2023-12-24, 20:11
Medlem
Vad menas med gamla varianter? Menar du första batchen som kom ut?
Finns det länk till den studien så är jag intresserad.

Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
I gängskjutningarna så är de flesta som dör 15-åringar och mörkhyade, ja.

Av människor under 80, som du kallar "unga", så är majoriteten över 70, gamla och skröpliga.

Nej, vaccinerade har bevisligen sämre immunrespons då man har förstört immunförsvaret genom att fokusera på gamla varianter som inte var i cirkulation, vilket effektivt hämmar ditt immunförsvar.

Dina anekdoter är tämligen meningslösa.

Cleveland Clinics studie påvisade klart och koncist vad som sker med ens immunförsvar ju fler sprutor man tog, och det var ökad risk för symptomatisk infektion.
Citera
2023-12-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrjean

Jag antar att det är denna studie man avser när man pratar om Cleveland Clinic studien:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.12.17.22283625v5
https://academic.oup.com/ofid/article/10/6/ofad209/7131292
Citera
2023-12-24, 20:52
Medlem
Pfizer blir stämda i texas.

https://samnytt.se/pfizer-stams-for-falska-pastaenden-om-covidvaccin

"Nyligen beslutade Texas republikanske chefsåklagare Ken Paxton att stämma Pfizer, en av flera läkemedelsjättar som tillverkat vaccin mot covid. Enligt Paxton har Pfizer gjort felaktiga påståenden om effektiviteten av företagets vaccin och nu vill man förhindra att det upprepas."
Citera
2023-12-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Pfizer blir stämda i texas.

https://samnytt.se/pfizer-stams-for-falska-pastaenden-om-covidvaccin

"Nyligen beslutade Texas republikanske chefsåklagare Ken Paxton att stämma Pfizer, en av flera läkemedelsjättar som tillverkat vaccin mot covid. Enligt Paxton har Pfizer gjort felaktiga påståenden om effektiviteten av företagets vaccin och nu vill man förhindra att det upprepas."
Kanonnyheter. Kommer mer!
Citera
2023-12-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrjean

Alla vaccin och boosters innehåller Wuhan-varianten vilket direkt kommer hämma ditt immunförsvar genom "immune imprinting".

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10142218/

Samtliga vaccin innehållet varianter som inte längre är i cirkulation eller inte är den dominanta, då produktionsprocessen omöjliggör att det kommer ut i tid.

Så du är alltid ett steg efter viruset, samtidigt som du instruerar din kropp att viruset ser ut på ett sätt det inte längre gör, vilket effektivt försämtar eller omöjliggör en immunrespons.
Citera
2023-12-25, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinnyachef
Kanonnyheter. Kommer mer!

Hoppas man stämmer Pfizer mfl, för deras lansering av en sorts medicin mot "covid"... trots att någon riktig klinisk definition av "covid", samt(föjdriktigt) metod för att påvisa "covid", inte existerar = uppenbart bedrägeri.
Citera
2023-12-25, 01:51
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
https://www.gu.se/nyheter/fetma-hos-fyra-av-tio-covidsjuka-vuxna-pa-iva

Ät lite lagom med julmat med andra ord!

God jul till alla covidianer i tråden!

Det finns dock ett problem med den studien och det är att obesitas diagnosteras enbart efter BMI och inte fettprocent i den studien. Det finns många som egentligen är inom normalvikt, men som pga problem med högt blodtryck eller andra problem har problem med vätskeödem. De kan då ha högre BMI även om de är egentligen är normalviktiga. Men deras sjukdomsproblem ökar också risken dramatiskt för dödsfall eller svåra komplikationer av covid-infektion. Det är därför man prioriterar dessa vid vaccinationskampanjer.
Citera
2023-12-25, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Hoppas man stämmer Pfizer mfl, för deras lansering av en sorts medicin mot "covid"... trots att någon riktig klinisk definition av "covid", samt(föjdriktigt) metod för att påvisa "covid", inte existerar = uppenbart bedrägeri.
Allvarligt talat hur kunde man ha något förtroende för big pharma från första början. Det är helt otroligt att
7 miljoner svenskar tog vaxxet.
Citera
2023-12-25, 06:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Allvarligt talat hur kunde man ha något förtroende för big pharma från första början. Det är helt otroligt att

Man har väl 3 alternativ.

1. Isolera sig och hoppas på att inte bli sjuk i SARS Cov-2.

2. Ha förtroende för Big Pharma och ta det utprovade vaccinet som erbjuds gratis för den enskilda och hoppas att det ger någon form av skydd. Lev därefter som vanligt.

3. Lev som vanligt. Hoppas på att man överlever och inte får några bestående skador och problem av det genmanipulerade förrymda labframställda kinesiska fladdermusviruset när man blir smittad. Och smittad blir man.

Jag tycker inte att det konstigt att de allra flesta valt alternativ nr2. Jag förstår att många är skeptiska och kritiska till sådant man inte känner till. Man är rädd för att det ska vara något lurt. Jag kan köpa att flera känner oro för vaccinet. Vad jag däremot inte kan förstå är att samma människor inte känner den minsta oro för viruset i sig. Speciellt inte med tanke på att bakgrunden känd. Dvs, hur man tror att viruset uppkommit och spridits. Man vet ju också vad det ställer till med. Viruset uppför sig långt ifrån det vi är vana vid.
Citera
2023-12-25, 08:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns dock ett problem med den studien och det är att obesitas diagnosteras enbart efter BMI och inte fettprocent i den studien. Det finns många som egentligen är inom normalvikt, men som pga problem med högt blodtryck eller andra problem har problem med vätskeödem. De kan då ha högre BMI även om de är egentligen är normalviktiga. Men deras sjukdomsproblem ökar också risken dramatiskt för dödsfall eller svåra komplikationer av covid-infektion. Det är därför man prioriterar dessa vid vaccinationskampanjer.

Det är helt sant. Man kan vara smal men metabolt sjuk pga dålig kost, så nej det är inte bara BMI som spelar roll. Men skulle man undersöka blodsockervärdet hos de som for illa i covid är jag ganska säker på att väldigt många ligger över normala blodsockervärden = prediabetes. Det som Adam Alsing hade.

Det är just detta som är problemet och inte själva viruset. Det värsta är att nästan ingen verkar vilja göra livsstilsförändringar och istället förlita sig på att staten fixar fram läkemedel som en kortsiktig lösning, som inte löste grundproblemet.
Citera
2023-12-25, 08:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det var inte så att 7 miljoner ville ha vaccinet. Många var tvungna att ta vaccinet för att kunna resa, åka på tjänsteresa och kunna leva utan begränsningar i världen.

Därför har många "välutbildade" tagit vaccinet. Men man ska veta att många inte alls ville ha det. De flesta välutbildade borde veta att ett vaccin är något man tar innan man blir sjuk. Inte efteråt.
Citera
2023-12-25, 09:56
Medlem
Tack för länken.
Mitt immun blev helt förstört, dras med autoimmuna sjukdomar som dyker upp en efter en.
Sen vet jag inte om det var själva coviden eller vaccinet som jag tog x2. Eller en kombo.
Läkarna idag verkar inte ha någon vidare koll på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Alla vaccin och boosters innehåller Wuhan-varianten vilket direkt kommer hämma ditt immunförsvar genom "immune imprinting".

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10142218/

Samtliga vaccin innehållet varianter som inte längre är i cirkulation eller inte är den dominanta, då produktionsprocessen omöjliggör att det kommer ut i tid.

Så du är alltid ett steg efter viruset, samtidigt som du instruerar din kropp att viruset ser ut på ett sätt det inte längre gör, vilket effektivt försämtar eller omöjliggör en immunrespons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in