2023-12-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/69ERz8/valde-bort-miljonvinsten-i-bingolottos-uppesittarkvall

Alla som såg bingolotto såg ju klantarslet välja en bil istället för 1miljon kr. Hon sa även ”jaja har följt kvällen” 😂

Nu har aftonbladet gjort ett reportage om henne, det visar sig att hon är omyndig.

Enligt bingolotto har de 18 års gräns.

Tror ni hon får behålla bilen hon vann?

Vad tyckte ni om ett sånt misstag att skippa millen?

Hilda Wallström, 17, valde bort miljonvinsten i ”Bingolottos Uppesittarkväll”.
Alla som följt ”Färgfemman” visste att en miljon ruvade bakom lucka 1.
– Jag vann istället en bil, men jag har inte körkort, säger hon till Aftonbladet.

Spel och tillstånd
Vi har 18-årsgräns för alla våra spel.

Synd om henne ^^ om ett år så kommer hon ha en snyggare bil än vad du har och om hon inte har råd ekonomiskt så har hon ändå 600k att inkassera på försäljning. Synd ^^

Alltså jag hade misslyckats om jag hade kommit fram. Varför? Var upptagen med annat under delar av programmet. Som många andra. Jag hade dock också bestämt mig för 12 eller 3 känns som bra siffror.

Synd.
Citera
2023-12-24, 17:17
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
50+

Snyggt försök, grabben. Om du vore 50+ finns det ingen chans i världen, att du har missat Bingolotto som fenomen.

/AI
Citera
2023-12-24, 17:26
Medlem
canterburys avatar
Hilda 17 år vinner bil på bingo uppesittarkväll. Ogiltig vinst?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/69ERz8/valde-bort-miljonvinsten-i-bingolottos-uppesittarkvall

Kort info. Ringer in. Missar miljonen och väljer en bil. "Gråter" ut i Aftonbladet.

Saxat från svenska spel och bingo lotto....sedan 1 januari år 2017, en åldersgräns på 18 år för att delta i ett tillståndspliktigt lotteri. Den som anordnar lotteri får inte låta någon som är under 18 år delta i spel.

Borde då Hilda som grät ut bli av med sin vinst då hon är omyndig för spelande. Hade varit en intressant aspekt och lite snöpligt att hon förlorar allt.

Den som gapar över mycket? Eller hur tolkar ni detta?
Citera
2023-12-24, 17:28
Medlem
GoranPongs avatar
Det var ju idiotiskt att dom gjorde sig av med Stefan Odelberg som programledare. Han hade kunnat leda programmet själv och var bättre än gapiga Lotta och fjanten Daniel.
Citera
2023-12-24, 17:29
Medlem
HubertOlssons avatar
Finns inte åldersgräns på Bingolotto.
Citera
2023-12-24, 17:34
Medlem
Ungen kanske skiter i pengar.

Pöbeln här kanske inte har något annat än pengar i huvudet, eller inte ens det.
Citera
2023-12-24, 17:34
Medlem
VoktorDodkas avatar
Finns tråd med aningens sämre rubrik men den har rätt många svar; (FB) Dumunge missar 1 mille i färgfemman - omyndig?
Citera
2023-12-24, 17:39
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
"ja, jag har följt det" betyder i ungas värld att de stundom suttit med näsan i mobiltelefonen och bara slölyssnat på programmet.
Exakt min tanke. Är även gällande för min sambo, kan jag tillägga.
Citera
2023-12-24, 17:39
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Hon kommer sälja bilen och dra på en hitta sig själv resa i ett år efter Gymnasiet. Så jäkla synd för henne att hon inte kammade miljonen direkt istället.
Citera
2023-12-24, 17:47
Medlem
Förbjud djupa statens lottostölder.
Citera
2023-12-24, 17:48
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Finns inte åldersgräns på Bingolotto.

https://www.bingolotto.se/spela-bingo-online/

Läs där...

Ansvarsfullt spelande
Vi har 18-årsgräns för alla våra spel.

Hur ser ditt spelade ut? Gör självtestet
eller ring stödlinjen på 020-819 100.
Mer om ansvarsfullt spelande här

Spelinspektionen
Folkspel, orgnr 802405-2063, innehar spellicens utgiven av Spelinspektionen.

Spelinspektionens logotyp
Citera
2023-12-24, 17:55
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Hon kommer sälja bilen och dra på en hitta sig själv resa i ett år efter Gymnasiet. Så jäkla synd för henne att hon inte kammade miljonen direkt istället.

Hoppas hom blir av med bilen. Enda hon kommer få ut av en hitta själv resa är att hon kommer hem mer förvirrad och med 3 könssjukdomar. Sen kan hon iofs gråta ut i Aftonbladet hur Bingolotto ledde henne i fördärvet. Sen är det Instagram hora och OF för hela slanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in