2023-12-22, 00:35
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det var demokratiskt att utrota judar också i nazityskland. det är lite på den nivån nu på dig.
Jaha, DÄR erkände du att du inte längre hade några argument. Det räckte med en referens till ett domslut så började du skrika och gapa om nazism.

Nej, det är inte nazism att införa regler i enlighet med lagar som fattats på demokratisk väg.

Herregud, vad pinsam du är.
Citera
2023-12-22, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Att någon ställs inför ett KRAV är inte ett TVÅNG. Det är närmast genant att någon skulle få för sig att tolka ett KRAV som ett TVÅNG. Det är samma princip som när man åker buss, det är ett KRAV att ha biljett men det är inte ett TVÅNG att köpa biljett. Ingen blir uppsökt och TVINGAD att köpa en bussbiljett, men om du vill åka buss ställs det ett KRAV på biljett.

Det märkliga är att någon vill hävda att ett KRAV blir ett TVÅNG av den enkla orsaken att man inte vill uppfylla KRAVET.

Herregud...

Ett jävla tjat vad som är tvång eller inte. Det stämmer att ingen blev direkt tvingad, vad det handlade om var indirekt tvång. Så nu kan den diskussionen som ni har tjafsat om i hur många inlägg som helst läggas åt sidan.

Det folk behöver är inte några fler fejkvacciner, utan grow some balls som man säger på engelska.
Kräver någon att du ska göra något mot din vilja och som dessutom kan riskera din hälsa så ber du bara denna person att DRA ÅT HELVETE.

De jag föraktar mest är faktiskt inte ängsliga idioter som IMBILDEN, utan ynkliga kräk som tog fejkvaccinet för att till exempel få resa. Hur patetisk och svag som människa är man inte då?
Citera
2023-12-22, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jaha, DÄR erkände du att du inte längre hade några argument. Det räckte med en referens till ett domslut så började du skrika och gapa om nazism.

Nej, det är inte nazism att införa regler i enlighet med lagar som fattats på demokratisk väg.

Herregud, vad pinsam du är.

Nu var det ju inte nazism Kurtan förespråkade, utan huruvida utrotningen av judar var ett demokratiskt beslut.
Det hölls ju faktiskt val i Tyskland där NSDAP fick majoritet. Sen att de folkvalda var psykopater är ju en annan fråga.

Så tagga ner lite nu med dina påhopp.
Citera
2023-12-22, 07:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles

De jag föraktar mest är faktiskt inte ängsliga idioter som IMBILDEN, utan ynkliga kräk som tog fejkvaccinet för att till exempel få resa. Hur patetisk och svag som människa är man inte då?

Jag har flera kompisar som inte ville ha vaccinet, men var tvungna att ta det pga jobbresor. Fler borde rest sig mot vansinnet så här med facit på hand.

När det gäller ett läkemedel som kan påverka ens hälsa och ens privatekonomi blir drabbat om man väljer att tacka nej så är det inte frivilligt. Det fattar vem som helst utan vaccinfascister.
Citera
2023-12-22, 11:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag har flera kompisar som inte ville ha vaccinet, men var tvungna att ta det pga jobbresor. Fler borde rest sig mot vansinnet så här med facit på hand.

När det gäller ett läkemedel som kan påverka ens hälsa och ens privatekonomi blir drabbat om man väljer att tacka nej så är det inte frivilligt. Det fattar vem som helst utan vaccinfascister.

Skulle inte kalla vaccin för läkemedel. Vaccin är vaccin.
Ingen har blivit tvingad att ta något vaccin. Jag tycker det är värre för dem som hela tiden tvingas att bli sjuka av viruset. Är väl över 20 tusen pers som dött av viruset nu. Hur många har dött av vaccinen? 20?
Citera
2023-12-22, 12:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skulle inte kalla vaccin för läkemedel. Vaccin är vaccin.
Ingen har blivit tvingad att ta något vaccin. Jag tycker det är värre för dem som hela tiden tvingas att bli sjuka av viruset. Är väl över 20 tusen pers som dött av viruset nu. Hur många har dött av vaccinen? 20?

1. Covid-vaccinerna är inte ens riktiga vacciner.
2. Covid-vaccinerna är läkemedel och går att slå upp i FASS .

3. Människor dör och har alltid dött. Bara idag har 110 988 personer i världen dött. Många i bagatellartade sjukdomar som vanliga förkylningar. Och ibland MED covid. Vad ska du göra åt det?
Citera
2023-12-22, 12:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Hur ofta kan man bli smittad av covid?
Tycker det verkar som stt folk blir infekterade stup i kvarten numera. Tidigare pratades det ju om immunitet på 1 år efter genomgången infektion, men så verkar det inte vara nu.

Är det för att covid bryter ned immunförsvaret som AIDS?
Citera
2023-12-22, 12:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

3. Människor dör och har alltid dött. Bara idag har 110 988 personer i världen dött. Många i bagatellartade sjukdomar som vanliga förkylningar. Och ibland MED covid. Vad ska du göra åt det?

En bra ide är ju att vaccinera dig. Då minskar du risken för att dö i covid.
Citera
2023-12-22, 13:02
Medlem
Citat:
En bra ide är ju att vaccinera dig. Då minskar du risken för att dö i covid.

Bli dömd till livstids fängelse så minskar risken att dö av något oväntat.
Citera
2023-12-22, 13:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Och så var antivaxxar-patrasket fett-sune igång med sitt skit-prat och trams igen. Oväntat.

1. Ja, COVID-vaccinerna är vacciner. Jag lägger det till listan över allt annat vansinne som du hasplat ur dig den senaste tiden.
Citat:
Vaccine: A preparation that is used to stimulate the body’s immune response against diseases. Vaccines are usually administered through needle injections, but some can be administered by mouth or sprayed into the nose.

https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/imz-basics.htm

3. Försöka undvika att folk dör. Det är därför man utvecklar vacciner. Det är väl där du falerar i förståelsen, helt enkelt...
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-22 kl. 13:31.
Citera
2023-12-22, 15:47
Medlem
Citat:
Hur ofta kan man bli smittad av covid?
Tycker det verkar som stt folk blir infekterade stup i kvarten numera. Tidigare pratades det ju om immunitet på 1 år efter genomgången infektion, men så verkar det inte vara nu.

Är det för att covid bryter ned immunförsvaret som AIDS?
Covid verkar fucka upp immunförsvaret rejält. Jag var sjuk i början av november och nu verkar jag ha blivit sjuk igen Har dessutom varit sjuk ett par gånger tidigare, så genomgången infektion verkar ge noll antikroppar till nya varianter, och dessutom verkar det krävas ytterst lite för att bli smittad
Citera
2023-12-22, 15:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Covid verkar fucka upp immunförsvaret rejält. Jag var sjuk i början av november och nu verkar jag ha blivit sjuk igen Har dessutom varit sjuk ett par gånger tidigare, så genomgången infektion verkar ge noll antikroppar till nya varianter, och dessutom verkar det krävas ytterst lite för att bli smittad

Tråkigt att höra. Hoppas du mår bättre snart.

När man hör det här är det ju egentligen urkorkat hur Sverige kunde satsa på flockimmunitet. Det enda som skapas är flocksjuklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in