2023-12-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det hörde man på rättegången om Jocke och byggfirman. Jockes vittnen klarade inte av att ljuga tillräckligt trovärdigt så då det gick som det gick. Minus 2,1 mille.

Oj, nu blev jag nyfiken. Varför fick han betala 2.1 mille?
Citera
2023-12-23, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Oj, nu blev jag nyfiken. Varför fick han betala 2.1 mille?

Jag hade fel förlåt. Det var 2.2 mille

https://nyheter24.se/noje/kandisar/1187421-joakim-och-jonna-lundell-tvingas-betala-miljonbelopp-mycket-forvanad
Citera
2023-12-23, 12:52
Medlem
Citat:
Jag hade fel förlåt. Det var 2.2 mille

https://nyheter24.se/noje/kandisar/1187421-joakim-och-jonna-lundell-tvingas-betala-miljonbelopp-mycket-forvanad

"I samband med detta anställde paret en byggfirma. Efter att paret börjat be firman att utföra andra saker än det som stod i avtalet uppstod en tvist. Dessutom emottog byggarbetarna inga delbetalningar för det extra utförda arbetet. Tvisten togs då till domstolen, vilket Aftonbladet var först att rapportera om."

Detta säger väl allt tänker jag! För en normalbegåvad individ så förstår man att det skulle kosta extra om man begär dom att utföra andra arbeten än vad offerten först innehöll.

Dom bad förmodligen gubbarna att gör si och gör så. Såg en video som hette house tour #9 där man pratar om hur man hade byggt om köket ytterligare en gång osv.

Det tragiska är att dom hade sparat 1 mille genom att bara betala byggfirman och tagit lärdom av det hela.

Kanske begära offert på det man vill bygga om osv. Men har väl för mig att Jocke har adhd och har problem med impulsiviteten!?

Hade förstått om konflikten uppstod pga misstag från byggfirman, men i detta fallet så verkar dom ha fått det dom vill ha och trott att detta skulle rymmas inom den ursprungliga offerten.
Citera
2023-12-23, 12:53
Avslutad
Citat:
"I samband med detta anställde paret en byggfirma. Efter att paret börjat be firman att utföra andra saker än det som stod i avtalet uppstod en tvist. Dessutom emottog byggarbetarna inga delbetalningar för det extra utförda arbetet. Tvisten togs då till domstolen, vilket Aftonbladet var först att rapportera om."

Detta säger väl allt tänker jag! För en normalbegåvad individ så förstår man att det skulle kosta extra om man begär dom att utföra andra arbeten än vad offerten först innehöll.

Dom bad förmodligen gubbarna att gör si och gör så. Såg en video som hette house tour #9 där man pratar om hur man hade byggt om köket ytterligare en gång osv.

Det tragiska är att dom hade sparat 1 mille genom att bara betala byggfirman och tagit lärdom av det hela.

Kanske begära offert på det man vill bygga om osv. Men har väl för mig att Jocke har adhd och har problem med impulsiviteten!?

Hade förstått om konflikten uppstod pga misstag från byggfirman, men i detta fallet så verkar dom ha fått det dom vill ha och trott att detta skulle rymmas inom den ursprungliga offerten.

https://lexnova-production.s3.eu-north-1.amazonaws.com/4fpbctb597ycac3gxtas45zr7stv?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3D%22T3390-20.pdf%22% 3B%20filename%2A%3DUTF-8%27%27T3390-20.pdf&response-content-type=application%2Fpdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIA5D5D65VFDIT7NXO7%2F20231223%2Feu-north-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20231223T115237Z&X-Amz-Expires=300&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=bebda5b8f4d81e7aa65820ce9b6642664e2227bd 4ca4a0cb6775998429ee1a00
Citera
2023-12-23, 15:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Ja, problemet var väl där, att jocke ville ändra så mycket så ofta, att det inte skulle blivit rimligt att behöva göra en ny offert 4-8 gånger/månad.
Jocke var ju van vid Joz där man kunde ändra på stående fot från den ena dan till den andra, och blev förvånad när det inte funkade så med andra byggföretag.
Citera
2023-12-23, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, problemet var väl där, att jocke ville ändra så mycket så ofta, att det inte skulle blivit rimligt att behöva göra en ny offert 4-8 gånger/månad.
Jocke var ju van vid Joz där man kunde ändra på stående fot från den ena dan till den andra, och blev förvånad när det inte funkade så med andra byggföretag.

Lyssnar man på Jocke i rättegången verkar han vilja framstå som om han vet allt om hur det går till. Det måste vara ett helvete att som byggare med flera år i ryggen behöva lyssna på den pajasen. Jag kan tänka mig att han googlat och kollat på youtube för att hitta sina erfarenheter. Han anser sig ju vara "nästan advokat" också. Ingen vill jobba med Lundellhuset med Jocke hängande över axeln
Citera
2023-12-23, 16:27
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ännu sjukare är väl hans springisar som gör hans ärrenden när han själv inte vågar. Varför anmälde han aldrig förtalet om att han skulle vara pedo? Var han rädd för att någon skulle rota i vad som hänt. Det finns massor av förtal mot Jocke på yt med namn och allt men det låter han vara. Istället ger han sig på att jag anonyma användare av Flashback. Han borde söka hjälp på riktigt. Kanske får dem mängdrabatt om dem går alla tre

Tankarna går mot sekthållet när man ser hans springisar.

Jag tror att psykologer vägrar hjälpa psykopater eftersom en psykopat kan tydligen bli värre av såna försök till hjälp.

Dom ser ju inte världen normalt, psykopater kan inte känna några känslor alls så dom ser bara offer som dom kan manipulera, medans offren tror att psykopater är som vanliga människor som inte manipulerar och lurar folk för att få en kick av att lyckas manipulera.

Jocke är nog hög som ett hus av alla kickar han får när folk förvandlas till avgudare av deras superstjärna som aldrig kan göra fel.
Citera
2023-12-23, 16:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Är du rädd nu när sektledaren, den store Jockibooy är ute efter dig?

Inte första gången han manipulerar vittnen, inte alls säkert du får en rättvis rättegång.

Är han ute efter mig så får han operera ögonen igen snart eftersom han kommer att konfronteras i hans drömmar som han inte kommer att våga ha.
Citera
2023-12-24, 21:48
Avslutad
Julgarv. Såg ett gammalt tiktok-klipp där Jocke braggar om en lamborghini (hans?) och vill samtidigt peka på sina haters som han påstår cyklar med stödhjul. Måste jag säga att alla skrattade högt i stugan? Ja Jocke vi vet att din följargrupp snittar ensiffrigt i ålder, men stödhjul? Med så unga följare så får du nog steppa upp lite och försöka vara en förebild av det mer hälsosamma hållet
Citera
2023-12-28, 23:39
Medlem
Forsokskanins avatar
Varför snackar Joakim Lundell förr om att han inte ville exponera sina barn för mycket för media ... och sen efter ett halvår göra bara barn "content" och till och med göra egna instagram konto till stjärnorna

Vi alla vet ju hur det slutat med barn som kastat in i rampljuset ... dom vill inte veta av det när dom blir stora...

Jag vet ännu mer sjukare saker om dig ,,
Citera
2023-12-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsokskanin
Varför snackar Joakim Lundell förr om att han inte ville exponera sina barn för mycket för media ... och sen efter ett halvår göra bara barn "content" och till och med göra egna instagram konto till stjärnorna

Vi alla vet ju hur det slutat med barn som kastat in i rampljuset ... dom vill inte veta av det när dom blir stora...

Jag vet ännu mer sjukare saker om dig ,,
Jocke och Jonna använder sina barn som vintern nu , utan dem kommer tittarna försvinna ! De själva är långt ifrån roliga , kreativa precis ! En gammal gubbe som sitter och bygger Lego i flera dygn av en ” semester ”
De måste ha med folk på sina resor /utflykter nu , barnen kommer gråta ihjäl sig annars över tjat som skall verka pedagogiskt men i själva verket är fejk .. De två säljer ut sina barn ..
Citera
2023-12-30, 19:37
Medlem
KungPungPats avatar
Jocke är som en vuxen bäbis som föddes med silversked i munnen , och är van vid att stampa med foten och bli hysterisk om han inte får som han vill. Det lärde han sig som barn.. och utvecklade sen den principen om att ge orders och grina när byggarbetare inte är fristilare som Joz.
Allt slutade med en fejkad karriär och ett fejkat liv, domstol och barnslavar.
Han köpte hus med mögel och reagerade som en bäbis genom att hänga ut en barnfamilj som mördare av Jockes ofödda barn. Ännu ett exempel på en vuxen bäbis som stampade med foten och grät hysteriskt för att få som han vill..
men så blev han dömd i domstol för diverse saker när barnfamiljen tvingades försvara sig mot bäbisjockes grova förtal.

Att domstolar behandlar han som en bäbis som får extrem straffrabatt på grund av allt sitt stampande och hysteriska utbrott i sociala medier är pinsamt.

Dom borde slängt han i fängelset för häxjakten av Joz.. då det var ett uppenbart mordförsök genom grovt förtal.

Tyvär så kan bäbisar inte avtjäna fängelsestraff, och Jocke hade tvingats sitta isolerat med andra pedofiler som vanliga fångar vill mörda.. så han blev frikänd istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in