2023-12-21, 20:57
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Vad hände med Ukrainas erkända - även av Ryzzland - territorium 2014 som kan ha medverkat i att Ukraina sökte stöd i väst och hos USA? Fundera på det du...

Journalist är ingen skyddad titel, du kan skriva och kalla dig journalist om du vill. Det blir dock svårt att hitta någon större plattform för din foliehattsteorier.

Så man får alltså inte ändra uppfattning och/eller inställning när nya fakta framkommer? Eller partier får inte anpassa sin politik efter världsutvecklingen under en pågående mandatperiod?

Finns inget land i världen som har direktdemokrati där befolkningen tillfrågas om alla möjliga frågor, sen ska man nog vara jävligt försiktig med att överlåta något så lätt manipulerbart som röstningar till appar och nätet.
Ja absolut men är det inte uppfattat att regionerna i fråga vill tillhöra Ryssland.
Kriget är helt onödigt.

Ja och vad spelar det för roll? Jävla mähä asså. Ja om en person skriver saker som skadar Sverige som stat även om det är sant kan åka in i finkan som JG fast nu är lagen skärpt. Tack!

Partier ska ha en grund annars finns det ingen jävla mening för fan. Politiker kan absolut byta paritet men de kan inte gå till överdrift heller men va fan politiska partier ska ha en grund ideologi. Varför ska vi ha 8 partier som vänder kappan månad för månad? Är det sunt?

Jag tror Schweiz har direkt demokrati. Men det är en dröm dock anser jag att NATO ansökan är stort nog att ha en folkomröstning om.
Senast redigerad av Unoboss 2023-12-21 kl. 21:00.
Citera
2023-12-21, 21:03
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?
Vi får väl tacka det utdragna kriget för det.
Det i sig beror ju på USA:s ovilja att hjälpa inom vissa kretsar.
Citera
2023-12-21, 21:20
Medlem
DrLECTERs avatar
Det var banne mig på tiden att Sverige började rusta för krigsberedskap.
Efter alla år av naiva beslut är det dags att börja kämpa för att Sverige ska bevaras intakt inför
framtiden.
De som tycker detta är vansinne kan först sätta sig in hur relationer länder emellan fungerar.
Avsaknad av allmän kunskap är skrämmande låg i diverse generationer och det är för att freden har gällt.
Men att tro att freden kan bevaras utan att inneha en krigsberedskap är naivt för att inte säga idiotiskt.
Citera
2023-12-21, 21:24
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vi får väl tacka det utdragna kriget för det.
Det i sig beror ju på USA:s ovilja att hjälpa inom vissa kretsar.
Det finns en tyst överenskommelse angående Sveriges medlemskap i Nato.
Vi har varit med i Nato ända 1950 talet utan att det framgår.
USA har ju redan besatt hamnar ex Stockholm och detta att det upplevs ta
tid att komma är bara en formalitet.
Erdogan tror att han bestämmer. Och låt honom tro det men sanningen är
han är precis lika dum som han ser ut.
Han riskerar dessutom att bli styckad som en gris av Ryssland och USA då
han står med ett ben i vardera läger.
Senast redigerad av DrLECTER 2023-12-21 kl. 21:34.
Citera
2023-12-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Det finns en tyst överenskommelse angående Sverige medlemskap i Nato.
Vi har varit med i Nato ända 1950 talet utan att det framgår.
USA har ju redan besatt hamnar ex Stockholm och detta att det upplevs ta
tid att komma är bara en formalitet.
Erdogan tror att han bestämmer. Och låt honom tro det men sanningen är
han är precis lika dum som han ser ut.
Han riskerar dessutom att bli styckad som en gris av Ryssland och USA då
han står med ett ben i vardera läger.
Vår täta kontakt med Washington (och London) inleddes 1943.
Citera
2023-12-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Våra älskade politiker och journalister får snällt vända sig till de "nya svenskarna" om det vankas att bli kanonmat och svåra uppoffringar för landets skull. Vi vita svenskar har sedan länge varit andra klassens medborgare till förmån för andra - på tiden att de drar sitt strå till stacken.

Man kan inte pissa folk i ansiktet i decennier och sen förvänta sig att de ställer upp när det krisar. Ahmed tar min plats!
Det valet är inte ditt. Alla som bor i landet omfattas av totalförsvarsplikten.
Citera
2023-12-21, 21:28
Medlem
KillPus avatar
Ja, det är bra att vara förberedd...när Väst/NATO ska försöka sanera Jorden frå 140 millioners ohyran.
Citera
2023-12-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Förresten, jag ser nu att du tillhör den generation som är ytterst ansvariga för att ha översköljt Sverige med främlingar. Du har således inte rätt att kalla någon överhuvudtaget för förrädare. Om du hade någon skam i kroppen skulle du be yngre svenskar om ursäkt och ägna resten av ditt liv åt att försöka minska skadan som redan skett.
Jag har inte tagit hit några invandrare.
Citera
2023-12-21, 21:33
Medlem
DrLECTERs avatar
Ryssland är inget hot mot oss svenskar.
Om han skulle få för sig att börja trycka på några knappar som rör kärnvapen finns det
redan på plats en organisation som alltid finns på plats när stora saker sker. C I A.
De dyker upp överallt på jorden när det sker omvälvande ting.
Om det skulle stå i pressen att Putin dog av en hjärtinfarkt i går kväll kan det mycket
väl vara C I A som sett till att så skedde.
C I A är sprunget från USA men det betyder inte de tvunget är lojala mot USA som nation.
Chile 1973 såg de till att Allende sköts och militären tog makten
Muren 1991 i Berlin också ett verk av C I A.
Dessa slutna organistaioner som C I A styrs av kapitalet och går deras ärenden.
Den amerikanske presidenten är något av en springpojke och varit så under lång tid.

De som tvivlar bör tänka på följande:
Biden åkte omedelbart till Israel när Hamas invaderade.
Skulle det inte vara logiskt att Netanjau åkte till Washington och bad som hjälp.
Nej presidenten är som vilken annan springpojke som helst.
Han är tillsatt av kapitalet och bland dessa finns det många judar.
Senast redigerad av DrLECTER 2023-12-21 kl. 21:36.
Citera
2023-12-21, 21:37
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Det var banne mig på tiden att Sverige började rusta för krigsberedskap.
Efter alla år av naiva beslut är det dags att börja kämpa för att Sverige ska bevaras intakt inför
framtiden.
De som tycker detta är vansinne kan först sätta sig in hur relationer länder emellan fungerar.
Avsaknad av allmän kunskap är skrämmande låg i diverse generationer och det är för att freden har gällt.
Men att tro att freden kan bevaras utan att inneha en krigsberedskap är naivt för att inte säga idiotiskt.

Vilken stad i Sverige bor du i ? Kungsbacka?

Vi håller precis i denna stund på att tas över av främmande makt på tre nivåer.
1, islam/invandring av ny befolkning (tar över landet utan vapen, smart)
2, främmande makt köper upp svenska företag, medier/medieplattformar, energi-infrastruktur, mark och hamnar mm.
3, har precis lämnat över makten över svensk militär till usa, och detta när dom har en kriminell president, läskigt usel timing.

Fokuset och hur dom vinklar konflikten med Ryssland är bara en distraktion för att kunna köra över oss utan motstånd.

Vem skall jag offra mitt och mina barns liv för och varför?
En fråga som även ukrainarna ställer sig
Citera
2023-12-21, 21:37
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Våra älskade politiker och journalister får snällt vända sig till de "nya svenskarna" om det vankas att bli kanonmat och svåra uppoffringar för landets skull. Vi vita svenskar har sedan länge varit andra klassens medborgare till förmån för andra - på tiden att de drar sitt strå till stacken.

Man kan inte pissa folk i ansiktet i decennier och sen förvänta sig att de ställer upp när det krisar. Ahmed tar min plats!

Kloka ord. Ska jag strida gör jag det för medborgare. Inte antimedborgare.. De finns dessvärre i överflöd. Mutationer med för mycket åsikter, typ Greta, har jag absolut noll lust att strida för.
Citera
2023-12-21, 21:39
Medlem
JetSocietys avatar

DrLECTER
Ok vi är nog på samma sida ändå
Senast redigerad av JetSociety 2023-12-21 kl. 21:40. Anledning: La till namn på den jag svarade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in