2023-12-21, 14:35
Medlem
Xeliouss avatar
Eftersom jag läst dina tidigare inlägg och inte tänker avslöja vad jag gör eller inte för vare sig dig eller övriga fega haschtomtar. Jag konstaterar att ni inte förstår att vi övriga som bidrar till samhället nu förbereder oss för ett kommande krig, där vi tyvärr även måste skydda och tänka åt er socialfall och putin-masturberande fegisar.

Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Jag tror inte att jag kan undkomma kriget nej. Du skulle mysa om alla som jag försvann så att du och andra fegisar kan sitta här oemotsagda och ryggdunka varandra i hur fantastiskt det är när andra män krigar mot er fiende åt er.

Tänkte du svara på varför du är en sån som bara snackar och inget gör? En feg skit som tramsar på flashback och inte bidragit till att försvaga Ryssland över huvud taget. Du brinner ju uppenbarligen för det så vad väntar du på? Du är ju en syltrygg enligt din egen måttstock.

Mvh
Citera
2023-12-21, 14:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?
Hehe, bra spaning. Först ska vi med i NATO. Sedan ska vi göra oss beredda för krig. Borde det inte varit tvärtom? Jag påminner om att Sverige varit neutrala hur länge som helst och därför inte krigat på över 200 år, och Sverige är (var) därmed världens fredligaste nation.
Citera
2023-12-21, 14:39
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Vi har inte sålt ut landet ditt dumma spån, däremot jan jag hålla med om att det var naivt att nedrusta (vilket jag sagt i 30 år), men det är ju just därför vi nu måste återta den förmågan

Ett starkt civilförsvar minskar snarare risken för krig, för det krävs mycket mer resurser att slå ut landet.

Du kan lämpligen kolla ägandet till flertalet av tidigare svenska större företag....
Citera
2023-12-21, 14:40
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Därav trådens titel, de kommer att prioritera före mycket annat, att förbereda samhället för krig. Och det finns bara två små partier som lite försiktigt kommer att motsätta sig det.

Det du citerat är ryckt ur sitt sammanhang.....
Citera
2023-12-21, 14:43
Medlem
Lagerthas avatar
Att USA använder Sverige i ytterligare ett proxykrig mot Ryssland är vårt i särklass största hot.

Hur många av er är beredda att offra er för USA's intressen likt Ukraina precis gjort?

Vilka anledningar kan möjligtvis ligga bakom att ett land som Sverige låter USA placera (och inofficiellt styra) de mest strategiska baserna i landet?

Propagandakanalen kommunicerar klart narrativets vinkel och naiva svennebananer väntar ivrigt på att få återberätta men det vore intressant att se ideér från några vakna människor här.
Citera
2023-12-21, 14:44
Avslutad
Nu gillar jag Putin mer än woke pk femimistpatrask.

Men mannen har en agenda. Det kommer inte sluta med Ukraina.

Att finnarna gått med och vi försöker rubbar hela det säkerhetspolitiska läget.

Det bästa hade naturligtvis varit om vi förblivit neutrala.
Men i swedistan finns bara feminstiska fjollor som styr och ställer, som pissade ner sig när Putin gick in i Ukraina.

Män och manliga egenskaper prisas inte direkt i det här landet. Kvinnorna här ser inte upp till sådana ideal, det har helt motsatta.
Citera
2023-12-21, 14:44
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Eftersom jag läst dina tidigare inlägg och inte tänker avslöja vad jag gör eller inte för vare sig dig eller övriga fega haschtomtar. Jag konstaterar att ni inte förstår att vi övriga som bidrar till samhället nu förbereder oss för ett kommande krig, där vi tyvärr även måste skydda och tänka åt er socialfall och putin-masturberande fegisar.

Aaah du är lite hemlig med vad du gör för att motverka din fiendes inflytande i Europa.

Det tror jag inte på för fem öre. Med tanke på dina tidigare inlägg så törs jag påstå att du inte har något med varken det politiska eller militära att göra. Jag har aldrig tagit emot någon form av bidrag för övrigt och Putin ger jag inte mycket för.

Mvh
Citera
2023-12-21, 14:46
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

Att konstatera att vi behöver ett militärt försvar och fungerande civilförsvar är inte någon "plötslig oro", det är en återgång till ett sunt normaltillstånd.
Citera
2023-12-21, 14:49
Avslutad
Citat:

En fråga, får vi se sossepampar, moderatsvin, andra politruker (främst pacifistiska miljöpartister), kungahuset och diverse pärmbärare på olika myndigheter ingå i denna beredskap eller blir det som vanligt att andra får göra skitgörat för att sen bli offrade när det gäller?

Nej, jag är ingen jävla ryss som försöker slå split.

Är bara duktigt less på den så kallade eliten.
Citera
2023-12-21, 14:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det är inte en dag för tidigt.

Det här har inget med USA att göra utan handlar om att Sverige släppt ner garden lite väl mycket. Viket inte är något vi kan skylla på mycket annat än svensk godtrogenhet och naivitet, hos folket i allmänhet och politikerna i synnerhet.

Vi skulle helt enkelt aldrig ha nedrustat utan hållt igång försvaret oavsett världsläget. Saker och ting kan svänga väldigt snabbt och brukar göra just det; något exempelvis WWI, WWII och Kalla kriget precis som situationen i Ryssland och Ukraina är tydliga bevis för.

Alltså, Sverige skulle inte skickat vapen till Ukraina utan Sverige skulle skickat folk med verbal förmåga till Ryssland och snackat med ledarna där och därigenom medverkat till fred länderna emellan. Men nu har vi tykat oss och muckat gräl med Ryssland eftersom vi skickat vapen till Ukraina medans vårt militära engagemang ligger på soptippen samtidigt som inga förhandlingar eller diskussioner ens förts med Ryssland, inte av vad jag läst från media i alla fall.
Så förbannat dåligt planerad politik från Sverige att man skäms.

BTW. Angående hatet mot Ryssland och deras oligarker som "snott" pengar från ryska folket som man läser om i media för att bre på rysshatet så kan man ställa sig frågan om "oligarkerna" i Sverige är bättre? Vad tjänar "stjäl" inte våra egna hövdingar inte från skattebetalarnas pengar?

Bara att googla så ser man..
Citera
2023-12-21, 15:10
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Att USA använder Sverige i ytterligare ett proxykrig mot Ryssland är vårt i särklass största hot.

Hur många av er är beredda att offra er för USA's intressen likt Ukraina precis gjort?

Vilka anledningar kan möjligtvis ligga bakom att ett land som Sverige låter USA placera (och inofficiellt styra) de mest strategiska baserna i landet?

Propagandakanalen kommunicerar klart narrativets vinkel och naiva svennebananer väntar ivrigt på att få återberätta men det vore intressant att se ideér från några vakna människor här.

Jo vi ser ju hur bra det gick för Ukraina när man tillät USA att husera fritt i sitt land. Svenskarna är ivriga att bli nästa land på tur uppenbarligen, synd att inte gemene man kan lägga ihop två och två efter åratal av hjärntvätt och blind tro på MSM utan återigen står och "heilar" som grupptänkande lämlar utan minsta förmåga till kritiskt tänkande och analysförmåga.

De som tjänar på detta är väl the usual suspects, militärindustriella komplexet frontat av våra kära oligark-landsfädrer Wall-enberg som glatt ser det som win-win att hoppa djupare i säng med sina amerikanska motsvarigheter och kunna maximera vinster och makt. Med hjälp av medlöpare som våra kära politiker från the uni-party of W. med dvärgarna Pålle och Uffe i spetsen kan man garantera att "folkvalda" politiker arbetar för sina rätta ägare från främmande makt och ser till att ta "rätt" beslut.

Att använda vårt land som uppmarschområde och bas(er) för kommande konflikt i arktis/nordkalotten är ju väldigt lockande kan jag tänka mig när den konflikten börjar triggas igång på allvar. Att använda andra länder som proxy och låta de ta all misär är ju modus operandi för USA.

Att försöka ha en någotsånär neutral hållning är ju totalt kört nu när vi bröt den 200-åriga traditionen och började skeppa in stridsmateriel för mångmiljardbelopp till ena sidan i en aktiv konflikt som vi inte hade ett skit med att göra, samt började trumma på stora propagandatrumman för att dunka i folket att medlemskap i en aggressionspakt är en BRA idé så kan man tydligen lika gärna gå all-in och bli fullständig underordnad vasall till allt som USA/NATO kan tänkas få för sig.

Men vad vet jag egentligen, kan ju bara försöka dra slutsatser från olika andrahandsuppgifter.

"To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
För att citera vår gode vän Heinz Kissinger som "tyvärr" inte längre finns bland oss.
Citera
2023-12-21, 15:19
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:

Ja vi tacka alla politiker och såklart USA. Sen kan vi skylla på invandrarna.

En cp skadad gök fattar väl att om man går från neutralitet till att förvara Rysslands och Kinas fiende nr1s kärnvapen och ger USA baser angränsande till Ryssland sätter dumsvenne i fara.

Men nej, var tyst, knyt näven i fickan, fira jul, diskutera aldrig. Glöm inte att smörja in fisen inför 2024.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in