Citat:
Trams. Jag är hur frisk som helst och har varit det sedan den s.k pandemin startade. Sköt din hälsa, ät nyttig kost rik på A B C och D-vitamin och zink: Ät lite extra kosttillskott på vintern. Är du överviktig och lever ohälsosamt, se då till att sluta upp omedelbart med din livsstil och börja leva hälsosamt. Då går du inte och blir sjuk i onödan helt utan covidvaccin.
Och framförallt. Tvinga inte på andra människor att joina ditt medinciska experiment. Det får ni har för er själva ni som vill.
Och framförallt. Tvinga inte på andra människor att joina ditt medinciska experiment. Det får ni har för er själva ni som vill.
Hur du mår vet du ju inte. Det finns de som har cancer med tre månader kvar att leva utan att märka något av det, så hur man känner sig säger inte allt. När det gäller Covid pekade forskare vid Linköping på att i stil med 30 % av de som haft Covid får luktbortfall utan att märka det. De menade att det fanns en fara att detta ändå skulle påverka folks matvanor över tid med övervikt eller annat som följd. Sedan lär du kanske inte heller märka något förrän du smittats med Covid några gånger,
Citat:
Det fetmarkerade tycker jag är intressant. Tänker att det finns två möjliga ingångar.
1. Att risken ökar för varje infektion. Beror det på att sannolikheten så att säga aggregeras? Dvs, löper jag 10% risk vid varje infektion blir väntevärdet 1,0 om jag blir infekterad 10 gånger. Ungefär som om jag skulle spela rysk roulette. Spelar jag en gång går det antagligen bra. Bara 1/6 att det går åt helvete. Spelar jag 6 gånger är sannolikheten 6/6=1,0 att jag dör. Spelar jag mer ligger oddsen mig i fatet. Förr eller senare så smäller det.
2. Gör varje infektion i sig skada? Bryter viruset i sig ned immunförsvar och gör oss mer sårbara? Förvärras läget hela tiden när smittan finns kvar? Som sagt - , ingen pratar längre om flockimmunitet och antikroppar. Det känns inte som tidigare infektion ger just något skydd alls.
1. Att risken ökar för varje infektion. Beror det på att sannolikheten så att säga aggregeras? Dvs, löper jag 10% risk vid varje infektion blir väntevärdet 1,0 om jag blir infekterad 10 gånger. Ungefär som om jag skulle spela rysk roulette. Spelar jag en gång går det antagligen bra. Bara 1/6 att det går åt helvete. Spelar jag 6 gånger är sannolikheten 6/6=1,0 att jag dör. Spelar jag mer ligger oddsen mig i fatet. Förr eller senare så smäller det.
2. Gör varje infektion i sig skada? Bryter viruset i sig ned immunförsvar och gör oss mer sårbara? Förvärras läget hela tiden när smittan finns kvar? Som sagt - , ingen pratar längre om flockimmunitet och antikroppar. Det känns inte som tidigare infektion ger just något skydd alls.
Ja, kul att du tog upp statistik, och jag håller med dig om frågorna. Samtidigt talas det en del av t ex Gisslén om att vi har en "god" immunitet. Spelar det roll? Och det kan ju också vara så att risken förstås inte gäller alla. Den so har drabbats av postcovid lär t ex ha större risk.
Kul att du dessutom förklarade väntevärde! Betyder väntevärdet 6/6=1 att medelvärdet då är 100%?
Citat:
Vara och känna sig är ju två olika saker. Men det är ju som du skriver att med tanke på hur många miljarder som haft viruset så vore det intressant med er konkreta siffror. Det heter hela tiden att så och så många uppskattas ha postcovid. Samtidigt angriper ju Covid många organ så många kan ha olika symptom.