2023-12-22, 09:45
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
https://watcher.guru/news/argentina-minister-says-contracts-can-now-be-settled-in-bitcoin#google_vignette

Bitcoinisieringen fortsätter.
En så kallad "nothingburger", för ingen har någonsin förbjudit parter från att skriva kontrakt gällande bitcoin, dollar, turkiska lira, eller varför inte frimärken.
Citera
2023-12-22, 10:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Naturligtvis köper intresserade parter upp bitcoins innan dess för att prisa in denna händelse. Låtsas du bara vara korkad igen?
Du är ju inte lite trög...

Sa jag något om att folk INTE skulle köpa Bitcoin innan?

Jag pratade om ETF:erna. Det har ännu inte sålts en enda ETF. Vad tror du händer med priset när ETF:erna börjar köpas också?

Du har ju själv pratat om att BlackRock och massa andra valar vill tjäna pengar på den kommande Bitcoin boomen, vilket betyder att du förstår att ETF:erna kommer bli populära...
Citera
2023-12-22, 10:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
En så kallad "nothingburger", för ingen har någonsin förbjudit parter från att skriva kontrakt gällande bitcoin, dollar, turkiska lira, eller varför inte frimärken.
Det är en falsk dikotomi.
Nu är det faktiskt sanktionerat att göra detta. Innan beslutet så var det varken sanktionerat eller förbjudet, och där med en stor risk att ändå dessa kontrakt.

Att du tycker det verkar bra att skriva kontrakt i turkiska lira och frimärket, säger det mesta om dig
Citera
2023-12-22, 10:11
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det är en falsk dikotomi.
Nu är det faktiskt sanktionerat att göra detta. Innan beslutet så var det varken sanktionerat eller förbjudet, och där med en stor risk att ändå dessa kontrakt.
??

Är det en "stor risk" att göra saker som inte är olagliga? Du skriver rent trams.

Citat:
Att du tycker det verkar bra att skriva kontrakt i turkiska lira och frimärket, säger det mesta om dig
Var någonstans har jag sagt att det är bra?

Du verkar helt desperat efter att "äga" mig men det går bara sämre och sämre för varje dag som går.
Citera
2023-12-22, 10:15
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag pratade om ETF:erna. Det har ännu inte sålts en enda ETF. Vad tror du händer med priset när ETF:erna börjar köpas också?
Om många, som t ex du, tror att priset kommer att rusa så skulle de ha köpt på sig så mycket det bara går redan och priset hamnar i en jämviktsnivå i och med att all information är känd för hela marknaden.

Citat:
Du har ju själv pratat om att BlackRock och massa andra valar vill tjäna pengar på den kommande Bitcoin boomen, vilket betyder att du förstår att ETF:erna kommer bli populära...
Detta har jag inte sagt, utan att de ser en enkel möjlighet att tjäna pengar på avgifter. Redan idag finns en uppenbar marknad för denna typ av gambling.
Citera
2023-12-22, 10:16
Medlem
För. Det går att tjäna stora summor om man är vaken.

Emot. Det är en form av pyramidspel, till slut så kommer många loosa allt.
Citera
2023-12-22, 10:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
??
Är det en "stor risk" att göra saker som inte är olagliga? Du skriver rent trams.
Ja, det är stor risk att syssla med saker som ännu inte bedömts vara lagliga. Självklart är det så.

Citat:
Var någonstans har jag sagt att det är bra?
Varför tog du upp det om det är så att du själv tycker det var ett dåligt förslag?
Du är konstig...
Citera
2023-12-22, 10:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja, det är stor risk att syssla med saker som ännu inte bedömts vara lagliga. Självklart är det så.
Rena dumheter, du vet alltså ingenting om hur samhället fungerar. I så fall spelar denna "nyhet" om Argentina ingen roll heller eftersom en framtida regering kan uttala sig på andra sätt om bitcoin.

Citat:
Varför tog du upp det om det är så att du själv tycker det var ett dåligt förslag?
Du är konstig...
Här visar du på otroligt låg nivå av läsförståelse. Jag skrev helt enkelt att det finns inga hinder för detta.
Citera
2023-12-22, 10:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Detta har jag inte sagt, utan att de ser en enkel möjlighet att tjäna pengar på avgifter. Redan idag finns en uppenbar marknad för denna typ av gambling.
Jo, så fort någon ny instution startat ETF:er eller på andra sätt exponerat sig mot Bitcoin marknaden så har du varit snabb att säga "han vill bara tjäna pengar på att mäkla Bitcoin exponering". Det är ju för fasiken underförstått då att det finns en marknad där folk allt mer vill exponera sig mot Bitcoin. Och du vet vad ökad efterfrågan har för påverkan på ett pris, eller skall jag ta det en gång till?

Den här diskussionen är slut för jag kan inte tänka mig att ditt nästa försök att slingra dig är ett dugg bättre. Sista ordet kan du få, för du mår ju bra av det.

Ses vid nästa halmstrå.
Citera
2023-12-22, 10:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jo, så fort någon ny instution startat ETF:er eller på andra sätt exponerat sig mot Bitcoin marknaden så har du varit snabb att säga "han vill bara tjäna pengar på att mäkla Bitcoin exponering". Det är ju för fasiken underförstått då att det finns en marknad där folk allt mer vill exponera sig mot Bitcoin. Och du vet vad ökad efterfrågan har för påverkan på ett pris, eller skall jag ta det en gång till?
Har jag någonsin sagt att det saknas personer som vill syssla med gambling? T ex genom att köpa bitcoin?

Du uppvisar gång på gång extremt grava problem med att förstå skriven text.

Du hade alltså ingen kommentar till att om det nu är klappat och klart med ETF:erna så är denna händelse fullt inprisad av marknaden redan nu.
Citera
2023-12-22, 10:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Har jag någonsin sagt att det saknas personer som vill syssla med gambling? T ex genom att köpa bitcoin?
Bara vi är eniga om att det finns tillräckligt många som vill köpa Bitcoin nu förtiden att det finns underlag att starta tiotalet ETF:er bara i USA.

Och vi är väl också eniga i att stor efterfrågan har en positiv inverkan på ett pris om utbudet är konstant?

Isf behöver vi inte konstatera något annat utöver detta. Det räcker för mig.
Citera
2023-12-22, 11:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bara vi är eniga om att det finns tillräckligt många som vill köpa Bitcoin nu förtiden att det finns underlag att starta tiotalet ETF:er bara i USA.

Och vi är väl också eniga i att stor efterfrågan har en positiv inverkan på ett pris om utbudet är konstant?

Isf behöver vi inte konstatera något annat utöver detta. Det räcker för mig.
Du hade alltså inget motargument mot att ETF-händelsen bör vara fullt inprisad. Du har ju flera gånger skrivit att marknaden är facit.

"Det räcker för mig"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in