2023-12-21, 20:09
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jag skiter i vad du tror. Kommer fientlig trupp och landstiger i Sverige kommer jag att skjuta på de förbannade asen.

Men det fattar inte ungjävlar som du.

Skulle Ryzzarna komma är det förmodligen uralnegrer i de första båtarna men jag skulle givetvis inte tveka att bekämpa även helvita, helsvarta, gula eller gredelina invasionsstyrkor. Här har de inget att göra.
Citera
2023-12-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Skulle Ryzzarna komma är det förmodligen uralnegrer i de första båtarna men jag skulle givetvis inte tveka att bekämpa även helvita, helsvarta, gula eller gredelina invasionsstyrkor. Här har de inget att göra.
Precis! Men det fattar inte ungjävlarna i tråden. Jag ger mig fan på att de inte ens gjort lumpen!
Citera
2023-12-21, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Hela NATOS existens är ju att stå mot Ryssland fd Sovjet. Kom igen liksom..... ;(
.

Ja, självklart. rysslands imperialism och aggression finner inga gränser.

Ukraina hade inget intresse av att gå med i nato före den fullskaliga invasionen. Nu är det deras högsta prioritet.

Samma som Sverige och Finland. Vi hade aldrig gått med i nato om det inte vore för rysk aggression mot sina grannländer.
Usa har inte påverkat oss till det. Det är ryssland som tvingat oss med i nato.

Vidare tvingar rysk aggression oss att rusta upp försvaret. Vilket återanknyter till ts.

Det är nato som begränsar rysk aggression därför hatar ryssjävlarna nato för då har de svårare att genomföra sina planer som är att invadera om dominera alla sina grannländer.

Och kom fan inte med någon jävla usa whataboutism. Usa är ett fritt samhälle där människor överlag mår bra till skillnad från ryssland. Usa garanterar vår frihet. Som svensk är valet lätt. Usa står oss nära ryssland är vår fiende.
Citera
2023-12-21, 20:12
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Precis! Men det fattar inte ungjävlarna i tråden. Jag ger mig fan på att de inte ens gjort lumpen!

Ni försvarade oss inte mot 2-3 miljoner invaderande dödsfiende-muslimer och ni vill att vi ska tro att ni ska kriga? Låt mig storskratta! Patetiska tölpar.
Citera
2023-12-21, 20:13
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Nej, det är den inte.
Jag har sagt det i alla år. Blir sverige indraget i krig, så är det pga något som svensk regering stått o babblat om och dragit in oss i.

Jo, ganska obegriplig, vad betyder "babblat"?
Citera
2023-12-21, 20:15
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Ukraina har förlorat hela tiden. I två års tid. Ryssland är starkt och väst är inte det. USA är patetiskt svagt med sina enorma skulder. Halva Ukrainas statsbudget finansieras av detta skuldsatta väst nu.

Vi kanske inte ska behöva oroa oss så mycket trots allt. Det här hårda tonläget kommer alltså från svenska riksdagsmän. De är ju ena fjantar. Det är ju Billström också. De står på förlorarsidan och kan inte erbjuda Sverige och svenskarna något gott så de låter jättetuffa nu. Men de pyser ju ihop sedan och snabbt går det. Det gick snabbt på slutet i Vietnam och i Afghanistan och mellanöstern lyckas vare sig USA eller Israel styra och ställa över.

Viktigast för alla oss tillsammans, här inkluderar jag NATO-mupparna i den här tråden, är i slutändan konstruktivt väst-styre återigen. Det här är att kasta pengar in i ett svart hål och det sker utan någon som helst seger i sikte, som alltså ukrainarna ska lyckas med. Två år hittills som sagt.
Du har rätt i att svenska ledningen är pajaser som Kristersson och Billström som står där med sitt NATO mobil skal likt en 8 åring på julafton. Jag har en bekant som gick i plugget med Kristersson och ja han var en nr2a redan då, en uppstickare som ville mycket men ingen tog på allvar.
Du har även rätt i att USA sällan tvekar när dom fått upp vittringen men när nederlaget står upp till midjan gör man ett "snyggt" uttåg och manipulerar världs media med sin långa arm.

Men jag tror verkligen man behöver oroa sig.
USA är nästintill pankt och crypto valutorna hotar den kontanta ekonomin vilket skulle försvaga USAs ekonomiska position. Även alla natur tillgångar som finns på nordpolen är att önska och där har Ryssland haft förtur länge. Vad jag menar är att den som faktiskt är på offensiven är USA. Dom skiter fullständigt när diplomatin inte gick med Putin och lät det ske som så klart skulle ske. Varför skulle Putin sätta på sig knäskydden för Biden? Det är ologiskt.
Citera
2023-12-21, 20:16
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Böla på du och tuffa till dig lite, ditt liv är inget värt men din insats kan vara någon sort hjälp för hipsterna på söder.

Klart man står bakom en frihets kamp men jag ställer inte upp på allt muckande och allt uteslutande av experter vid globala händelser, att det experter säger och tror som motsäger staten skyfflas under mattan och nya medgörliga ansikten kommer fram. Det gör mig arg och äcklad. Och mina arbets kollegors ignorans gör mig uppgiven. Fan vad öl är gott!

Du verkar ovanligt bitter, har du inte råd att drick IPA som hipsterna på söder?

Vi som är beredda att försvara Sverige gör det både för hipsterna på söder, stekare på östermalm, pensionärer i Falun, tre barns mamman i Malung och för incels som dig. Vi delar inte upp svenskar i olika kategorier och värderar den ena högre än andra.

Du får vänja dig vid fulbränd ryzzk vodka om dina drömmar slår in. Lite som hembrännt, fast sämre...
Citera
2023-12-21, 20:16
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Ja, självklart. rysslands imperialism och aggression finner inga gränser.

Ukraina hade inget intresse av att gå med i nato före den fullskaliga invasionen. Nu är det deras högsta prioritet.

Samma som Sverige och Finland. Vi hade aldrig gått med i nato om det inte vore för rysk aggression mot sina grannländer.
Usa har inte påverkat oss till det. Det är ryssland som tvingat oss med i nato.

Vidare tvingar rysk aggression oss att rusta upp försvaret. Vilket återanknyter till ts.

Det är nato som begränsar rysk aggression därför hatar ryssjävlarna nato för då har de svårare att genomföra sina planer som är att invadera om dominera alla sina grannländer.

Och kom fan inte med någon jävla usa whataboutism. Usa är ett fritt samhälle där människor överlag mår bra till skillnad från ryssland. Usa garanterar vår frihet. Som svensk är valet lätt. Usa står oss nära ryssland är vår fiende.
Alltid härligt att läsa ett sunt inlägg på detta forum.
Citera
2023-12-21, 20:17
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Om Ryssland blir hotat så kommer man göra allt i sin makt för att försvara sig.
Ska jag ha bevis på det?
Varför så arg?

På vilket sett skulle Ryssland känna sig så hotat att de känner sig tvungna att mobilisera 20 miljoner? Finns ingen som helst logik i det för Nato kommer inte att agera fientligt som exempelvis Ryssland gjorde mot Ukraina före invasionen.

Rent struntprat igen.

Citat:
Det finns inga bevis.
Men man kan ju tänka sig.
Fast du kanske äter feeden och aldrig själv tänker.

Goodluck with that

Precis som jag sa. Du hittar på saker som det inte finns belägg för.
Nu är jag klar med dig och dina fantasier.
Ha det bra.
Citera
2023-12-21, 20:19
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Du verkar ovanligt bitter, har du inte råd att drick IPA som hipsterna på söder?

Vi som är beredda att försvara Sverige gör det både för hipsterna på söder, stekare på östermalm, pensionärer i Falun, tre barns mamman i Malung och för incels som dig. Vi delar inte upp svenskar i olika kategorier och värderar den ena högre än andra.

Du får vänja dig vid fulbränd ryzzk vodka om dina drömmar slår in. Lite som hembrännt, fast sämre...
Jag är bitter för jag ser detta och ingen bryr sig.
Ingen brydde sig om det nya USA avtalet.
Ingen bryr sig om att journalister har blivit reglerade.
Ingen bryr sig om att diskussion är viktigt.
Dom flesta har låg tilltro till politikerna.
Dock följer alla strömmen och argumenterar för saken fast dom personligen inte ens tänk över saken.
Som fiskar i ett akvarium.
Det gör mig bitter cynisk och provocerad.
Jag älskar ju mina medmänniskor.
Citera
2023-12-21, 20:22
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
På vilket sett skulle Ryssland känna sig så hotat att de känner sig tvungna att mobilisera 20 miljoner? Finns ingen som helst logik i det för Nato kommer inte att agera fientligt som exempelvis Ryssland gjorde mot Ukraina före invasionen.

Rent struntprat igen.

Precis som jag sa. Du hittar på saker som det inte finns belägg för.
Nu är jag klar med dig och dina fantasier.
Ha det bra.
Ta alla Hollywood filmer. Där är ryssen fienden. I Syrien hamnade USA och Ryssland i flera strider mot varandra av olika anledningar. Kalla kriget tog aldrig slut.

Klart Ryssen känner sig hotad när USAs budget är värdet ungefär 90% eller mer av alla medlemsländer försvarsbudget i NATO och den expanderas mot just Ryssland. Baltikum och Ukraina må nu vara självständiga dock bor såklart många "ryssar" där och att helt ignorant fråga sig varför det som sker sker är att vara fett jävla efterbliven.
Citera
2023-12-21, 20:30
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Jag är bitter för jag ser detta och ingen bryr sig.
Ingen brydde sig om det nya USA avtalet.
Ingen bryr sig om att journalister har blivit reglerade.
Ingen bryr sig om att diskussion är viktigt.
Dom flesta har låg tilltro till politikerna.
Dock följer alla strömmen och argumenterar för saken fast dom personligen inte ens tänk över saken.
Som fiskar i ett akvarium.
Det gör mig bitter cynisk och provocerad.
Jag älskar ju mina medmänniskor.

Avtalet är ju en konsekvens av Ryzzlands aggresivitet och ambition att invadera, styra och kontrollera omkringliggande länder. Utan det hade vi inte haft något avtal och aldrig sökt medlemskap i Nato.

Journalister blivit reglerade? Från var? Lundsbrunn? Eller strular översättningsprogrammet nu igen?

Vi har en representativ demokrati där riksdagen tar besluten. Den demokratiskt framröstade riksdagen. Det krävs kvalificerad majoritet för att avtalet med USA ska godkännas. Det funkar så i demokratier. Så funkar det inte i diktaturer som ryzzland

Du har ju förmodligen ingen rösträtt här men om du hade det så förutsätter jag att du röstade på V eller MP i valet 2022? Gjorde du inte dt kan du bara fälla in pungen och landa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in