2023-12-26, 00:10
  #102997
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner


Ja, du fattar som vanligt ingenting. Maja är oskyldig till mordet på Tove. Du klarade kanske inte av att läsa så långt så att du förstod att det var vad diksussionen gällde.

Och nej, Maja har inte någon "kriminell bakgrund". Det är bara ännu en av alla lögner som ni Majahatare kör med. Maja är tidigare ostraffad. Det finns inget kriminellt i hennes bakgrund.*

Visst är Maja en duvunge. Det är precis vad hon är. En duvunge som gör vad hon blir tillsags. Johanna sa åt henne att bära, och då bar hon. Duvunge är en mycket bra beskrivning på Maja.

Du är bara en lika stor lögnare och Majahatare som kattentufsan.

Stor i orden… jag skriver bara sanningen- den du inte vill ska se ljuset.
Vad tror du att du vinner genom att mörka sanningen?
M*j* Hellm*n dömdes till 1 1/2 års fängelse för grovt gravfridsbrott vilket hon suttit av genom att hon varit häktad och överklagat, över tid sedan hon spärrades in.
Idag är hon fri som en fågel- och sanningen är att hon har en kriminell bakgrund, hur du än försöker vränga och vrida på andras inlägg i diskussioner….
Citera
2023-12-26, 00:18
  #102998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Stor i orden… jag skriver bara sanningen- den du inte vill ska se ljuset.
Vad tror du att du vinner genom att mörka sanningen?
M*j* Hellm*n dömdes till 1 1/2 års fängelse för grovt gravfridsbrott vilket hon suttit av genom att hon varit häktad och överklagat, över tid sedan hon spärrades in.
Idag är hon fri som en fågel- och sanningen är att hon har en kriminell bakgrund, hur du än försöker vränga och vrida på andras inlägg i diskussioner….
Så värst fri är hon nog inte. Lär få gömma sig tills dom gråa håren träder fram. Eller emigrera?? En gång mördare, alltid mördare.
__________________
Senast redigerad av Vipan 2023-12-26 kl. 00:24.
Citera
2023-12-26, 00:42
  #102999
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Nu är det väl mest i din "förvrängda vär(l)d av fabler", där du med säkerhet, hävdar gång på gång att MH är oskyldig till TT.s död.

Du skriver: "Maja var på toaletten två gånger, men inte när Johanna strypte Tove".
För att uttala sig som du gör så måste du ha varit på plats, vilket jag inte tror att du var.

Sluta att uttala dig så kategoriskt, ingen vet vad som hände i den lilla lgh (förutom de två som fortfarande är i livet).
MH är frikänd i brist på bevis, inte för att hon är bevisat oskyldig.

Klart som tusan att JJ förstår att hon inte kan ha en död kropp i sin lägenhet! Och den som du hävdar vara oskyldig såg till att liket försvann därifrån, höll tyst/ljög under lång tid!

Om Maja är skyldig eller inte saknar betydelse.
Citera
2023-12-26, 00:45
  #103000
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Nu får du allt ta och tagga ner lite och hålla dig till sanningen, MH (M*j* Hellm*n)
dömdes till fängelse i ett år och sex månader för GROVT GRAVFRIDSBROTT.
MH är alltså inte lite oskyldig, vilket du vill påskina, MH är ingen duvunge, hon har en kriminell bakgrund.
God fortsättning på julfriden.

Vilket hon också erkänt och avtjänat.
Citera
2023-12-26, 00:54
  #103001
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Vilket hon också erkänt och avtjänat.


Ja och därför ska vissa bara hålla käften om att hon är oskyldig!!!
Citera
2023-12-26, 02:16
  #103002
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Stor i orden… jag skriver bara sanningen- den du inte vill ska se ljuset.
Vad tror du att du vinner genom att mörka sanningen?
M*j* Hellm*n dömdes till 1 1/2 års fängelse för grovt gravfridsbrott vilket hon suttit av genom att hon varit häktad och överklagat, över tid sedan hon spärrades in.
Idag är hon fri som en fågel- och sanningen är att hon har en kriminell bakgrund
, hur du än försöker vränga och vrida på andras inlägg i diskussioner….
Det är ingen som påstått någonting annat, utan snarare försökt påpeka och klargöra att Maja gjort vad hon beordrats göra, dvs hjälpa till att bära, lysa med mobil, ljuga om Johannas förehavanden.
Maja har suttit av sitt straff, Johanna fortsätter ställa till med skit, numer inifrån fängelset
Citera
2023-12-26, 02:23
  #103003
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja och därför ska vissa bara hålla käften om att hon är oskyldig!!!
Maja är oskyldig till att ha mördat, vilket somliga har påstår är fel och hävdar fortfarande att hon gjort sig skyldig till mord, och mordbränder.
Citera
2023-12-26, 02:39
  #103004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja är oskyldig till att ha mördat, vilket somliga har påstår är fel och hävdar fortfarande att hon gjort sig skyldig till mord, och mordbränder.
Om du inte var på plats kan du inte påstå att hon är oskyldig. Omständigheterna säger nåt helt annat och hovrätten gjorde inte sitt jobb. Bedrövligt om man ska tala klarspråk. Svenska folket fattar ändå att ingenting stämmer med det Maja sagt och det insåg även den usla hovrätten. En stor skam att hon slapp undan sitt livstidsstraff.
__________________
Senast redigerad av Vipan 2023-12-26 kl. 02:44.
Citera
2023-12-26, 03:09
  #103005
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Om du inte var på plats kan du inte påstå att hon är oskyldig. Omständigheterna säger nåt helt annat och hovrätten gjorde inte sitt jobb. Bedrövligt om man ska tala klarspråk. Svenska folket fattar ändå att ingenting stämmer med det Maja sagt och det insåg även den usla hovrätten. En stor skam att hon slapp undan sitt livstidsstraff.
Det verkar snarare som att en handfull flashbackare har otroligt svårt att ta in att Johanna Leshem Jansson är ensam skyldig till Toves död.
Hovrätten rättade till vad tingsrätten ställde till med, tyvärr så fick vidret Johanna glida lite på en räkmacka i hovrätten, varför kan man fråga sig? Rabatt för att ha gjort självmål?
Citera
2023-12-26, 03:42
  #103006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det verkar snarare som att en handfull flashbackare har otroligt svårt att ta in att Johanna Leshem Jansson är ensam skyldig till Toves död.
Hovrätten rättade till vad tingsrätten ställde till med, tyvärr så fick vidret Johanna glida lite på en räkmacka i hovrätten, varför kan man fråga sig? Rabatt för att ha gjort självmål?
Jag pratar om hela svenska folket och inte enstaka medlemmar. Bara att kolla på nätet vad folk skriver. Till och med hovrätten erkände att dom inte trodde ett ord på vad Maja sa och storyn hängde inte ihop. Han sa det i TV under pressträffen. Om du inte var på plats kan du inte påstå att Maja är oskyldig till mord.
Citera
2023-12-26, 03:48
  #103007
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Om Maja är skyldig eller inte saknar betydelse.

Det gör det INTE! Hon vet själv om hon är en mördare eller inte. Om hon är det så kommer hon få sitt straff så småningom. Karma is a bitch.
Citera
2023-12-26, 07:14
  #103008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Göta Hovrätt har slagit fast att Maja är oskyldig. Hur svårt är det att förstå för dig?

Trollen som spammar tråden med lögner om att Maja är en mördrare och knarkare och allt vad det är, de har du inga synpunkter på! Du är en precis lika stor lögnare och Majahatare som dem, och hycklare därtill! Hacka på dem istället du!

Nej, det var inte alls så att Maja "såg till" att Toves kropp försvann därifrån. Det var Johanna som såg till det. Maja hjälpte till att bära lite i trapphuset och lite i skogen, det var allt. Hade inte Johanna sett till att Toves kropp dumpades i skogen, så hade Maja inte lyft ett finger i den delen heller. Så sluta sprida dina lögner!

De båda kvinnorna hjälptes åt att få med en levande TT från Nöjet till lgh.

Strax efter hjälptes de åt att få ut en död TT.

Jag har aldrig påstått att Maja är en mördare/knarkare. Detta pga att jag inte VET, precis lika lite som du kan veta att hon inte är någon mördare.
Som sagt frikänd pga inga bevis, inte bevisat oskyldig.

Vad vi alla VET är att Maja har för vana att ljuga/undanhålla sanningar under lång tid.

Det är upp till var och en att ha sin egen TRO (utan att behöva kallas för Majahatare, troll, stor lögnare, hycklare).
Den som säger sig VETA vad som utspelade sig i lgh far med osanning!

Hur mycket/litet MH hjälpte till nerför trapporna/i skogen VET varken du eller någon annan.
Noterar att du glömde skriva om att din "hjälte" Majas hjälpsamhet när de skulle ha in en död TT i bilen.

Ps Vilka lögner har jag spridit? Ds
__________________
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-12-26 kl. 07:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in