2023-12-24, 14:37
Medlem
rovmuns avatar
Jag ser oftast rubriker om skybar / resturang på taket och hör även många rekommendera dessa. Men väldigt många gånger är maten antigen usel eller som bäst ok. Tycker alltid dessa är överskattade och man hör argument som det är fin utsikt men det är kanske skoj 5 min sen bryr man sig knappt längre. Dessutom tycker jag nästan alltid de är opersonliga.

Varför är skyndar så populärt då det enligt mig oftast är skräp rent matmässigt?
Citera
2023-12-24, 14:52
Medlem
Eponumoss avatar
Vet inte vilka du testat och blivit så besviken över. Kanske blandar du ihop ”bar” och restaurang?

Minns att jag ätit gott på ”Och Himlen Därtill” i Stockholm och på SixtyFive i Rainbow Room, Rockefeller Center i New York.

På mer renodlade skybarer, takbarer brukar jag inte äta utan dricka och är sällan besviken oavsett om det är i Berlin, Paris eller Gävle.
Citera
2023-12-24, 15:37
Medlem
Restaurang Tak är helt okej!
Citera
2023-12-24, 17:40
Medlem
Banyan tree i Bangkok..61 våningar...världsklass både mat o drinkar
Citera
2023-12-24, 17:44
Medlem
grungewhores avatar
Rembrandt Hotel i Bangkok har en fantastisk indier. Men i Sthlm går man väl knappast på skybar för att äta?
Citera
2023-12-24, 17:59
Medlem
Klas-Vegass avatar
Har bara ätit i Gothia tower (götet) men maten minns jag inte. Jag minns utsikten och ölen.
Citera
2023-12-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Jag ser oftast rubriker om skybar / resturang på taket och hör även många rekommendera dessa. Men väldigt många gånger är maten antigen usel eller som bäst ok. Tycker alltid dessa är överskattade och man hör argument som det är fin utsikt men det är kanske skoj 5 min sen bryr man sig knappt längre. Dessutom tycker jag nästan alltid de är opersonliga.

Varför är skyndar så populärt då det enligt mig oftast är skräp rent matmässigt?
Har varit på en del skybars, oftast bra i mitt tycke.
Gamla Översten i Kronprinsen i Malmö var suverän back in the days.
Nuvarande skybar på Malmö Live är dock inget att hänga i granen
Citera
2023-12-25, 07:55
Medlem
rovmuns avatar
Det jag menar är att det sällan är takresuutrang som är den bästa att gå till i de flesta städer, jag säger inte att det inte finns bra men de flesta håller inte måttet enligt mig

Men det känns lite som att man accepterar sämre mat och restaurangen kan komma undan med det för att det är en ”skybar ”
Citera
2023-12-28, 05:13
Bannlyst
Citat:

Å andra sidan så är restsuranger som ligger högt upp i ett hus inte sämre än genomsnittet i en svensk stad, eller?

Men på vilka skybars/restauranger har du varit så missnöjd?
I Stockholm tycker jag att La Tour, Arc, Himlen, Freyja och Tak serverar riktigt bra mat.
Citera
2023-12-28, 06:56
Avstängd
llundberg57s avatar
Kanske är det just "enligt mig" där problemet ligger. Jag har aldrig haft problem med maten.
Måste vara dej det är fel på.
Citera
2023-12-29, 19:13
Bannlyst
Citat:

Kom igen nu - på vilka skybarer har du tyckt maten varit usel?
När det gäller Stockholm håller jag inte med, och jag har besökt alla sådana i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in