Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Findus Oxjärpar är förvisso väldigt bra. Men än bättre är några rätter från Dafgårds. Jag tänker då på deras pannbiff, köttbullar och kalops. Även Lidl har några riktigt bra färdigrätter. Men idag blev det julmat hemma hos mamma.
Just oxjärparna är den enda av Findus färdigrätter jag numera kan tänka mig att äta. Tidigare var jag torsk på deras schnitzel med bearnaise och stekt potatis, åt den nästan dagligen.
Men för kanske tio år sedan, lanserade Findus ett förskräckligt koncept som de dessutom stolt basunerade ut: "Vi har tagit bort alla smakförstärkare ur våra rätter". De verkar ha gått på myten om att glutamat är farligt och ville troligen verka "naturliga". Men sedan dess smakar deras rätter kasst (utom oxjärparna då).
Så nu blir det bara Dafgårds för mig, alla deras rätter är goda. Men min favorit är Italienska färsbiffar med spaghetti och någon god röra. Stor portion är det också, särskild mycket spaghetti. Så pass, att jag ofta lägger till en grillkorv el. ngt annat för att ha sovel till all spaghetti.
Det händer någon enstaka gång att jag ändå köper Findus schnitzel. Om man aromatar den rejält, får den nästan tillbaka samma smak. Fast nu är Findus rätter 6-7 kr dyrare än Dafgårds på Willys, så det är inte längre värt.