2023-12-23, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jättebra idé, men ditt förslag till namn var något kreativt magert.

Varför ska det ens vara på engelska?

Döp om hela forumet till ”Återblick” istället.

Kan hålla med om att backish låter lite fantasilöst. Men det låter häftigt. Jag såg en annan tråd där någon tyckte att flashback skulle döpa om 'papperskorgen' till 'soptunnan' eftersom det bättre speglar den hårda och tuffa jargongen på 'backish'.

Samma atmosfär tänker jag att smeknamnet ska bära. Inte nödvändigtvis. Alla förslag är välkomna.

Ditt förslag Återblick är inte alls dumt. Förutom att man kan få för sig att forumet tonat ner sin tuffa jargong i nivå med familjeliv, vilket inte alls är bra.

Men när du ändå är inne på synonymer. En annan synonym till flashback kan vara retrospektion. Det låter rätt bra?
Citera
2023-12-23, 03:47
Medlem
Enkelt och något jag med flera har skrivit i många år:
FB = facebook
fb = flashback
Citera
2023-12-23, 03:51
Bannlyst
DÖP - Det öppna torget. Eller DKNF - Dödsknarkarnazistforumet. Välj själv. Skämt åsido, man får överta ord som globalist-oligarkerna prackar på oss, och äga ordet. Och inte låta nån sno ordet.
Senast redigerad av vackrahav100 2023-12-23 kl. 03:55.
Citera
2023-12-23, 04:26
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Eftersom många kallar flashback för FB och använder detta som ett pseudonym för flashback, förväxlar i alla fall jag ofta flashback med Facebook.

Exempel: 'jag skrev på FB igår att min kompis troligen är cpskadad'.

I exemplet ovan har man ingen aning om man syftar till flashback eller Facebook. Därför tänkte jag att vi gemensamt kunde komma överens om ett nytt smeknamn.

Jag börjar, vad tycker ni om: Backish

Flesh
Citera
2023-12-23, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engaangtill
FCK.. FlashbaCK

Är ju ett fotbollslag..
Citera
2023-12-23, 06:55
Medlem
Sunimods avatar
Man skriver givetvis Flashback av vördnad för detta fantastiska forum.

Alltså ett ickeproblem mer än för de som inte klarar av att skriva utan måste använda förkortningar till allt.
Citera
2023-12-23, 07:21
Medlem
Flashback...
FBK
eller
FLA
eller
FBA
eller
F...

FLA ??
Citera
2023-12-23, 07:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Enkelt och något jag med flera har skrivit i många år:
FB = facebook
fb = flashback

Det där mejkar ju faktiskt mycket sense.
Citera
2023-12-23, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jättebra idé, men ditt förslag till namn var något kreativt magert.

Varför ska det ens vara på engelska?

Döp om hela forumet till ”Återblick” istället.

Med förkortningen ÅB. Helt okey förkortning, men jag tror facebook sakta men säkert håller på att dö, så jag tror bara man kan låta Flashback ta tillbaka tronen inom 5-10 år.
Citera
2023-12-23, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Med förkortningen ÅB. Helt okey förkortning, men jag tror facebook sakta men säkert håller på att dö, så jag tror bara man kan låta Flashback ta tillbaka tronen inom 5-10 år.
Det är ju så. Facebook pratar ingen om längre. Ingen orkar kolla. Massvis med reklam. Massvis med inlägg som bara försvinner när man vill kollla vidare efter att läst något annat först. Totalt värdelöst. Har genuint noll behov av att kolla den. Inte ens ett medvetet försök att låta bli.
Citera
2023-12-23, 08:25
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Eftersom många kallar flashback för FB och använder detta som ett pseudonym för flashback, förväxlar i alla fall jag ofta flashback med Facebook.

Exempel: 'jag skrev på FB igår att min kompis troligen är cpskadad'.

I exemplet ovan har man ingen aning om man syftar till flashback eller Facebook. Därför tänkte jag att vi gemensamt kunde komma överens om ett nytt smeknamn.

Jag börjar, vad tycker ni om: Backish

Var inte det här ett problem som höll i max 3 månader när facebook kom 2005 typ (https://en.wikipedia.org/wiki/Facebook). Sen ställde man väl ändå tillbaka psyket hoppas jag.
Citera
2023-12-23, 08:50
Medlem
Snicksnack skulle vara ett bra namn. SS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in