2023-12-26, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Din definition av starka människor är att de vågar tala om känslor.

Och det står jag för till 100% och kan inte komma på en enda anledning till varför det inte skulle vara så.

Citat:
Men den man som öppet talar om sina känslor kommer bli incel, för ingen kvinna skulle vilja befatta sig med honom, sedan kan du försöka inbilla oss om annat.

Ja för incels är ju verkligen kända för att vara bekväma med sig själva och sina känslor och de gömmer ju sig absolut inte bakom avatarer och anonymitet när de ska gråta ut sin frustration på internetforum.

Kom igen.

Citat:
Män måste svälja sina känslor och bygga upp en mur, annars kommer the natural selection göra processen kort med honom. Att inte bry sig är det som gör en man stark. Och attraktiv bland kvinnor.
Absolut inte. Kvinnor gillar självsäkra män och en man som inte är bekväm att yttra någon annan känsla än hat och aggressivitet är en oattraktiv man.

Citat:
Feminismen/marxismen rubbar hela den naturliga ordningen och är det som gjort både män och kvinnor olyckliga. Araber är totalt immuna mot dessa ideer och mår därför betydligt bättre än oss andra. Hade varit intressant att studera självmordstatistik bland araber. Tror faktiskt den är obefintlig.
Självmord är extremt tabu och "juridisk haram" i stora delar av Arabvärlden vilket gör att de rapporterade siffrorna bör tas med en stor nypa salt.

Men, jag antar väl att man aldrig någonsin har hört talas om självnmordsattentat av muslimer, absolut inte.
Citera
2023-12-26, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Ok jag missade det. USA är barnvänligt men skattesystemet är annorlunda. På gott och ont. Där får du inte så mycket bidrag. Tjänar du bra, kan du ändå vara ensam mamma och ha det bra. Här kan folk leva på att föda 10 barn, inte heller optimalt om du frågar mig. Melissa har ändå egenansvar som inte handlar om feminism.

Melissa är inte ens feminist. Hon säger det själv. Hon har mer påverkats av feminister runtomkring henne som säger saker. Men är man inte själv feminist, så torde det vara enkelt att stå emot budskapen och följa sig själv och sin inre röst istället. Jag är tex. uppvuxen i ett katolskt hem, vilket visserligen präglar mig, men jag kan stå emot det jag innerligen anser är fel.

Melissa hade helt enkelt en stark självständighetskänsla i mååååånga år. Och först när hon var i ett fint och bra äktenskap, så kunde hon njuta av att vara mer som en hemmafru. Och då kom barnlängtan.

För hennes del, i USA, verkar detta med att vara mamma vara starkt kopplat till att också vara hemmafru. Och med sin självständighetslängtan, så var hemmafru inte ett alternativ i hennes ungdom.

Så. Hade Melissa bott i Sverige, hade inte dessa delar krockat. Här hade hon kunnat jobba/vara självständig och fått barn. Inte pga. bidragen, utan pga. att jobb är så förankrat i svenskars liv att man tom. ser till att ha generös politik/regelverk när det gäller föräldrar som jobbar. Så att man ska kunna jobba och skaffa barn, utan att vara rik.

Här hade hon sluppit vara hemmafru, men ändå kunnat bli mor, självständig och arbetande. Här råder inte ens hemmafru-ideal. Utan här råder "ut i jobb"-ideal. Även för mammor. Perfekt för Melissa när hon var ung!
Citera
2023-12-26, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Hon sa inte att hon känner sig lurad av feminister omkring sig som säger att man (kvinnor) kan göra allt som män kan göra.
Hon sa I feel UNBELIEVABLY betrayed by feminism. I don't wanna put it on the movement, because I believe you make your own choices, and everything I've done coming up to this point in my life has been my choice and that's on me och But also, it was constantly said this idea that women can be everything. We don't really need men. Women can have the great career and have the kids that they like and change the tires and do this. I grew up thinking - men are great - but I grew up thinking all the same things. I do feel, in many ways, betrayed by that line of thinking.

För det är ju inte sant att män kan ha /göra allt detta heller. Män kan t ex inte skaffa barn om inte kvinnan vill.

Jag upplever att hon är förvirrad i den inspelningen. Hon har nog inte tänkt klart kring saker och ting.
Citera
2023-12-26, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Klart barn i Sverige har skolplikt, det är tvingande att vara i skolan.

Ja, det är skolplikt i Sverige. Men det är också fritt skolval, som jag skrev. Dvs.: trivs barn inte i sin skola har de rätt att byta skola.
Citera
2023-12-26, 03:35
Medlem
Det är inte feminismens fel att hon blev missnöjd med sin makes önskemål och skiljde sig för att träffa "sitt livs kärlek" som inte ville ha barn och fru

Lika logiskt som om jag skulle skylla att jag är singel för att vi inte har tvångs äktenskap.
Citera
2023-12-26, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hon verkar ju ha trott på att hon kan göra vad en man kan. Om det räknas till att vara feminist vet jag inte. Men nu verkar hon ju tycka att hon borde struntat i allt utom att skaffa barn.

Vad man än har för ideologi har man ett ganska kort liv och man hinner inte med allt man vill, det gäller för alla.

Men glöm inte att vi är på FB, här är hon inte en individ, hon är ett grenutskott ur det enda kvinnliga medvetandet.

Exakt. Och det enda som män kan göra längre tid i livet än vad kvinnor kan är att skaffa barn. En man kan vakna upp när han är 38 år och komma på "jag vill verkligen ha barn" och också genomföra det (så till vida han inte är steril). Detta känner varenda kvinna till.

Melissas önskan om att slippa vara hemmafru och att få jobba och vara självständig, låter i mina öron som det kommer inifrån henne själv. Helt och hållet. Och även om hon inte är feminist (hon säger själv att hon inte är feminist) så verkar hon på något vis ändå känna sig lurad av feminismens budskap.

Jag anser att hon låter förvirrad. Hon skulle nog behöva tänka över saker och ting lite mer.

Kanske kommer hon då bottna i att det är hennes män som givit henne olika känslor. Hennes första man som hon träffade som tonåring, gjorde nog så att hon kände sig kvävd i hemmafrurollen och i livet i stort. Med honom ville hon inte bli mer kvävd/ville inte ha barn med honom, eftersom hon ville bort från honom.

Med man nummer två, kände hon större frihet och glädje. Och då blev det trevligare för henne att pyssla med hemmet och honom. Och det växte då fram en barnlängtan hos henne.

Detta har inget med feminism att göra. Utan har mer med rent djup mänsklighet att göra.

Trivs man på ett jobb, så vill man stanna och kan rentav tänka sig att åta sig nya uppdrag.
Trivs man inte på ett jobb och vill därifrån vill man inte åta sig nya uppdrag lika gärna.

Att bli förälder är ett rejält åtagande. Och då behöver man ju trivas med den person man väljer att bli förälder med.
Citera
2023-12-26, 03:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Svårt att inte bli skadeglad. Problemet är dessutom mycket mer omfattande än man kan tro.

Dejtingappar bokstavligen KRYLLAR av 35+ kvinnor som är desperata efter barn, men fortfarande väntar på den där drömprinsen de kan visa upp på sin Instagram och Facebook.

Det där problemet löser sig själv eftersom de inte kommer avla sig. Nästa generation kvinnor kommer bli tvungna att tänka om.

Det stora problemet med dom där 35 plussarna är att de har alldeles för höga tankar om sig själva och inte minst krav på en framtida partner för att de ska lyckas.

Man har fått höra en hel del vansinniga historier de senaste åren från vänner och bekanta vilka orimliga krav många singelkvinnor har. Många verkar helt och hållet sakna självinsikt.
Citera
2023-12-26, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det stora problemet med dom där 35 plussarna är att de har alldeles för höga tankar om sig själva och inte minst krav på en framtida partner för att de ska lyckas.

Man har fått höra en hel del vansinniga historier de senaste åren från vänner och bekanta vilka orimliga krav många singelkvinnor har. Många verkar helt och hållet sakna självinsikt.

Det är inte Melissas problem.
Hon gifte sig med sin ungdomskärlek. Han ville att hon skulle vara hemmafru och att de skulle få barn ihop. Hon trivdes inte med hemmafrurollen. De skiljde sig efter en del år tillsammans. Hon tänkte leva som singel, men träffade en ny man och var gift med honom i 7 år. Honom ville hon ha barn med. men han var för gammal för barn. De gick skilda vägar. Och nu är hon 39 år och vill verkligen ha barn. Hon säger själv att hon blev den kvinna hennes första man ville ha, när hon träffade sin andra man... Hon behövde ha sin självständighet och den fick hon med make nummer 2. När hon fick självständigheten, så ville hon ha barn.

Vilka orimliga krav då?
Citera
2023-12-26, 05:52
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är inte Melissas problem.
Hon gifte sig med sin ungdomskärlek. Han ville att hon skulle vara hemmafru och att de skulle få barn ihop. Hon trivdes inte med hemmafrurollen. De skiljde sig efter en del år tillsammans. Hon tänkte leva som singel, men träffade en ny man och var gift med honom i 7 år. Honom ville hon ha barn med. men han var för gammal för barn. De gick skilda vägar. Och nu är hon 39 år och vill verkligen ha barn. Hon säger själv att hon blev den kvinna hennes första man ville ha, när hon träffade sin andra man... Hon behövde ha sin självständighet och den fick hon med make nummer 2. När hon fick självständigheten, så ville hon ha barn.

Vilka orimliga krav då?

Hon är en velande kvinna och därför en olämplig moder.
Helt enkelt en sådan kvinna som moder natur och evolutionen ser till att de inte förökar sig.
Citera
2023-12-26, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Hon är en velande kvinna och därför en olämplig moder.
Helt enkelt en sådan kvinna som moder natur och evolutionen ser till att de inte förökar sig.

Så värst velig vet jag inte om hon är. Hon ville inte ha barn, under många år. Sedan ville hon det när hon träffade rätt man. Men han var för gammal.

För flertalet människor är det ju så: de vill inte ha barn när de är väldigt unga. Men förr eller senare ändrar de sig och vill ha barn. Vissa ändrar sig på den punkten (till att vilja ha barn) redan under tonåren. Medans andra (som Melissa) tydligen ändrar sig på den punkten sent i livet, så sent att det nästan är för sent.

Och Melissa är ju långt ifrån ensam om att ändra sig på den punkten när de träffar "rätt person" att få barn med. Då brukar barnlängtan komma.

Melissa skulle ha träffat make nummer 2 tidigare bara. Då hade han varit yngre (inte för gammal för barn) och hon hade fått barnlängtan tidigare och kunnat få barn med honom.

Melissa hade otur i livet. Har inget med feminism att göra.
Citera
2023-12-26, 07:44
Medlem
KjellKjellborns avatar
Alltid någon annans fel. Hon får njuta av vin och katter nu.
Citera
2023-12-26, 08:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Vad är ”svenskhet” enligt dig?

Det är litet vid sidan av ämnet, men kortfattat kan man säga att man har en slags organisk samhörighet med Sverige; långa släktband, historiska rötter och att man inte har en annan dominerande identifikation. Svenskar kan ha svårt att identifiera sådant hos sig själva, men vill man veta vem som är svensk, så kan man alltid fråga en invandrare. De vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in