2023-12-21, 21:39
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vår täta kontakt med Washington (och London) inleddes 1943.
Det årtalet kände jag inte till men in på 1950 talet skapades det ju förutssättningar som skulle stärka atalndtpakten och bl a ett elitsällskap vid namn Bilderbergarna biladades 1953.
Carl Bildt är en av få svenskar som en stol i denna samling. Olof Palme hade en fram till sin död.
Citera
2023-12-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Det årtalet kände jag inte till men in på 1950 talet skapades det ju förutssättningar som skulle stärka atalndtpakten och bl a ett elitsällskap vid namn Bilderbergarna biladades 1953.
Carl Bildt är en av få svenskar som en stol i denna samling. Olof Palme hade en fram till sin död.
Vår utrikes (och säkerhets) -politik riktades västerut tidigt det året. Tidigare hade den varit riktad mot Berlin.

Av någon anledning sammanfaller alltså tidpunkten ganska mycket med slaget vid Stalingrad . . . . .
Citera
2023-12-21, 21:57
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Nej. Det finns ingen i den stora världen som bryr sig om vad den humanitära stormakten Sverige anser om någonting. Enough med hybris.. Uppskattningsvis vet inte 95% av befolkningen var Sverige ligger, ännu mindre vad det är för något. Går det att äta?
Svarar du mig nu? Eller användaren jag citerade?
Citera
2023-12-21, 22:00
Medlem
Eftersom vi nu är ett av de mest jämställda länderna i världen kan vi äntligen skicka kvinnor till fronten.
Citera
2023-12-21, 22:04
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Eftersom vi nu är ett av de mest jämställda länderna i världen kan vi äntligen skicka kvinnor till fronten.
Vi borde bara skicka kvinnor till fronten så männen ordnar upp samhället.
Citera
2023-12-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vi borde bara skicka kvinnor till fronten så männen ordnar upp samhället.

Håller med. Det hade varit fint att se feministerna bli kanonmat eller att cleara minfält i jämställdhetens syfte. Kan män kan väl även de? Om de backar kör vi bara friendly fire. Oops sorry, fel knapp.
Citera
2023-12-21, 22:17
Medlem
Citat:
Det finns många kvinnor i FM.
Citera
2023-12-21, 22:20
Medlem
Citat:

Och glöm inte bägarna och miljöpartisterna!!! De ska stå längstfram och ta första o andra salvan
Citera
2023-12-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det finns många kvinnor i FM.

Perfekt! Jag är på om 95% är kvinnor. Då kör vi all in. En stor köttkvarn. De går och swipar tinder samtidigt som de kliver på minor. Perfekt. Sedan kliver simpbrigaden in och styr upp det sista. Fuck det här landet. Låt ryssen styra upp det istället. Vad fan oroar vi oss för egentligen? Bättre med en seriös diktatur kontra feministisk demokratur oavsett.
Senast redigerad av Pooke 2023-12-21 kl. 22:24.
Citera
2023-12-21, 22:24
Medlem
Citat:
Perfekt!
Här har du en av dem: https://www.expressen.se/amelia/jobbliv/sog-soldat-petra-malm-intervju/
Citera
2023-12-21, 22:25
Medlem
När man ligger där i en skyttegrav och inte känner tårna, när en drönare kan komma vilken sekund som helst eller när artilleriet haglar. När man pissar utan att ha ätit på 2 dygn och funderar på om prickskytten ser en i värmesikter.

Ja det är då man håller de 30-åriga förvuxna feministiska singeltjejrna i sthlm som hatar vita män närmast om hjärtat. Eller könskorrigering betalat med skattemedel, bögarna å babianerna. All dekadens är som bränsle för moralen. Verkligen
Citera
2023-12-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
När man ligger där i en skyttegrav och inte känner tårna, när en drönare kan komma vilken sekund som helst eller när artilleriet haglar. När man pissar utan att ha ätit på 2 dygn och funderar på om prickskytten ser en i värmesikter.

Ja det är då man håller de 30-åriga förvuxna feministiska singeltjejrna i sthlm som hatar vita män närmast om hjärtat. Eller könskorrigering betalat med skattemedel, bögarna å babianerna. All dekadens är som bränsle för moralen. Verkligen

Eller hur, man känner verkligen att: "Det här systemet vill jag försvara med mitt liv som insats."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in