(Näst sista stycket): kan tänka mig att JJs uppenbara hat mot TT bland annat grundar sig i en tärande avundsjuka.
…TT kom in på läkarlinjen men JJ hade inte betyg nog från gymnasiet för att komma in på arkitektlinjen. Utan att visa besvikelse utåt så tog eller fick hon i stället jobbet som lärarassistent.
Förutom detta kan jag tänka mig, kändes det nog som ett nederlag i JJs egna ögon och en massa annat som hon byggde upp sitt hat på.Sjuklig svartsjuka och mord blev resultatet.
Undrar just hur hennes föräldrar har fostrat henne.
__________________
Senast redigerad av Nonitotta 2023-12-23 kl. 21:05.
Ja, det är vad Johanna gjorde, hon fick Maja att vända sig från sin familj, snackade skit om dom, fick Maja att tro att föräldrarna var stränga och konstiga, hade för mycket kontroll och koll.
Maja isolerade inte enligt klassiskt mönster å en manipulativ persons vägnar.
Finns öht inget inget om detta. Däremot hade Maja beklagat sig om sin familj och sin bror.
De hon gnäller om reagerar Johanna på att de ska bestraffas.
Men ang Majas bror (eller familj) har hon inte uttalat att de borde dödas.
Vad Maja säger är att Johanna bekräftade den åsikt hon redan hade om föräldrarna, dvs att hon borde övervakas mindre.
Hon är gravt falsk i frågan, skaffar sig sympati.
Det är hon som valt att ha sökfunktion på.
Maja isolerade inte enligt klassiskt mönster å en manipulativ persons vägnar.
Finns öht inget inget om detta. Däremot hade Maja beklagat sig om sin familj och sin bror.
De hon gnäller om reagerar Johanna på att de ska bestraffas.
Men ang Majas bror (eller familj) har hon inte uttalat att de borde dödas.
Vad Maja säger är att Johanna bekräftade den åsikt hon redan hade om föräldrarna, dvs att hon borde övervakas mindre.
Hon är gravt falsk i frågan, skaffar sig sympati.
Det är hon som valt att ha sökfunktion på.
Du har inte förstått någonting alls, det är uppenbart.
Det psykologiska spelet, hur en människa "lär in" beteenden, utan att förstå innebörden fullt ut, när det handlar om funktionshinder som är osynliga för såna tänkare som dig.
Nämn en enda tonåring som aldrig beklagat sig över hur dumma, stränga eller konstiga ens egna familj är...
Maja blev Johannas vapendragare och fick vara med när det passade Johanna.
Det var Johannas spelregler.
Du har inte förstått någonting alls, det är uppenbart.
Det psykologiska spelet, hur en människa "lär in" beteenden, utan att förstå innebörden fullt ut, när det handlar om funktionshinder som är osynliga för såna tänkare som dig.
Nämn en enda tonåring som aldrig beklagat sig över hur dumma, stränga eller konstiga ens egna familj är...
Maja blev Johannas vapendragare och fick vara med när det passade Johanna.
Det var Johannas spelregler.
Då är vi uppe i FJÄRDE omgången:
Tänker du kommentera det jag kontrade med ang ditt påstående?
Att allt var utrett och uteslutet att Maja var i badrummet.
Du brukar ju var snabba som en reptil och kasta dig in i diskussioner.
Ofta utan att ha en aning om vad som ens diskuteras.
Kan du säga mig hur det är utrett att Maja inte var i badrummet utifrån nedanstående kommentar jag gav.
"HovR bedömde det som osannolikt att Maja sov.
HovR bedömde även att mordet skedde kl 02.30 enligt domen, relaterat till de ljud som grannen hör i badrummet.
I samma veva ringer grannen på 2 ggr.
Majas stegserie var 02.19 till 02.26 om jag inte missminner mig.
Sen är hon stilla men kl 02.33 tänds hennes mobil.
Vad är det som säger att Maja inte satt på badrumsgolvet från 02.26 (ingen stegserie) och tänder mobilen kl 02.33 - dvs att hon då släppt Toves armar, reagerat på ringsignalen och tar upp mobilen i ren reflex?
Ev för att kolla klockan.
Sen är hon fortsatt stilla, vilket skulle kunna matcha att de satt chockade en stund.
Stilla för att lyssna efter mer ljud då det ringt på dörren är en annan möjlighet.
Sen öppnas och stängs ytterdörren vilket högst troligt är Johanna som lyssnar efter ljud. Om kusten är klar i trapphuset.
Kl 02.43 rör sig Maja igen, fram till 02.48.
Vid 03 så svarar hon på sms från Johanna."
Som vanligt har du noll koll och kommer med en massa irrelevanta och knasiga "argument" baserat på din okunskap.
Majas telefon reagerade på ett ansikte den inte kände igen. Det var alltså inte Majas ansikte.
Det var så klart Johannas ansikte som mobilen såg, där den låg på sängen jämte den sovande Maja, när Johanna kom in för att hämta ett lakan att täcka Tove med.
När dörrarna öppnas och stängs så är det högst troligt Johanna som drar ut Tove i vindsförrådet.
Som vanligt har du noll koll och kommer med en massa irrelevanta och knasiga "argument" baserat på din okunskap.
Majas telefon reagerade på ett ansikte den inte kände igen. Det var alltså inte Majas ansikte.
Det var så klart Johannas ansikte som mobilen såg, där den låg på sängen jämte den sovande Maja, när Johanna kom in för att hämta ett lakan att täcka Tove med.
När dörrarna öppnas och stängs så är det högst troligt Johanna som drar ut Tove i vindsförrådet.
Vilket nonsens.
Men kul att du inte kan argumentera emot stegseriena.
Hon kan helt klart ha befunnit sig i badrummet.
När dörrarna öppnas kort efter han gått ner är det betydligt mer logiskt att hon lyssnar efter ljud.
Hon är nämligen på väg ner och krockar med grannen.
Men kul att du inte kan argumentera emot stegseriena.
Hon kan helt klart ha befunnit sig i badrummet.
När dörrarna öppnas kort efter han gått ner är det betydligt mer logiskt att hon lyssnar efter ljud.
Hon är nämligen på väg ner och krockar med grannen.
Finns inget tidsutrymme att dra ut Tove.
Vilket nonsens.
Du tycker det är kul. Jag är inte förvånad. Ingen har argumenterat emot stegserierna, Maja berättade själv att hon var uppe och gick två gånger, till och med innan stegserierna blivit kända.
Det är bara i din förvrängda värd av fabler där du tillskriver andra dina egna påhittade åsikter, som det är aktuellt med halmgubbar som detta som du knyter bara för att ha något att säga emot.
Maja var på toaletten två gånger, men inte när Johanna strypte Tove.
Johanna har haft gott om tid på sig att gömma Toves kropp efter mordet. Det gjorde hon helt säkert innan hon lämnade lägenheten. Hon sa det själv, hon kunde inte ha en död kropp i sin lägenhet.
Men kul att du inte kan argumentera emot stegseriena.
Hon kan helt klart ha befunnit sig i badrummet.
När dörrarna öppnas kort efter han gått ner är det betydligt mer logiskt att hon lyssnar efter ljud.
Hon är nämligen på väg ner och krockar med grannen.
Finns inget tidsutrymme att dra ut Tove.
Finns det inget utrymme för det?
Har du tittat på svt's dokuserie?
Lyssnat på vad som sägs under rättegången?
Funderat över Johannas påståenden om sina OCH Majas förehavanden?
Maja gick och la sig på Johannas säng, trots att hon inte hade tillåtelse att göra det. Där ligger hon och slumrar medan Johanna ska visa sitt kala badrum som är under renovering som hon är "jättestolt" över...
Det tjafsas, knuffas och stryps, bakom badrumsdörren.
Deg finns inget som talar för eller emot att Johanna tog livet av Tove rätt omgående.
Duns och knackningar/sparkar kan ka varit Johannas städning och försök att lyfta kroppen, hon har förberett sig, hon visste hur hon skulle få bort kroppen.
Hade grannarna under inte gjort yoghurt, hade ingen uppmärksammat några dunsar överhuvudtaget.
Varför låg duschdraperistängerna sådär inne i badrummet, med Toves blod och substanser på? Hade dom suttit uppe och rivits ner i tumult?
Ett duschdraperi låg i sovalkoven, varför? Är det samma duschdraperi som suttit uppe tidigare?
Hur såg det ut i badrummet under förfesten?
Var mattorna och skohyllan så märkligt placerade under förfesten?
Många frågor men få svar.
Den som vet exakt vad som hände, är Johanna.
Polisen hämtade mycket från källaren, vad var det?
Hos grannen under märkte modern och dottern ingenting, dom sov.
Är det så konstigt att Maja sov, med tanke på hur hon hållit igång och dessutom har sin funktionsnedsättning som gör henne mer "orkeslös"?
Du tycker det är kul. Jag är inte förvånad. Ingen har argumenterat emot stegserierna, Maja berättade själv att hon var uppe och gick två gånger, till och med innan stegserierna blivit kända.
Det är bara i din förvrängda värd av fabler där du tillskriver andra dina egna påhittade åsikter, som det är aktuellt med halmgubbar som detta som du knyter bara för att ha något att säga emot.
Maja var på toaletten två gånger, men inte när Johanna strypte Tove.
Johanna har haft gott om tid på sig att gömma Toves kropp efter mordet. Det gjorde hon helt säkert innan hon lämnade lägenheten. Hon sa det själv, hon kunde inte ha en död kropp i sin lägenhet.
Det som var kul var inte relaterat till mord.
Det var utifrån att du helt hoppade över stegseriena utifrån det jag skrev.
Dvs nåt jag tagit upp med Mumsbulle, för att Mumsbulle påstår att det är utrett att Maja inte var i badrummet.
Efter en fjärde förfrågan har nu Mumsbulle tagit bladet från munnen, med idel annat som inte bemöter det jag skrev om relaterat till tider:
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Finns det inget utrymme för det?
Har du tittat på svt's dokuserie?
Lyssnat på vad som sägs under rättegången?
Funderat över Johannas påståenden om sina OCH Majas förehavanden?
Maja gick och la sig på Johannas säng, trots att hon inte hade tillåtelse att göra det. Där ligger hon och slumrar medan Johanna ska visa sitt kala badrum som är under renovering som hon är "jättestolt" över...
Det tjafsas, knuffas och stryps, bakom badrumsdörren.
Deg finns inget som talar för eller emot att Johanna tog livet av Tove rätt omgående.
Duns och knackningar/sparkar kan ka varit Johannas städning och försök att lyfta kroppen, hon har förberett sig, hon visste hur hon skulle få bort kroppen.
Hade grannarna under inte gjort yoghurt, hade ingen uppmärksammat några dunsar överhuvudtaget.
Varför låg duschdraperistängerna sådär inne i badrummet, med Toves blod och substanser på? Hade dom suttit uppe och rivits ner i tumult?
Ett duschdraperi låg i sovalkoven, varför? Är det samma duschdraperi som suttit uppe tidigare?
Hur såg det ut i badrummet under förfesten?
Var mattorna och skohyllan så märkligt placerade under förfesten?
Många frågor men få svar.
Den som vet exakt vad som hände, är Johanna.
Polisen hämtade mycket från källaren, vad var det?
Hos grannen under märkte modern och dottern ingenting, dom sov.
Är det så konstigt att Maja sov, med tanke på hur hon hållit igång och dessutom har sin funktionsnedsättning som gör henne mer "orkeslös"?
HovR:
Citat:
De två stegrörelser som finns registrerade i hennes hälsoapp med början kl. 02.19 och kl. 02.43 skulle kunna motsvara det som Maja Hellman berättat om att hon gick på toaletten vid två tillfällen under natten.
De två stegrörelser som finns registrerade i hennes hälsoapp med början kl. 02.19 och kl. 02.43 skulle kunna motsvara;
◾Att Maja satt still vid köksbordet ihop med Tove och Johanna från att de anlände.
01:51 positionerar J:s mobil vid Storgatan 71.
01:52 indikerar M:s app rörelse.
02.19 börjar Majas nästa stegserie och hon är då aktiv till 02.26.
▪️Köket är centralt i deras berättelser och det är väl känt att när lögner förekommer så byggs ofta berättelser kring en stomme av sanning.
Köket är ursprungsberättelsen från IIharjen, där då J och T blev så såta vänner. Enligt Maja sa Tove hej då i hallen och såg normal ut.
Det var ju så normalt när "kompisen" de väntade på (enligt Maja) följde med.
Maja:
"Han var skeptisk till det men ja vi sa, vi sa ju
liksom att det är ju lugnt och så där."
De bjöd Tove på vin efter vägen. Troligtvis i en mugg, en sån som Maja ses hålla i på foto.
Misshandel, som var tänkt att ske efter vägen, uteblev och de hamnar i lgh.
Det vore följsamt att charaderna fortsätter in i lgh; att de bjuder Tove på mer vin i köket.
Majas story fortsätter kretsa kring köket; att Johanna och Tove sitter där.
Hon påstår även att J berättat att bråket börjat i köket.
Vad är det som motsäger att Maja själv inte satt i köket?
◾Att Maja kan sitta still på badrumsgolvet från kl 02.26.
HovR uppskattar mordet till kl 02.30 relaterat till de ljud grannen hör. Han ringer på dörren två ggr och ljuden i badrummet avtar.
HovR:
Citat:
Att hennes telefon lös upp kl. 02.33 och troligen registrerade del av ett ansikte är inte heller helt oförenligt med att hon låg i
sängen och sov. Hennes berättelse innehåller dock flera märkliga omständigheter.
Att hennes telefon lös upp kl. 02.33 och troligen registrerade del av ett ansikte är inte heller helt oförenligt med att hon reagerar på ringsignalerna och tar upp mobilen i ren reflex.
Sen är hon som sagt fortsatt stilla, vilket skulle kunna matcha att de satt chockade en stund och lyssnande efter ljud.
Johanna noterar att det ringde på dörren. När de satt i badrummet, vilket i sig pekar i riktning att det grannen uppger är korrekt rent tidsmässigt - men inte J:s snabbversion.
"J: Jag och Maja satt på golvet ett tag ja.
BF: Var i badrummet satt ni då?
J: Ja bredvid Tove någonstans vid toalettstolen ungefär.
F: Säger ni någonting till varandra?
J: Inte vad jag kan komma ihåg.
F: Det har ju. Det har ju låtit en del det här, det förstår du ju, och grannen har ju reagerat det
vet du också om, i vilket skede, för han kom ju till och med upp och knackar på eller ringer
på dörren, jag vet inte, vilket var det? Knackade eller ringde?
J: Ja han ringde på.
F: Ja i vilket skede var det?
J: Eh, jag kommer faktiskt inte ihåg men vi var ju kvar i badrummet då när det hände men nu
i efterhand så kommer jag inte ihåg exakt vad faktiskt. "
(...)
F: Hur länge satt ni där tror du?
J: Jag vet inte. Några minuter kanske."
Det saknas en tidsspegel på upp till 40 minuter ang vad som hände innan mord som varken ÅK eller domstol lägger nåt krut på att utreda (konfrontera). Det är enbart ett konstaterande:
Citat:
Enligt hennes uppfattning inträffade händelsen i badrummet bara några minuter efter att de kommit hem till lägenheten, dvs. strax efter kl. 01.50. Det stämmer inte överens med vad LK berättat och vad hovrätten kommit fram till angående tidpunkten för dödsfallet.
Sen öppnas och stängs ytterdörren vilket högst troligt är Johanna som lyssnar efter ljud. Om kusten är klar i trapphuset.
Kort efter ses hon komma ner och springer på grannarna, kör en nödlögn om att Maja ramlat och åstadkommit ljuden i badrummet.
Hon får skjuts till McD.
Kl 02.43 rör sig Maja igen, fram till 02.48.
Vid 03 så svarar hon på sms från Johanna och skickar tummen upp.
Ang påhittet med garderoben eller förrådet så inser Maja på att det är ju rätt stolligt att sitta i badrummet ihop med den döda Tove.
Maja är lika snabb på hanen som J att dra till lögner, det ses genomgående i fup - från söndagen inför föräldrarna och ända upp upp i TR.
God Jul, nu hägrar annat och tankarna går huvudsak till Tove och hennes nära och kära.
Det fattas dem en kär person vid julbordet.
Du tycker det är kul. Jag är inte förvånad. Ingen har argumenterat emot stegserierna, Maja berättade själv att hon var uppe och gick två gånger, till och med innan stegserierna blivit kända.
Det är bara i din förvrängda värd av fabler där du tillskriver andra dina egna påhittade åsikter, som det är aktuellt med halmgubbar som detta som du knyter bara för att ha något att säga emot.
Maja var på toaletten två gånger, men inte när Johanna strypte Tove.
Johanna har haft gott om tid på sig att gömma Toves kropp efter mordet. Det gjorde hon helt säkert innan hon lämnade lägenheten. Hon sa det själv, hon kunde inte ha en död kropp i sin lägenhet.
Nu är det väl mest i din "förvrängda vär(l)d av fabler", där du med säkerhet, hävdar gång på gång att MH är oskyldig till TT.s död.
Du skriver: "Maja var på toaletten två gånger, men inte när Johanna strypte Tove".
För att uttala sig som du gör så måste du ha varit på plats, vilket jag inte tror att du var.
Sluta att uttala dig så kategoriskt, ingen vet vad som hände i den lilla lgh (förutom de två som fortfarande är i livet).
MH är frikänd i brist på bevis, inte för att hon är bevisat oskyldig.
Klart som tusan att JJ förstår att hon inte kan ha en död kropp i sin lägenhet! Och den som du hävdar vara oskyldig såg till att liket försvann därifrån, höll tyst/ljög under lång tid!
__________________
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-12-25 kl. 12:04.
Du tycker det är kul. Jag är inte förvånad. Ingen har argumenterat emot stegserierna, Maja berättade själv att hon var uppe och gick två gånger, till och med innan stegserierna blivit kända.
Det är bara i din förvrängda värd av fabler där du tillskriver andra dina egna påhittade åsikter, som det är aktuellt med halmgubbar som detta som du knyter bara för att ha något att säga emot.
Maja var på toaletten två gånger, men inte när Johanna strypte Tove.
Johanna har haft gott om tid på sig att gömma Toves kropp efter mordet. Det gjorde hon helt säkert innan hon lämnade lägenheten. Hon sa det själv, hon kunde inte ha en död kropp i sin lägenhet.
Maja hörde nog vad som hände. Ett sovande under mordet ter sig nästan omöjligt. Så packad var hon väl inte!?