2023-12-24, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jo men kan vem som helst ringa ?

Eller är det dom vinnande lotterna som enbart får ringa ?

Isåfall är det väl ff själva lotten som eg även kvalar till färgfemman och inte "dottern" även om hon ringer...
Just på det spelet vet jag inte, ibland får alla med lott ringa.
Citera
2023-12-24, 23:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Vadå allt antyder? Läs om det jag skrev... Finns inga bevis på att hon som ringde in var 17 år ens. Kan lika gärna vara annan kvinna som ljög om sin ålder framför tvn bara.

Fake news bara då?
Citat:
Hilda, 17, missade miljonchansen i Bingolottos Färgfemman – vann bil
https://www.expressen.se/nyheter/sve...man-vann-bil-/

Ingen visste ju att den som ringde in var under 18 igår. Var ju först när dumma Expressen kände sig tvingade att ringa upp och tala med tösen som detta blev allmänt känt.
Citera
2023-12-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fake news bara då?

Ingen visste ju att den som ringde in var under 18 igår. Var ju först när dumma Expressen kände sig tvingade att ringa upp och tala med tösen som detta blev allmänt känt.

Vad angår detta lotteriinspektionen eller bingolotto vad expressen skriver? Dom kan skriva så att en 3åring köpte lotten.
Citera
2023-12-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Princen567
Just på det spelet vet jag inte, ibland får alla med lott ringa.

Okej, men även om bara dom med lott får ringa så är det ju ff så att det är lotten som ff spelar i färgfemman så att säga ..

Har farsan köpt lotten så äger han lotten och dottern ringde och nämner säkert ett lottnummer...

Köper man bingolotter online numera så äger farsan eller morsan till 100% lotten...
Citera
2023-12-24, 23:13
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Uppenbarligen har deras rättningssystem kukat ur då det fortfarande 12h senare inte fungerar.

Nu har man uppdaterat med "tjänsten är stängd" istället för att det var "många som försökte rätta.."

Bra skit.
Citera
2023-12-24, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Vadå allt antyder? Läs om det jag skrev... Finns inga bevis på att hon som ringde in var 17 år ens. Kan lika gärna vara annan kvinna som ljög om sin ålder framför tvn bara.
Det kolla Flashback deckarna upp typ direKt i tråden. Sen står det ju i Aftonbladet juh. 🤓
Citera
2023-12-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Ett misstag som kostade henne 400 000 kronor.

Samtidigt är det förståeligt att man inte vill följa det jävla skitprogrammet och inte tror man ha sånt flax att bli en av de som kommer fram.
Citera
2023-12-25, 09:20
Medlem
VoktorDodkas avatar
Bingolotto är väl en familjegrej? Annars skulle det sändas på en annan tid och bara vara för vuxna.
Citera
2023-12-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Någon som vet hur intresset är för bingospel denna julen? Fler eller färre sålda lotter än brukligt? Jag har köpt en lott. Priset är rätt saftigt, 100:- för enkellott.
200 för dubbellott..
Vi hade 8 enkellotter men vann inte ett skit någon!
Aldrig mer!!
Citera
2023-12-25, 14:45
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är mycket galet där. Tillåter minderåriga säja spel. Uppmuntrar det tom. Med löften om den som köper kan vinna stort. Sedan kamouflerar detta med att i ger tillbaka till föreningarna. Tror inte att de minderåriga som säljer lotter blir påverkade? Kanske ska spela själv. Ska ju enligt det jag säljer vara väldigt lätt att vinna! Ser sedan att en 17-åring vann en bil värd över en halv miljon! Som sagt detta upplyser lite om grunden till varför så många blir spelberoende.

Har sedan som en uppesittarkväll där hela familjen ska vara med tom innan jul med spel...

I årtionden har unga hetsats att kränga de där jävla lotterna för föreningar, i år fick vi 20 stycken och alla gick åt tackvare själva traditionen och köpsugna nostalgiker.

Men när min 5 åring påminde mig i kassanmom trisslotter på morsdag då gormade kärringen i kassan att de inte fick sälja för det var min 5 åringa dotter som kunde minsann spela och det var då 18 års gräns på....

Hela den här jävla grejen är så absurd, precis som mycket av all annan idioti i långa landet falukorv.
Citera
2023-12-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
200 för dubbellott..
Vi hade 8 enkellotter men vann inte ett skit någon!
Aldrig mer!!
Vi hade 6 enkellotter och vann inte ett skit. Precis som vanligt och precis som för de flesta. Ändå sitter man där nästa år igen.
Citera
2023-12-25, 19:18
Medlem
KuKluxKlans avatar
Går ju inte att rätta lotthelvetet online!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in