2023-12-21, 05:38
Medlem
Vill man ha fred skall man rusta för krig.
Citera
2023-12-21, 05:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Hur ska det bli med alla Hamasanhängare och kriminella klaner/gäng? Kommer alla nysvenskar att dra sitt strå till stacken?

Sverige är inte vad det en gång var under kalla kriget. Vi kan inte bara låtsas som om inget har hänt. Sverige är inte ett land längre med en gemensam kultur och folk utan det är bara en konfliktfylld sörja.

Hur ska det här ens fungera i praktiken?
Det samt att politikerna är så idiotiska att de tycker kvinnor och barn ska stanna kvar om det blir krig.
Jag tänker iallafall inte låta vare sig min fru eller barn stanna om här blir krig. Jag är en man och tar mitt ansvar.
Citera
2023-12-21, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
varför skulle Ryssland attackera Sverige? Orsak till krig är? Att dom vill ha Gotland?
Det är krigshets från USA eftersom de vill åt Rysslands tillgångar och slå ut en krigsmakt.
Citera
2023-12-21, 05:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Frågan vad vi skall med alla MENA och Afrikaner om det bli krig? Dom kommer vara ett säkerhets problem. Först har vi en yttrende lede fi som är kamrat Putin och sedan har vi inre en lede fi som utgörs av avskrap ifrån 3:e världen. Vi har en säkerhetspolis som inte klara av se till V politiker försvinner spårlöst, så vi dessutom onda kommuniser som utgör ett hot oxå.

Man redan har sett V politiker utklädda "Tele2" försäljare av fiber för att kartlägga JAS piloter. för dom skall hjälpa sin kamrat Putin borta i Moskva.
Dom gör väl som gjort tidigare då det blivit krig? Lägger benen på ryggen och flyr till nån annan del av världen där det finns ett generöst bidragssystem. En ren vinst för Sverige.
Citera
2023-12-21, 06:03
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Det samt att politikerna är så idiotiska att de tycker kvinnor och barn ska stanna kvar om det blir krig.
Jag tänker iallafall inte låta vare sig min fru eller barn stanna om här blir krig. Jag är en man och tar mitt ansvar.

Svenska makthavare och tjänstemän anser ju att vi inte kan skicka hem andra länders medborgare som riskerar att tvingas till militärtjänstgöring.

Betyder det här att även svenska män får slippa om de vill eller ska det vara en plikt för svenska män att tjänstgöra enligt beordring samtidigt som man anser att det är inhumant för andra länders medborgare att tvingas till tjänstgöring i sina egna hemländer?

Många frågor iom det här. Så som Sverige har utvecklats så vet man inte riktigt hur det här ska kunna fungera i praktiken.

Nyamko Sabuni som ändå har varit ett svenskt partis partiledare och då, även om hon inte satt i riksdagen, representerat svenska väljare inom svensk politik. Hennes uttalade strategi var att lämna landet (för Norge?) i händelse av krig.

Med sådana ledare kan man inte förvänta sig eller kräva att befolkningen ska stanna och försvara landet och återigen, när makthavare och etablisemanget vägrar att utvisa personer eftersom att de anser att det är inhumant att utvisa människor som kan tvingas till militärtjänstgöring i hemlandet, så kan man varken kräva eller förvänta sig att den egna befolkningen ska göra det i Sverige.
Citera
2023-12-21, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Självklart är det USA vi ska "tacka". Det fanns inget externt hot mot Sverige innan vi drogs in i den amerikanska terrororganisationen. Vad NATO-runkarna inte fattat är att organisationen inte enbart finns till för att skydda Sverige utan att vi också kommer behöva rycka ut och stötta andra konflikter som övriga NATO-medlemmar kan dras in i. Det är den verklighet vi nu lever i.

USA som stat och nation kommer att upphöra att existera. Detsamma gäller EU och senila Europa. Tyvärr. Det fanns mycket som var bra med USA och Europa, men det som pågått här i decennier nu har man bara sig själva att skylla på och detta har inget med Ryssland att göra.

Ryssland å andra sidan tycks bara bli starkare på alla sätt och har nya affärspartners.
Citera
2023-12-21, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?

Sjukvården står nog ut med ev övergående oro om det blir tilldelning av mer resurser, materiallager och övningar.
Det är inte bara ryska kryssningsrobotor som kan ge masskadesituation med riktigt många brännskadad vid våra stora flygplatser.
Citera
2023-12-21, 06:17
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Om nu någon statsminister är skyldig så vinner helt klart Göran Persson den matchen på poäng. Sverige gick ifrån att ha nästan intakt invasionsförsvar 1996 till att ha lagt ner det mesta. Skulle snarast säga att borgarna efter 2006 stoppade den negativa trenden och försökte bygga upp ett nytt försvar, dock ett av kolonialpolissnitt.
Persson är så klart medskyldig men han kallade aldrig försvaret ett särintresse och Reinfeldt hävdade så sent som 2014 att militära hot mot Sverige var osannolika. Reinfeldts försvarspolitik var ju så dålig att hans egen försvarsminister Odenberg avgick och han i stället utsåg en vapenvägrare. I den vevan gick för övrigt en gammal vän till mig som tidigare varit yrkesofficer ur moderaterna.
Citera
2023-12-21, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Frågan vad vi skall med alla MENA och Afrikaner om det bli krig? Dom kommer vara ett säkerhets problem. Först har vi en yttrende lede fi som är kamrat Putin och sedan har vi inre en lede fi som utgörs av avskrap ifrån 3:e världen. Vi har en säkerhetspolis som inte klara av se till V politiker försvinner spårlöst, så vi dessutom onda kommuniser som utgör ett hot oxå.

Man redan har sett V politiker utklädda "Tele2" försäljare av fiber för att kartlägga JAS piloter. för dom skall hjälpa sin kamrat Putin borta i Moskva.

Försvaret annonserar ju på arabiska, det kanske är svaret på frågan?
Citera
2023-12-21, 07:21
Medlem
Knarklangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Möjligtvis skulle det finnas en pytteliten sannolikhet för att de inte skulle döda dig om du är ryss, men är du svensk så lär du hamna i samma sits som folket i Mariupol, Butcha osv. I krig, och speciellt i ryssens krig finns ingen heder. Tortyr, stöld och våldtäkt är vad du kan vänta dig.

Då är de som vilket krig som helst, blir det inte lite napalm eller bebisar dunkade i träd som i Vietnam där USA startade krig med en röd flagg, "gulf of tonkin" Ukraina är exakt lika vidriga om inte värre, pinsamt att de ska sitta på tv o kräva pengar stup i kvarten.
Nä usch, skönt att Ryssland befriar dem snart.

Hur mycket utav din lön än så länge såhär inför jul har du swishat till Zelenskys kokain fester för att kunna klappa dig själva på axeln?

Du sitter o gottar dig i överflöd med en kredit skinka den 24:e ovetandes om att du ska snart sitta i en fabrik och tillverka pansarskott 12h om dagen.

Ni Ukraina muppar ska lyfta vapen för sånna som mig, du ska försvara mig från din egen fiende allt medans jag sitter under en filt i soffan och avnjuter en god grogg, för jag rör inte ett finger när invasionen kommer.

Lite som att jaga björn med en luftpistol.

Får gåshud redan nu i vetskap om att snart är det dags att bli invaderade.

God jul.
Citera
2023-12-21, 07:31
Medlem
Uffe och Jimpa går först i fronten som riktiga ledare, annars ställer jag ej upp. Ska jag riskera min död, så ska de som uppmanar det också utsättas för samma sak.
Citera
2023-12-21, 07:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Ryssarna invaderade inte Ukraina. De gick in med 190,000 man i historiskt ryska områden för att sätta press på förhandlingarna. Den strategin fungerade också en tid i början till dess att Storbritanniens premiärminister, USAs ombud Boris Johnson sade åt Ukrainas nya president att han skulle välja krig istället. Där misslyckades den ryska specialoperationen - fast ändrades till att vara ett triumfatoriskt krig istället. Det USA gör mot Ryssland gör man också mot Kina. Det är t o m värre i Stilla Havet eftersom USA har trupp på kinesisk mark, och skiter rätt bra i det.

Det finns inget behov av svensk medlemsskap i NATO och det senaste avtalet med USA gör Sverige till måltavla. Ja kanske ett stort antal idioter i Sverige kanske ska bombas ändå. Men jag tror ändå inte det vore riktigt bra. Folket i stort får ta smällen. Men svenskar är ju ena idioter. De kunde ha haft företrädare som väljer eld upphör, fred och att Ryssland ska kunna arbeta upp ett förtroende mot väst igen. Men så enkelt vill dagens Sverige inte ha det.

Massmedia i Sverige för övrigt, eldar alltid på och skrämmer upp. Mer sansade röster får plats litegrand här och där, men det gillar vare sig regeringen eller Google. Se Swebbtv som ett bra exempel på det.
Om 50 år kanske ryssland har arbetat upp förtroende igen, kanske.

Efter det här anfallskriget är det nog bara Nordkorea, Iran och några afrikanska länder som har förtroende för ryssland, rysland kommer att vara persona non grata väldigt väldigt länge efter detta, tro mig! En fråga, varför åker du inte hem (dit till ryssland) när du tycker det är bra där, vad gör du här? Hej då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in