2023-12-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Områden med många ryssar? Hur många är de? 10, 100, eller 500 stycken?
Har ryskspråkiga ukrainare plötsligt blivit ryssar, eller vad menar du?

Emanuel Macron brukar sätta in våld mot demonstranterna. Med andra ord stödjer du statskupp i Frankrike?

Jag skrev: "Ett fredsavtal som innebär att Ukraina kvarstår som självständig stat och med de områden med många ryssar i under rysk kontroll". Med detta avsåg jag, vill du säkert förstår själv, de områden som har en hyfsat hög andel invånare som stödjer Ryssland.

Om de väljare som är anhängare av Ryssland är på rysk-kontrollerad mark så kan de naturligtvis inte rösta i ukrainska val eller påverka den ukrainska politiken, vilket innebär att det ju blir "öppet mål" för de västtillvända väljarna och politikerna när de ska besluta om landets politik i förhållande till EU eller Nato. De Nato-kritiska väljarna har ju, frivilligt eller ofrivilligt, blivit ryska medborgare så blir nuvarande frontlinje ny gräns är det nästan bara Natoanhängare kvar som ska rösta om eventuellt medlemskap.

Finns olika typer av våld mot demonstranter. Är en viss skillnad på att lyfta bort folk eller skjuta med gummikulor och att använda skarp ammunition och köra över folk med bilar.
Citera
2023-12-23, 23:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Bullshit och bullshit. Hur har du tänkt att det ska gå till och med vilket syfte?

Det är länder som är med NATO sedan många år tillbaka.

Spelar ingen roll om de är med i NATO. Svåra att återta med landstigning eftersom det kräver lång tid av förberedelse. När de är säkrad så kommer rySSland att ta övriga länder som låg under sovjetunionen utan påverkan av NATO som Georgien. Moldavien osv. Polen och övriga länder kommer de inte att röra även om vissa länder stödjer rySSland. Med baltstaterna så har det många hamnar att utgå ifrån. Ukraina först sen eskalerar det. Allt stavas storhetsvansinne av rySSland behöver du något mer syfte?
Citera
2023-12-23, 23:39
Medlem
Att för att krig mot ett broderfolk med oerhörda förluster i människoliv och resurser,
Vilket fiasko, ungefär som på medeltiden.
När kommer Ryssland att blomstra?
Ja de har verkligen enorma möjligheter, vad som fattas är fredliga och vettiga relationer med sina
Grannländer.
Citera
2023-12-23, 23:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ny drönarvideo visar fullständig misär för Röda armén utanför Avdiivka. Döda och halvdöda ryssar överallt.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/18p4mtk/avdiivka_direction_18/

Drönarvideo från helvetet, typ.
Känsliga tittare varnas.
Fyfan alltså, ser ut som att en ryss tar ett långsamt självmord med handgranat. God Jul på den alltså, samtidigt som nassarna i Kreml skålar i champagne.
Citera
2023-12-23, 23:42
Medlem
Citat:
Virrigt svammel när mina påståenden backas upp av västmedier?

Ditt argument är "Ukrainska Pravda" ("Ukrainsk Sanning")? Har ni döpt om det sovjetiska originalet till en ukrainsk version?

Det som tidigare har varit tabu, dvs kritisera Zelensky, är numera öppet accepterat. Som i boken "Kejsarens nya kläder" har alla insett att kejsaren är naken.

Cherrypicking kallas det du håller på med. Då kan man "bevisa" vad som helst.
Förbjuden och illa sedd metod i väst.
Använder man den metoden på ett Universitet i väst får man sluta och börja sälja korv istället. Eller varför inte sälja rovor? Passar kanske bättre där du bor?
Lycka till!
Senast redigerad av Antistalk 2023-12-23 kl. 23:45.
Citera
2023-12-23, 23:43
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ingen frihet alls i Ryssland?
Delvis frihet i fd Öststatsländer?
Vad baserar du det på? Eget tyckande, eller något du läst i Aftonbladet? Lämna pojrummet, utbilda dig, och res i världen. Förhoppningsvis inser du hur inskränkt du låter.

Det är inte otippat att jag rest lite mer än dig lille vän, och jag är väl förtrogen med Ryssland och Öststaterna då jag tillbringat en hel del tid där och talat med _riktiga_ invånare och hur de ser på landet.

Min erfarenhet är annars att de som tror sig vara beresta och ha så mycket livserfarenhet i regel bygger på lite småsmulor extra erfarenhet som kanske inte typiske medelsvensson har, men verkligen inte mycket mer än så och sedan inbillar sig att de vet mycket mer än de faktiskt gör.

Men för att svara igen kort vad jag baserar på så är det _erfarenhet_ i länderna och då i synnerhet med typiska invånare där. Det är ju inte direkt ont om personer som gör lite kontrollerade studiebesök i andra länder, och sedan inbillar sig att de tillhör den utvalda elit som nu verkligen ser igenom hjärntvätten hemma.

Huruvida du tillhör den kategorin är för tidigt att säga, men de som tror sig briljera med livserfarenhet och att andra som tycker annorlunda bara bygger sin världsbild från tidningar är iaf klassiska varningstecken på det.

Men för att göra detta lite mer ontopic: Ryssland har avsevärt mindre frihet, och ifall man värderar frihet är det nog inte Ryssland man ska hålla på i detta krig.
Citera
2023-12-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Spelar ingen roll om de är med i NATO. Svåra att återta med landstigning eftersom det kräver lång tid av förberedelse. När de är säkrad så kommer rySSland att ta övriga länder som låg under sovjetunionen utan påverkan av NATO som Georgien. Moldavien osv. Polen och övriga länder kommer de inte att röra även om vissa länder stödjer rySSland. Med baltstaterna så har det många hamnar att utgå ifrån. Ukraina först sen eskalerar det. Allt stavas storhetsvansinne av rySSland behöver du något mer syfte?
Du vet detta eftersom du personligen har pratat med Putin på telefon eller vadå? Ditt inlägg har inga källor eller uttalanden som stödjer din tes - bara en massa tyckande som egentligen inte bevisar något annat än ditt enorma rysshat, rasistiska tänk och krigshets.
Citera
2023-12-23, 23:47
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ny drönarvideo visar fullständig misär för Röda armén utanför Avdiivka. Döda och halvdöda ryssar överallt.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/18p4mtk/avdiivka_direction_18/

Drönarvideo från helvetet, typ.
Känsliga tittare varnas.
Helvete det där var något av det värsta jag sett.
Bara köttremsor av ansiktet.
Visst, han är fienden men vafan, låt han dö ifred när drönaren har fått en närbild, jobbet är gjort och han finns snart inte mer.
Citera
2023-12-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Hur går det med det ukrainska brohuvudet i Krympy? Sist jag hörde var det bara 100 man kvar.
Stackare som skall fira jul där.

Lite fel fråga att ställa. Snarare kan man ju undra hur det går med bombningen av brohuvudet när ryssland förlorat 3 av sina modernaste flygplan Su-34 på en dag? Och hur det kommer gå med ryska flygvapnet när Ukraina nu snart har F16 med utbildade piloter och inarbetad logistikkedja?

Kan inte vara enkelt att vara i det ryska flugvapnet i dessa dagar, dödsångesten måste vara ständigt närvarande.
Citera
2023-12-23, 23:59
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Du vet detta eftersom du personligen har pratat med Putin på telefon eller vadå? Ditt inlägg har inga källor eller uttalanden som stödjer din tes - bara en massa tyckande som egentligen inte bevisar något annat än ditt enorma rysshat, rasistiska tänk och krigshets.

Jag är för fred mer än du som vill hetsa rySSland till att attackera andra länder bara för att de har storhetsvansinne. Behövs inge källor eftersom det är oundvikligt om man kan tolka rySSland agerade. Tydligen väldigt känsligt för dig att nämna det. På vilket sätt är det rasistisk?
Citera
2023-12-24, 00:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Virrigt svammel när mina påståenden backas upp av västmedier?

Ditt argument är "Ukrainska Pravda" ("Ukrainsk Sanning")? Har ni döpt om det sovjetiska originalet till en ukrainsk version?

Det som tidigare har varit tabu, dvs kritisera Zelensky, är numera öppet accepterat. Som i boken "Kejsarens nya kläder" har alla insett att kejsaren är naken.

Hmm.., visar bara att det Ukrainska systemet fungerar. Man får komma med kritik, karln blev ju även vald under fria val. Trist att det kommer under ett brinnande krig, när leden borde vara slutna mot en yttre fiende.

Hur är det Ryssland, hur gick det med Prigozin ? Fungerar det i Ryssland med kritik utav tsar Putin ? Hört talas om den nya nationalsporten : Balkong-hoppande ?

Önskar annars sen en riktigt stilla, och fridfull Jul till samtliga "pro Ukraina" röster i tråden !
Senast redigerad av Snapcount 2023-12-24 kl. 00:07.
Citera
2023-12-24, 01:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Efter att ha skjutit ner 3 ryska Su-34 igår så har ryssen nu slutat flyga i Kherson region.

https://x.com/Tendar/status/1738665692688183425
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in