2023-12-23, 14:25
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Jag föredrar siffror framför fördomar och då är det uppenbart vem som har impulskontrollaproblematik när det trycker på sina knappar.

Att Hamas gör saker för hand är ju grymt, men också lite mentalt imponerande. Att Israelerna som sitter med sina blöjor i pansarfordon inte vågar gå, utan måste kissbajsa på sig där inne... Det säger allt om vem som feg i denna konflikt.

Jag tycker det är ganska fegt att medvetet slakta i princip försvarslösa civila och sedan springa och gömma sig i tunnlar under sjukhus som skydd
Citera
2023-12-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Jag tycker det är ganska fegt att medvetet slakta i princip försvarslösa civila och sedan springa och gömma sig i tunnlar under sjukhus som skydd

Och som IDF inte ens resa sig med sina förkrympta ballar i kissblöja, utan bara trycka på knappar är modigt? Över 100 Hamas-rebeller dog den dagen. De visste vad de gav sig in på modigt nog. Och hälften vad du tror Hamas "gjorde" är sionistiska lögner.
Citera
2023-12-23, 14:31
Medlem
Citat:
Jag föredrar siffror framför fördomar och då är det uppenbart vem som har impulskontrollaproblematik när det trycker på sina knappar.

Att Hamas gör saker för hand är ju grymt, men också lite mentalt imponerande. Att Israelerna som sitter med sina blöjor i pansarfordon inte vågar gå, utan måste kissbajsa på sig där inne... Det säger allt om vem som feg i denna konflikt.
För att det inte är fegt att skjuta obeväpnade civila, …barn, kvinnor, äldre osv, point blank i huvudet?
Citera
2023-12-23, 14:34
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Och som IDF inte ens resa sig med sina förkrympta ballar i kissblöja, utan bara trycka på knappar är modigt. Över 100 Hamas-rebeller dog den dagen. De visste vad de gav sig in på modigt nog. Och hälften vad du tror "Hamad gjorde" är suonistiska lögner.

Tror du menar att ca 1000 Hamas dog efter deras fega terror-attentat. Resten av dom sprang tillbaks till Gaza med gisslan för att gömma sig i tunnlar under sjukhus.

Nej, det jag tror hände Okt 7 baserar jag på filmer som Hamas själva producerade och delade med allmänheten - behövs inte ett ord från Israel för att bilda en uppfattning. Jag hänvisar till detta inlägg: (FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)
Citera
2023-12-23, 14:36
Medlem
Citat:
Tror du menar att ca 1000 Hamas dog efter deras fega terror-attentat. Resten av dom sprang tillbaks till Gaza med gisslan för att gömma sig i tunnlar under sjukhus.

Nej, det jag tror hände Okt 7 baserar jag på filmer som Hamas själva producerade och delade med allmänheten - behövs inte ett ord från Israel för att bilda en uppfattning. Jag hänvisar till detta inlägg: (FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)

Du har inte sett vad du tror att du sett. Men ja saker gick säkert över styr. Men berättigar det folkmord och 100 000 nya Hamas?

Gällande tunnlarna...

https://omni.se/reportage-israel-hade-fel-om-sjukhuset-al-shifa/a/gEqQkB
Senast redigerad av Berrata 2023-12-23 kl. 14:38.
Citera
2023-12-23, 14:41
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ja saker gick säkert över styr. Men berättigar det folkmord och 100 000 nya Hamas?

Nej, men Israel begår inte folkmord som jag tidigare argumenterade för:

(FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)
(FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)

Det rättfärdigar absolut ett krig mot Hamas. Det ser ut att sluta med att Hamas aldrig mer kommer få möjligheten att göra samma sak igen. Det tycker jag är bra - dock synd med civila som behöver drabbas i Gaza på grund av kriget Hamas initerade.

+

Citat:
Du syftar på judeterroristernas Deir_Yassin-massaker 1948, innan kriget började överhuvudtaget?

Inbördeskriget mellan palestinier och judarna började Nov 30 1947, dagen efter araberna tackade nej till uppdelnings-planen från FN med "Fajja bus attacks". Alltså spillde araberna det första blodet här. Sen stämmer det att Deir Yassin skedde 9:e april 1948 (säger inte att det var rätt eller bra), alltså innan det fullskaliga Arab-Israeliska kriget som började 15:e maj 1948.

Men ska som sagt försöka inte sväva iväg för mycket off-topic...

+ Angående tunnlarna, vi diskuterade det nyss: (FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)
Senast redigerad av stayboosted 2023-12-23 kl. 15:04.
Citera
2023-12-23, 14:44
Medlem
Citat:
Nej, men Israel begår inte folkmord som jag tidigare argumenterade för: (FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)

Det rättfärdigar absolut ett krig mot Hamas. Det ser ut att sluta med att Hamas aldrig mer kommer få möjligheten att göra samma sak igen. Det tycker jag är bra - dock synd med civila som behöver drabbas i Gaza på grund av kriget Hamas initerade.

+

Inbördeskriget mellan palestinier och judarna började Nov 30 1947, dagen efter araberna tackade nej till uppdelnings-planen från FN med "Fajja bus attacks". Alltså spillde araberna det första blodet här. Sen stämmer det att Deir Yassin skedde 9:e april 1948 (säger inte att det var rätt eller bra), alltså innan det fullskaliga Arab-Israeliska kriget som började 15:e maj 1948.

Men ska som sagt försöka inte sväva iväg för mycket off-topic...

+ Angående tunnlarna, vi diskuterade det nyss: [URLt="https://www.flashback.org/sp86784281"] (FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)[/url]

Det borde finnas tunnlar där. Israel har ju byggt dem...
Citera
2023-12-23, 14:46
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:

Nja, Israel var med och konstruerade delar av tunnlarna på 80-talet. Sen har Hamas byggt ett gigantiskt system av tunnlar under hela Gaza. Inte Israel. Det finns även filmer på när Hamas gräver tunnlarna:

https://www.youtube.com/watch?v=rzOs4wM3o2c
Citera
2023-12-23, 15:02
Medlem
Citat:
Du syftar på judeterroristernas Deir_Yassin-massaker 1948, innan kriget började överhuvudtaget?
Din ståndpunkt tål inte ens att du håller dig till ämnet… oväntat.
Citera
2023-12-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Israel sålde vapen till Iran. Både USA och Israel försökte med selektivt stöd till båda parter hålla kriget igång så länge som möjligt för att försvaga båda länderna.

Försök inte blanda in USA, vi pratar Israel här.
Israel stödde inte alls båda parterna och Israels roll var obefintlig/försumbar.
Blattar slaktade varandra oavsett vad, till nöje för hela världen utom svenska skattebetalare.
Citera
2023-12-23, 16:22
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Det finns bilder på tunnlar...

Det är klart Hamas har tunnlar. SIONISTERNA HAR JU KÄRNVAPEN!

Du påstod att det var Israel som byggde Hamas tunnlar för ett tag sen. Jag länkade videon för att visa filmbevis som tyder på motsatsen. Vi ser ju Muhammed Sinwar åka omkring i tunneln med sin bil också (https://www.youtube.com/watch?v=qVDUp7aprhE). Vi ser araber konstruera tunnlarna. Därför skickade jag filmen.

Citat:
Citera
2023-12-23, 16:34
Medlem
Citat:
Du påstod att det var Israel som byggde Hamas tunnlar för ett tag sen. Jag länkade videon för att visa filmbevis som tyder på motsatsen. Vi ser ju Muhammed Sinwar åka omkring i tunneln med sin bil också (https://www.youtube.com/watch?v=qVDUp7aprhE). Vi ser araber konstruera tunnlarna. Därför skickade jag filmen.

Det är klart de har tunnlar. Men inte under sjukhuset. Du blandar ihop korten. Skärp dig. Nu får jag känslan att du bara spelar dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in