2023-12-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tråkigt att höra. Hoppas du mår bättre snart.

När man hör det här är det ju egentligen urkorkat hur Sverige kunde satsa på flockimmunitet. Det enda som skapas är flocksjuklighet.
Tackar! Synd planerade julfirandet blir inställt
Flockimmunitet måste vara det sämsta, och det kanske finns en anledning till att det är helt tyst om antikroppar och antikroppstester nu? Är det så att immunförsvaret fuckas upp är det riktigt oroande, och kan få hemska konsekvenser ju längre viruset får härja. Jag kommer försöka styra upp att använda det gamla hederliga munskyddet igen, verkar vara det enda som skyddar
Citera
2023-12-22, 16:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tråkigt att höra. Hoppas du mår bättre snart.

När man hör det här är det ju egentligen urkorkat hur Sverige kunde satsa på flockimmunitet. Det enda som skapas är flocksjuklighet.

Trams. Jag är hur frisk som helst och har varit det sedan den s.k pandemin startade. Sköt din hälsa, ät nyttig kost rik på A B C och D-vitamin och zink: Ät lite extra kosttillskott på vintern. Är du överviktig och lever ohälsosamt, se då till att sluta upp omedelbart med din livsstil och börja leva hälsosamt. Då går du inte och blir sjuk i onödan helt utan covidvaccin.

Och framförallt. Tvinga inte på andra människor att joina ditt medinciska experiment. Det får ni har för er själva ni som vill.
Citera
2023-12-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Covid verkar fucka upp immunförsvaret rejält. Jag var sjuk i början av november och nu verkar jag ha blivit sjuk igen Har dessutom varit sjuk ett par gånger tidigare, så genomgången infektion verkar ge noll antikroppar till nya varianter, och dessutom verkar det krävas ytterst lite för att bli smittad
Beklagar... hoppas inte du är vaxxad med boosters för då är risken att du lärt ditt immunförsvar att acceptera viruset istället för att bekämpa det. (FB) Studie hävdar att mRNA-vaccinerna saboterar immunförsvaret
Citera
2023-12-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Beklagar... hoppas inte du är vaxxad med boosters för då är risken att du lärt ditt immunförsvar att acceptera viruset istället för att bekämpa det. (FB) Studie hävdar att mRNA-vaccinerna saboterar immunförsvaret
Vet inte hur mycket vaccinet påverkar, har bara tagit två doser i början när det kom så känns konstigt att det skulle vara boven och inte själva viruset. Blev sjuk första gången förra året
Citera
2023-12-22, 17:10
Medlem
Citat:
Vet inte hur mycket vaccinet påverkar, har bara tagit två doser i början när det kom så känns konstigt att det skulle vara boven och inte själva viruset. Blev sjuk första gången förra året

Nej, även Israel har vaccinerat sin befolkning med minst 2-3 doser utan att verka ha den smittspridning som Sverige har nu och som WHO kritiserar Sverige och 5 länder till för (UK, kanada m fl). Så det handlar nog mer om Sveriges "frisläppta" attityd inför Covid.

Som jag har skrivit tidigare finns det flera forskare som har varnat i tidskrifter som Nature för att man utsätter sig för en risk varje gång man smittas av Covid. Ditt påpekande om att man numera inte talar om antikroppar och antikroppstester var intressant.

Jag nämnde just en artikel som på bas av flera studier och intervju med nån forskare menar att det verkar som om risken för långtidscovid ökar varje gång man smittas (till att kanske vara 65% när man smittats 10 ggr): (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Och här är en ny studie från Louis Pasteur-institutet med jämförelse av immunitet för Covid och t ex HIV i Nature (länk i deras text): https://www.pasteur.fr/en/press-area/press-documents/covid-19-persistence-sars-cov-2-lungs-and-role-innate-immunity
Citera
2023-12-22, 17:37
Medlem
Citat:

Men, det är inte riktigt jämförbart. Det går att veta att du är vaccinerad, Det är omöjligt att veta om du haft viruset.
Citera
2023-12-22, 17:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Trams. Jag är hur frisk som helst och har varit det sedan den s.k pandemin startade. Sköt din hälsa, ät nyttig kost rik på A B C och D-vitamin och zink: Ät lite extra kosttillskott på vintern. Är du överviktig och lever ohälsosamt, se då till att sluta upp omedelbart med din livsstil och börja leva hälsosamt. Då går du inte och blir sjuk i onödan helt utan covidvaccin.

Och framförallt. Tvinga inte på andra människor att joina ditt medinciska experiment. Det får ni har för er själva ni som vill.

Du tycks sakna självinsikt. Kosttillskott skapar ingen immunitet mot SARS Cov-2. Inte BMI under 25 heller, även om alla fattat att BMI 40 nog stämmer bättre in på dig Sune
Citera
2023-12-22, 18:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Men, det är inte riktigt jämförbart. Det går att veta att du är vaccinerad, Det är omöjligt att veta om du haft viruset.

Positivt covid test så kan man utgå från att man haft viruset. Negativt test är däremot ingen garanti för att man är frisk.
Citera
2023-12-22, 18:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Nej, även Israel har vaccinerat sin befolkning med minst 2-3 doser utan att verka ha den smittspridning som Sverige har nu och som WHO kritiserar Sverige och 5 länder till för (UK, kanada m fl). Så det handlar nog mer om Sveriges "frisläppta" attityd inför Covid.

Som jag har skrivit tidigare finns det flera forskare som har varnat i tidskrifter som Nature för att man utsätter sig för en risk varje gång man smittas av Covid. Ditt påpekande om att man numera inte talar om antikroppar och antikroppstester var intressant.

Jag nämnde just en artikel som på bas av flera studier och intervju med nån forskare menar att det verkar som om risken för långtidscovid ökar varje gång man smittas (till att kanske vara 65% när man smittats 10 ggr): (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Och här är en ny studie från Louis Pasteur-institutet med jämförelse av immunitet för Covid och t ex HIV i Nature (länk i deras text): https://www.pasteur.fr/en/press-area/press-documents/covid-19-persistence-sars-cov-2-lungs-and-role-innate-immunity

Det fetmarkerade tycker jag är intressant. Tänker att det finns två möjliga ingångar.

1. Att risken ökar för varje infektion. Beror det på att sannolikheten så att säga aggregeras? Dvs, löper jag 10% risk vid varje infektion blir väntevärdet 1,0 om jag blir infekterad 10 gånger. Ungefär som om jag skulle spela rysk roulette. Spelar jag en gång går det antagligen bra. Bara 1/6 att det går åt helvete. Spelar jag 6 gånger är sannolikheten 6/6=1,0 att jag dör. Spelar jag mer ligger oddsen mig i fatet. Förr eller senare så smäller det.

2. Gör varje infektion i sig skada? Bryter viruset i sig ned immunförsvar och gör oss mer sårbara? Förvärras läget hela tiden när smittan finns kvar? Som sagt - , ingen pratar längre om flockimmunitet och antikroppar. Det känns inte som tidigare infektion ger just något skydd alls.
Citera
2023-12-22, 18:57
Medlem
Citat:
Positivt covid test så kan man utgå från att man haft viruset. Negativt test är däremot ingen garanti för att man är frisk.

Men som du säkert vet så finns ju väldigt väldigt många som "haft viruset", enligt testerna, utan att vara det minsta sjuka. Hur får du ihop det?
Citera
2023-12-22, 19:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Men som du säkert vet så finns ju väldigt väldigt många som "haft viruset", enligt testerna, utan att vara det minsta sjuka. Hur får du ihop det?

Nja, testen visar ju bara pågående infektion. Att vissa testar positivt utan att ha symtom beror på att vissa får mycket vaga symtom, trots att de är smittade. Det ser jag inte som konstigt.
Citera
2023-12-22, 19:37
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Hur ofta kan man bli smittad av covid?
Tycker det verkar som stt folk blir infekterade stup i kvarten numera. Tidigare pratades det ju om immunitet på 1 år efter genomgången infektion, men så verkar det inte vara nu.

Är det för att covid bryter ned immunförsvaret som AIDS?

Jag tror att det är "mrna-vaccinet" som bryter ned immunförsvaret. Mycket pekar på det. En överväldigande majoritet av den vuxna befolkningen har tagit 2, 3, 4 eller fler sprutor och trots det, eller kanske just därför, blir de sjuka gång på gång. Om det hade varit de helt ovaccinerade som blir sjuka gång på gång är jag tämligen säker på att vi hade fått reda på det eftersom det ligger i läkemedelsindustrins intresse att utpeka de ovaccinerade som "problemet". Men ingenting tyder på att ovaccinerade har något större problem med covid-19. Obs! Jag hävdar inte att de ovaccinerade inte kan bli sjuka men jag menar att de ovaccinerade inte sticker ut som mer utsatta för covid-19 än de vaccinerade.

Jag får fortfarande intrycket att sjukvården inte riktigt vill erkänna att naturlig immunitet är ett fungerande alternativ till vaccinering, även om de indirekt medger det eftersom Folkhälsomyndigheten fortfarande inte aktivt uppmanar personer under 65 år att ta fler sprutor. De anger istället det lite mer tandlösa uttalandet att det inte finns några rekommendationer om vaccinering under 65 år.

Och jag har även läst att vår koleriske favorittant här i forumet (korrekta.... nånting) inte heller ser några skäl för personer utanför riskgrupp som genomgått infektion och fått naturlig immunitet att ta några vaccinsprutor.

Men som sagt, jag är skeptiskt till dessa "mrna-vaccin". Det spelar ingen roll hur mycket läkemedelsindustrin försäkrar att det fungerar. Jag misstänker följdverkningar på lång sikt och vill nog vänta ytterligare åtminstone tio år innan jag accepterar att mrna-vaccin är ofarliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in