
2023-12-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Synd att USA och nato ger Sveriges ledare hybris och sätter oss på piedestal för att bli kanonmat och lägga miljarder på militär utrustning för deras skull. När vi egentligen skulle kunna vara de vi gör bäst att vara diplomater, ligga lågt, inte bli ägd av andra länder och spara pengar. Men regering förstår inte att de har piedestal tugget från USA är ett sätt att sälja ut Sverige. Visserligen gillar ju moderaterna att sälja ut våra resurser till vrakpriser

Du är inte särskilt trovärdig vatnik med en nyreggad användare som bara skriver Kremls propaganda
Citera
2023-12-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas237
Du är inte särskilt trovärdig vatnik med en nyreggad användare som bara skriver Kremls propaganda

Skulle du tro på det om jag hade varit medlem sen 98 eller skickas kopia på nyhetsbrevet fb skickade ut via post till medlemmar på 90 talet. Du kan få en kopia.

Nej du är för lättmanipulerad och letar vinst som blinda kameler som letar efter sand i sahara. Förblindad av Aftonbladet och Expressen som enda insikt i vad regeringen gör. Medan de styrande säljer ut Sverige mer och mer och wallenberg sfären äger mer och mer makt som gödsel från moderaterna så kommer du fortsätta tro att detta koncept lönar sig för dig. Men icke du förlorar landet Sverige för varje minut för de som tecknar avtal om att sälja ut Sverige tecknar även avtal om socialdumpning
Citera
2023-12-25, 21:26
Bannlyst
Citat:
Jag är 100 % säker på att i ett öppet krig startade av "Sveriges" elit, skulle majoriteten av svenska män inte ta upp vapen och slåss. Om jag provocerar fram ett krig skulle du slåss det i det kriget? Ja eller Nej!

Man kan lätt prova med att börja kalla in folk och vara öppen med att planen är att inom 3 månader ska svenska armen slåss i Ukraina mot ryssarna. Plötsligt är det allvar i Sverige ordentligt. Det är inte längre 30 miljarder kronor om året och svenska vapen inklusive fordon och ammunition till Ukraina, nu skickar man iväg folket till Ukrainas stöd.

Hur många av rysshatarna i denna tråden skulle välkomna detta? Fåniga människor. De skulle krypa ihop och vägra fara.

Varför skulle jag åka för? Vad ska jag slåss för i Ukraina? Jag vill inte återerövra Donbass åt Ukraina. Jag betraktar Donbass som ryskt. Det är ju bara att titta på befolkningssammansättningen och Donbass historia.
Senast redigerad av Tjoenlai 2023-12-25 kl. 21:38.
Citera
2023-12-25, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Du har uppenbart missat att NATO är ett försvarssamarbete.

Visa mig när ”NATO” har verkat offensivt.

USA har verkat offensivt väldigt ofta och på många ställen, lär dig skillnaden.

1999 bombade NATO Serbien och inte bara det, NATO slet loss Kosovo från Serbien också.

Ojdå, för det är samma NATO som vill införliva Ukraina i organisationen och så ska ryssarna få se sitt Krim förlorat för all framtid. Det är inte svårt att sätta sig in i ryssarnas känslor, allra minst med tanke på den stora ryska befolkningen och dess kultur, i dagens Ukraina (långt större än vad det var före Sovjetunionens varande)

NATO bombade även Libyen 2011. Landet rasade samman och är nu förstört det också.
Citera
2023-12-25, 23:09
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Man kan lätt prova med att börja kalla in folk och vara öppen med att planen är att inom 3 månader ska svenska armen slåss i Ukraina mot ryssarna. Plötsligt är det allvar i Sverige ordentligt. Det är inte längre 30 miljarder kronor om året och svenska vapen inklusive fordon och ammunition till Ukraina, nu skickar man iväg folket till Ukrainas stöd.

Hur många av rysshatarna i denna tråden skulle välkomna detta? Fåniga människor. De skulle krypa ihop och vägra fara.

Varför skulle jag åka för? Vad ska jag slåss för i Ukraina? Jag vill inte återerövra Donbass åt Ukraina. Jag betraktar Donbass som ryskt. Det är ju bara att titta på befolkningssammansättningen och Donbass historia.
Och det är ju isåfall bra att människor krigsvägrar. Krig måste till varje pris alltid undvikas. Alla som sitter och krigshetsar och stöttar statens militariserande av Sverige och legitimerar en NATO-anslutning har blod på sina händer.

Det är inte häftigt med krig. De som mot alla odds överlevt ett krig tar antingen livet av sig efteråt eller lever som plågade skuggor av sina forna jag.

Krig är en statlig affärsidé, ett skattefinansierat militärindustriellt konglomerat, kontrollerat av dom sjukaste jävlarna som existerar på jorden. Det är varje moralisk individs ansvar att starkt motsätta sig alla militära konflikter orsakade av politiker.

Det är inte olika folkslag som har konflikter med varandra, det är sociopatiska och megalomana statsledare som för egna syften vill offra människor.
Citera
2023-12-26, 09:02
Medlem
Hur i helsike lyckades ni vända det till att Sverige skulle starta krig eller svenskarna skulle skickas till andra länder att kriga?! Det handlar ju om Sveriges FÖRSVAR och inget annat!
Citera
2023-12-26, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Hur i helsike lyckades ni vända det till att Sverige skulle starta krig eller svenskarna skulle skickas till andra länder att kriga?! Det handlar ju om Sveriges FÖRSVAR och inget annat!

Nehej du. Lyssna på tonläget. Lyssna hur moderaten ifråga låter. Överhuvudtaget kan vi sluta tala om svensk försvarsmakt och det svenska försvaret. Bättre att beskriva vad det är nu, den svenska krigsmakten. Och det låter väl tufft va? Eftersom du säkert ger ditt stöd till Ukraina på 30 miljarder om året, vapen och ammunition fast med ukrainska liv som insats så kan du väl fara ned och slåss själv. Jag vet flera stycken dessutom som verkar vara otroligt motiverade att följa med dig dit.

”Alla måste inse att vi måste börja planera för höjd beredskap och ytterst kriget och den väpnade striden”, säger ordförande Hans Wallmark (M)."

Men det jag lyssnar och tror på är Ukrainas kollaps och ryssarna kommer inte fortsätta efter det. De vill inte göra det. Vill du verkligen tjäna Sverige så ska du nog överväga saker som att inte gå med i NATO (försent just nu) och att Sverige lämnar EU och börjar om med en rad projekt som faktiskt syftar till vad som är till gagn för det svenska folket.
Senast redigerad av Tjoenlai 2023-12-26 kl. 12:19.
Citera
2023-12-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Varför ämnar du ständigt projicera din egen arma ynklighet på oss andra som inte delar din förkärlek att ta den i stjärten för Ivan och Stenevi?

Det är precis ett ansvarsfullt, solidariskt och kravfullt samhälle jag eftersträvar, vilket också är anledningen till varför du och de andra många quislingarna i samhället inte förtjänar det skydd jag annars kan ge er, och som ni själva inte förmår uppbringa. Det skyddet är förbehållet för min familj, mina vänner och de som visar sig dela avskyn mot den ondska du så fegt ursäktar.

På sätt och vis skulle det vara bra om Ivan knackade på dörren, sett i det långa loppet. Den falang värdelösa människor du tillhör skulle bli bleka av skräck, och ni skulle bli nekade det skydd som ni borde blivit fråntagna för länge sedan. En god skogsbrand skulle göra er gott, och skulle i förlängningen sannerligen komma oss andra till gagns, och ge oss en chans att bygga upp det goda samhället utan de korrumperade krafter du slår vakt om.

Otippat, men föga förvånande, att du slänger dig med slagord från dina sessioner i 1-majtågen.

Du är en konflikträdd och feg individ som ideligen hittar anledningar till att inte behöva dra ditt strå till stacken. Att komma med pekpinnar där du dikterar villkor för andra utan att bidra till något värdeskapande öht är skrattretande. Att du inte inser det är en gåta och samtidigt komiskt. Dina kurser på Söderstörns högskola har inte gjort dig gott. Fascinerande att följa dina tankgegångar och inse hur svag du är. Att följa hur du, i trevande resonemang, försöker rättfärdiga det är minst sagt intressant.
Citera
2023-12-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Och det är ju isåfall bra att människor krigsvägrar. Krig måste till varje pris alltid undvikas. Alla som sitter och krigshetsar och stöttar statens militariserande av Sverige och legitimerar en NATO-anslutning har blod på sina händer.

Det är inte häftigt med krig. De som mot alla odds överlevt ett krig tar antingen livet av sig efteråt eller lever som plågade skuggor av sina forna jag.

Krig är en statlig affärsidé, ett skattefinansierat militärindustriellt konglomerat, kontrollerat av dom sjukaste jävlarna som existerar på jorden. Det är varje moralisk individs ansvar att starkt motsätta sig alla militära konflikter orsakade av politiker.

Det är inte olika folkslag som har konflikter med varandra, det är sociopatiska och megalomana statsledare som för egna syften vill offra människor.
Du har bara delvis rätt. Det angripna landets ledare har inte valt kriget, ännu mindre dess befolkning.
Citera
2023-12-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai

OM Sverige börjar strida mot främmande makt är det slut med alla bidrag till babbarna. De pengarna kommer att behövas i krigskassan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in