Citat:
Ursprungligen postat av
Himmalajja
Har du hört talas om begreppet konceptbild? Man klipper in en bild som visar det som artikeln handlar om, även om bilden inte visat exakt samma händelse.
Jag förmodar att du har trovärdig källa till att så är fallet, eller är det något du kom på själv som förklaring? Nu ska jag inte vara sådan, men om det senare fallet gäller så är det nästan som det känns att vissa pro-ryssar har sådan stark tilltro till Putins Ryssland likt ett barn har att sin pappa är starkast och smartast, och måste till varje pris hitta en förklaring till misslyckanden för att inte förlora sin idealbild.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kojkoj
Det jag vänder mej lite mot det du skriver e att Österrike e ett specialfall. Visst e deras nationalister mer extrema i sin på beundran av Putin men jag tycker detta problem finns i varierande grad i väst. Oavsett om det e i Sverige eller USA.
Man kan väl använda ett spektrum av gråzoner då, där Österrikes FPÖ är väldigt framträdande mörk medan övriga kan anses gråa av mörkare eller ljusare nyans.
Vissa nationalister har ju nyktrat till och insett att Putin inte är den resurs de hoppades på, medan andra fortfarande hoppas på Ryssland som motvikt till uppfattad Soros-globalism.
I Sverige är ju Fria Tider ett typexempel på detta, då det rätt uppenbart har en pro-rysk hållning, vilket för en svensk nationalist inte borde vara helt naturlig då Ryssland varit en gammal arvsfiende till nationen Sverige sedan gammalt.