2023-12-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vi får se hur Trumps advokater hanterar detta. De missar säkert att kryssa i rätt ruta och slarvar bort det hela.
Mer sannolikt att någon demokrat blixtsnabbt åtalar Trumps advokater och sätter dem i fängelse för att hindra dem från att representera Trump.

Samtidigt så har ju även demokraterna mer att förlora än att vinna på att låta Colorados beslut stå kvar. Skulle supreme court säga att Colorado agerat lagligt skulle det ju bli fritt fram för varenda delstat som har republikansk majoritet i supreme court att blockera Biden från att ställa upp, vilket skulle eliminera även hans teoretiska chanser att komma upp i de elektorsröster han behöver.
Citera
2023-12-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag frågade dock om varför du hatar honom så mycket bortsett från hans beteende som du kallar clownmässigt, och föredrar du en blodtörstig psykopat som vet att vifta med regnbågsflaggan?

Krigshetsande globalist = lakej till blackrock, state street och vanguard som vill införa en världsregering och behöver krig för att hålla maskineriet igång. Joe Biden är en sådan och hela det demokratiska partiet med honom. Testa att googla lite så lär du hotta bättre svar än vad jag kan ge på två minuter via telefonen.

Din förklaring till krigshetsande globalist dryper av floskler och är i total avsaknad av konkret definition. Du upprepar bara det jag ofta hör extremister, ryssar och araber rabbla upp i andra trådar.

Angående Trump: jag hatar honom inte men däremot anser jag att han skapar enorm instabilitet i världen. Bara det faktum att han vill hålla sig väl med terroristen Putin säger ju en hel del.
Citera
2023-12-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Din förklaring till krigshetsande globalist dryper av floskler och är i total avsaknad av konkret definition. Du upprepar bara det jag ofta hör extremister, ryssar och araber rabbla upp i andra trådar.

Angående Trump: jag hatar honom inte men däremot anser jag att han skapar enorm instabilitet i världen. Bara det faktum att han vill hålla sig väl med terroristen Putin säger ju en hel del.

Ok, rösta inte på honom då..
Men den som vill ska självklart få.
Citera
2023-12-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ok, rösta inte på honom då..
Men den som vill ska självklart få.

Visst! Om inte amerikansk domstol dömer annorlunda🙂
Citera
2023-12-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Mer sannolikt att någon demokrat blixtsnabbt åtalar Trumps advokater och sätter dem i fängelse för att hindra dem från att representera Trump.

Samtidigt så har ju även demokraterna mer att förlora än att vinna på att låta Colorados beslut stå kvar. Skulle supreme court säga att Colorado agerat lagligt skulle det ju bli fritt fram för varenda delstat som har republikansk majoritet i supreme court att blockera Biden från att ställa upp, vilket skulle eliminera även hans teoretiska chanser att komma upp i de elektorsröster han behöver.

Skulle demokraterna försöka lägga sig i Supreme courts rättsskipning?

Ja din fantasi om hur rättssystemet funkar är verkligen bisarr.
Citera
2023-12-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Så man borde ta bort Biden från alla stater där han ändå inte har någon chans? Konstigt syn på fria val och demokrati ni inom vänstern har.

Är det verkligen då smart att gå emot hälften av befolkningen? Dessutom den delen som är tungt beväpnad.
Nej, det sa jag inte. Och det läste du inte. Men det var det du ville läsa. Jag skrev inget om anledningen till att han togs bort. Den anledningen känner du redan till.
Inser nu att jullovet ju börjat och det är därför det skett en stor ökning av inlägg från dig.
Citera
2023-12-21, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Är du säker på att det inte förekommit innan Trump, det är dock inte relevant "vem som började" för det var inte min poäng överhuvudtaget .

Det var det säkert. Men inte gällande Trump som president.
Citera
2023-12-21, 10:01
Medlem
Citat:
Visst! Om inte amerikansk domstol dömer annorlunda🙂

Så ok med valfusk om man gör det via domstolar?
Citera
2023-12-21, 10:04
Medlem
Citat:
Så ok med valfusk om man gör det via domstolar?

Domstolarna är oberoende i USA och det råder därmed inget valfusk.
Citera
2023-12-21, 10:12
Medlem
Citat:
Domstolarna är oberoende i USA och det råder därmed inget valfusk.

Om SC upphäver detta har vi bevis på att det sitter valfuskande demokrater i domstolarna.
Viket redan är uppenbart för alla inte självvalt blinda.
Citera
2023-12-21, 10:18
Medlem
Citat:
Om SC upphäver detta har vi bevis på att det sitter valfuskande demokrater i domstolarna.
Viket redan är uppenbart för alla inte självvalt blinda.

Nja, inte riktigt. Det är bara ett tecken på att domstolorna gör olika bedömning.

Eller anser du att motsvarande fusk föreligger om Högsta förvaltningsdomstolen i Sverige gör en annorlunda bedömning än Förvaltningsrätten och Kammarrätten?
Citera
2023-12-21, 10:20
Medlem
Citat:
Nja, inte riktigt. Det är bara ett tecken på att domstolorna gör olika bedömning.

Eller anser du att motsvarande fusk föreligger om Högsta förvaltningsdomstolen i Sverige gör en annorlunda bedömning än Förvaltningsrätten och Kammarrätten?

Nej, men inte jämförbart.
I detta fall är det tydligt att det handlar om samhällsraserande valfusk från demokraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in