Citat:
Ursprungligen postat av
Dinnyachef
Allvarligt talat hur kunde man ha något förtroende för big pharma från första början. Det är helt otroligt att
7 miljoner svenskar tog vaxxet.
Man har väl 3 alternativ.
1. Isolera sig och hoppas på att inte bli sjuk i SARS Cov-2.
2. Ha förtroende för Big Pharma och ta det utprovade vaccinet som erbjuds gratis för den enskilda och hoppas att det ger någon form av skydd. Lev därefter som vanligt.
3. Lev som vanligt. Hoppas på att man överlever och inte får några bestående skador och problem av det genmanipulerade förrymda labframställda kinesiska fladdermusviruset när man blir smittad. Och smittad blir man.
Jag tycker inte att det konstigt att de allra flesta valt alternativ nr2. Jag förstår att många är skeptiska och kritiska till sådant man inte känner till. Man är rädd för att det ska vara något lurt. Jag kan köpa att flera känner oro för vaccinet. Vad jag däremot inte kan förstå är att samma människor inte känner den minsta oro för viruset i sig. Speciellt inte med tanke på att bakgrunden känd. Dvs, hur man tror att viruset uppkommit och spridits. Man vet ju också vad det ställer till med. Viruset uppför sig långt ifrån det vi är vana vid.