2023-12-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Avtalet är ju en konsekvens av Ryzzlands aggresivitet och ambition att invadera, styra och kontrollera omkringliggande länder. Utan det hade vi inte haft något avtal och aldrig sökt medlemskap i Nato.

Journalister blivit reglerade? Från var? Lundsbrunn? Eller strular översättningsprogrammet nu igen?

Vi har en representativ demokrati där riksdagen tar besluten. Den demokratiskt framröstade riksdagen. Det krävs kvalificerad majoritet för att avtalet med USA ska godkännas. Det funkar så i demokratier. Så funkar det inte i diktaturer som ryzzland

Du har ju förmodligen ingen rösträtt här men om du hade det så förutsätter jag att du röstade på V eller MP i valet 2022? Gjorde du inte dt kan du bara fälla in pungen och landa...
Jaha den där urvattnade historien om representativ demokrati....
Citera
2023-12-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det är naturligtvis organiserade arkebuseringar som vissa förband utför och inte jag personligen som avgör vilka som ska skjutas.

Du verkar inte ha mycket till IQ själv.

Förresten, jag ser nu att du tillhör den generation som är ytterst ansvariga för att ha översköljt Sverige med främlingar. Du har således inte rätt att kalla någon överhuvudtaget för förrädare. Om du hade någon skam i kroppen skulle du be yngre svenskar om ursäkt och ägna resten av ditt liv åt att försöka minska skadan som redan skett.
Citera
2023-12-21, 20:34
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Det enda rätta är att alla svenskar vägrar kriga så får våra politiker stå där ensamma som de lallande byfånar de faktiskt är. Är ni med mig?

Inför krigsmaskineriet NATO är vi alla lika. Robban från Hässleholm, Irina från Novaky...
För maktgalna dårar är vi alla ersättningsbart dödkött.
Citera
2023-12-21, 20:36
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Inför krigsmaskineriet NATO är vi alla lika. Robban från Hässleholm, Irina från Novaky...
För maktgalna dårar är vi alla ersättningsbart dödkött.

Om alla vägrar kriga så kan de styrande inte göra något.
Citera
2023-12-21, 20:37
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Avtalet är ju en konsekvens av Ryzzlands aggresivitet och ambition att invadera, styra och kontrollera omkringliggande länder. Utan det hade vi inte haft något avtal och aldrig sökt medlemskap i Nato.

Journalister blivit reglerade? Från var? Lundsbrunn? Eller strular översättningsprogrammet nu igen?

Vi har en representativ demokrati där riksdagen tar besluten. Den demokratiskt framröstade riksdagen. Det krävs kvalificerad majoritet för att avtalet med USA ska godkännas. Det funkar så i demokratier. Så funkar det inte i diktaturer som ryzzland

Du har ju förmodligen ingen rösträtt här men om du hade det så förutsätter jag att du röstade på V eller MP i valet 2022? Gjorde du inte dt kan du bara fälla in pungen och landa...
Putin var väldigt tydlig med vad som skulle ske. Sedan 2014 och säkert tidigare har USA haft en väldigt osund relation till Ukraina där syftet såklart inte är att hjälpa Ukraina (av vilken anledning?) utan att såra Ryssland.

Journalister som skriver om något som kan negativt inverka på svenska utrikes intressen är numer olagligt och straffbart.

Vi har en riksdag fylld av medlemmar till partier som över en två vals period bytt idéer och ideologier i den mån hur straff migration skatt och skola ska skötas.
Hur fan menar du att jag ska tolka det som en demokrati i den bemärkelse en demokrati i våra värderingar ska se ut? Var är folkomröstningarna? Nu med tekniken och bank id är möjligheten att få medborgare att rösta unikt bra fast möjligheten att påverka är minimal och om ens existerande utöver eget politiskt arbete.
Citera
2023-12-21, 20:41
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Om alla vägrar kriga så kan de styrande inte göra något.
Som om du skulle ha en aning om hur många skjutgalna misantroper som bebor Svearnas Rike..
Det är bara att läsa tråden och dra sina slutsatser.
Citera
2023-12-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
De du ska tacka är natoförespråkare samt samtliga regeringar som spelat bror duktig och hela tiden ska vara ”bäst i klassen”, lägga näsan i blöt precis överallt samt diktera för omvärlden hur de ska göra.

Jag har sagt det i alla år. Blir sverige indraget i krig, så är det pga något som svensk regering stått o babblat om och dragit in oss i.

Ryssland har inget med krigsoro att göra?
Citera
2023-12-21, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vad har jag misslyckats med?

Jag är bitter och väldigt cynisk. Jag hade stannat och slagits som jag skrev men om jag fick välja, låt oss säga att jag var miljardär då hade jag flyttat från Sverige idag pga den osäkerhet som ligger över oss. Hur kom du in på incels? Och hur fan kan du vara nöjd med landets ledning och vår så kallade demokrati. Dra åt pipsvängen!

Citat:
Som vad?

Du bara dribblar och personattackerar. Jävla usel på att övertyga mig om att du har rätt.
Är du handikappad i huvudet eller finns det förmildrande omständigheter jag ska hänsyn till?

Du har förmodligen med svenska politiker att göra här i tråden. De brukar ha de här kännetecknen.
Citera
2023-12-21, 20:49
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?

Sovjet gick under och det blev lugnt ett tag. Nu är Ryssland igång och hotar så civilförsvaret måste byggas upp igen.
Citera
2023-12-21, 20:50
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Jag har sagt det i alla år. Blir sverige indraget i krig, så är det pga något som svensk regering stått o babblat om och dragit in oss i.

Jo, ganska obegriplig, vad betyder "babblat"?

Nej. Det finns ingen i den stora världen som bryr sig om vad den humanitära stormakten Sverige anser om någonting. Enough med hybris.. Uppskattningsvis vet inte 95% av befolkningen var Sverige ligger, ännu mindre vad det är för något. Går det att äta?
Citera
2023-12-21, 20:50
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Putin var väldigt tydlig med vad som skulle ske. Sedan 2014 och säkert tidigare har USA haft en väldigt osund relation till Ukraina där syftet såklart inte är att hjälpa Ukraina (av vilken anledning?) utan att såra Ryssland.

Journalister som skriver om något som kan negativt inverka på svenska utrikes intressen är numer olagligt och straffbart.

Vi har en riksdag fylld av medlemmar till partier som över en två vals period bytt idéer och ideologier i den mån hur straff migration skatt och skola ska skötas.
Hur fan menar du att jag ska tolka det som en demokrati i den bemärkelse en demokrati i våra värderingar ska se ut? Var är folkomröstningarna? Nu med tekniken och bank id är möjligheten att få medborgare att rösta unikt bra fast möjligheten att påverka är minimal och om ens existerande utöver eget politiskt arbete.

Vad hände med Ukrainas erkända - även av Ryzzland - territorium 2014 som kan ha medverkat i att Ukraina sökte stöd i väst och hos USA? Fundera på det du...

Journalist är ingen skyddad titel, du kan skriva och kalla dig journalist om du vill. Det blir dock svårt att hitta någon större plattform för din foliehattsteorier.

Så man får alltså inte ändra uppfattning och/eller inställning när nya fakta framkommer? Eller partier får inte anpassa sin politik efter världsutvecklingen under en pågående mandatperiod?

Finns inget land i världen som har direktdemokrati där befolkningen tillfrågas om alla möjliga frågor, sen ska man nog vara jävligt försiktig med att överlåta något så lätt manipulerbart som röstningar till appar och nätet.
Citera
2023-12-21, 20:52
Medlem
Fizzlors avatar
Våra älskade politiker och journalister får snällt vända sig till de "nya svenskarna" om det vankas att bli kanonmat och svåra uppoffringar för landets skull. Vi vita svenskar har sedan länge varit andra klassens medborgare till förmån för andra - på tiden att de drar sitt strå till stacken.

Man kan inte pissa folk i ansiktet i decennier och sen förvänta sig att de ställer upp när det krisar. Ahmed tar min plats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in