Citat:
Ursprungligen postat av
JoeyDoey
Ingen frihet alls i Ryssland?
Delvis frihet i fd Öststatsländer?
Vad baserar du det på? Eget tyckande, eller något du läst i Aftonbladet? Lämna pojrummet, utbilda dig, och res i världen. Förhoppningsvis inser du hur inskränkt du låter.
Det är inte otippat att jag rest lite mer än dig lille vän, och jag är väl förtrogen med Ryssland och Öststaterna då jag tillbringat en hel del tid där och talat med _riktiga_ invånare och hur de ser på landet.
Min erfarenhet är annars att de som tror sig vara beresta och ha så mycket livserfarenhet i regel bygger på lite småsmulor extra erfarenhet som kanske inte typiske medelsvensson har, men verkligen inte mycket mer än så och sedan inbillar sig att de vet mycket mer än de faktiskt gör.
Men för att svara igen kort vad jag baserar på så är det _erfarenhet_ i länderna och då i synnerhet med typiska invånare där. Det är ju inte direkt ont om personer som gör lite kontrollerade studiebesök i andra länder, och sedan inbillar sig att de tillhör den utvalda elit som nu verkligen ser igenom hjärntvätten hemma.
Huruvida du tillhör den kategorin är för tidigt att säga, men de som tror sig briljera med livserfarenhet och att andra som tycker annorlunda bara bygger sin världsbild från tidningar är iaf klassiska varningstecken på det.
Men för att göra detta lite mer ontopic: Ryssland har avsevärt mindre frihet, och ifall man värderar frihet är det nog inte Ryssland man ska hålla på i detta krig.