Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Hur ofta kan man bli smittad av covid?
Tycker det verkar som stt folk blir infekterade stup i kvarten numera. Tidigare pratades det ju om immunitet på 1 år efter genomgången infektion, men så verkar det inte vara nu.
Är det för att covid bryter ned immunförsvaret som AIDS?
Jag tror att det är "mrna-vaccinet" som bryter ned immunförsvaret. Mycket pekar på det. En överväldigande majoritet av den vuxna befolkningen har tagit 2, 3, 4 eller fler sprutor och trots det, eller kanske just därför, blir de sjuka gång på gång. Om det hade varit de helt ovaccinerade som blir sjuka gång på gång är jag tämligen säker på att vi hade fått reda på det eftersom det ligger i läkemedelsindustrins intresse att utpeka de ovaccinerade som "problemet". Men ingenting tyder på att ovaccinerade har något större problem med covid-19. Obs! Jag hävdar inte att de ovaccinerade inte kan bli sjuka men jag menar att de ovaccinerade inte sticker ut som mer utsatta för covid-19 än de vaccinerade.
Jag får fortfarande intrycket att sjukvården inte riktigt vill erkänna att naturlig immunitet är ett fungerande alternativ till vaccinering, även om de indirekt medger det eftersom Folkhälsomyndigheten fortfarande inte aktivt uppmanar personer under 65 år att ta fler sprutor. De anger istället det lite mer tandlösa uttalandet att det inte finns några rekommendationer om vaccinering under 65 år.
Och jag har även läst att vår koleriske favorittant här i forumet (korrekta.... nånting) inte heller ser några skäl för personer utanför riskgrupp som genomgått infektion och fått naturlig immunitet att ta några vaccinsprutor.
Men som sagt, jag är skeptiskt till dessa "mrna-vaccin". Det spelar ingen roll hur mycket läkemedelsindustrin försäkrar att det fungerar. Jag misstänker följdverkningar på lång sikt och vill nog vänta ytterligare åtminstone tio år innan jag accepterar att mrna-vaccin är ofarliga.