Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det är mycket galet där. Tillåter minderåriga säja spel. Uppmuntrar det tom. Med löften om den som köper kan vinna stort. Sedan kamouflerar detta med att i ger tillbaka till föreningarna. Tror inte att de minderåriga som säljer lotter blir påverkade? Kanske ska spela själv. Ska ju enligt det jag säljer vara väldigt lätt att vinna! Ser sedan att en 17-åring vann en bil värd över en halv miljon! Som sagt detta upplyser lite om grunden till varför så många blir spelberoende.
Har sedan som en uppesittarkväll där hela familjen ska vara med tom innan jul med spel...
I årtionden har unga hetsats att kränga de där jävla lotterna för föreningar, i år fick vi 20 stycken och alla gick åt tackvare själva traditionen och köpsugna nostalgiker.
Men när min 5 åring påminde mig i kassanmom trisslotter på morsdag då gormade kärringen i kassan att de inte fick sälja för det var min 5 åringa dotter som kunde minsann spela och det var då 18 års gräns på....
Hela den här jävla grejen är så absurd, precis som mycket av all annan idioti i långa landet falukorv.