2023-12-21, 00:31
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Möjligtvis skulle det finnas en pytteliten sannolikhet för att de inte skulle döda dig om du är ryss, men är du svensk så lär du hamna i samma sits som folket i Mariupol, Butcha osv. I krig, och speciellt i ryssens krig finns ingen heder. Tortyr, stöld och våldtäkt är vad du kan vänta dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Knarklangaren
Härliga nyheter, de dumma svenskarna behöver få bomber o granater regnade över sig, lobotomerade korkade naiva svenskar som tänker med hjärtat och inte hjärnan.

Lite napalm över julfirandet hade inte skadat, se gammelfarmor smälta ner i parkett golver strax innan julklapps utdelningen som finasierats utav schablon, sms lån.

Inte fick vi rösta om NATO i ett demokratiskt samhälle, och skänker pengar o prylar till det mest korrupta landet i världen, får oss att må bra inombords.

Nä ta mig fan som den prepper jag, så välkomnar jag moderlandet Ryssland, jag ska med stort nöje baka bullar o göra varm choklad till trupperna som stampar fram här ute på gatan, ge dom en stänkare utav min finaste mäsk och hissa Ryska flaggan i top.

Kommer absolut inte lyfta vapen för det här snedvridna avlånga skitlandet, ska sitta i gungstolen o se den ena svennen efter den andra stupa och åla sig i blod o köttslamsor skrikandes efter hjälp som en våldtagen gris inför slakt.

Ryssland ska nog kunna styra upp den är rövhålan med järnhand och ställa allt till rätta, sen ska varenda en Ukraina älskare inför domstol och hängas offentligt på sergelstorg för förräderi.

Först tar de Finland eftersom de bygger 15 nya amerikanska baser på hemmaplan, därefter den korkade svensken som naivt tror att de ska med o NATO, hahahahaha, de kan inte ens räkna ut med sina dumma hjärnor att Erdogan förhalar skiten för medlemskapet med flit efter alla de mutor som sprutar in i hans högra ficka.

Härliga tider vi lever i, länge leve det största och rikaste landet, moder Ryssland!
Citera
2023-12-21, 00:43
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Självklart är det USA vi ska "tacka". Det fanns inget externt hot mot Sverige innan vi drogs in i den amerikanska terrororganisationen. Vad NATO-runkarna inte fattat är att organisationen inte enbart finns till för att skydda Sverige utan att vi också kommer behöva rycka ut och stötta andra konflikter som övriga NATO-medlemmar kan dras in i. Det är den verklighet vi nu lever i.

Det vore en stor tabbe av krigsmaskineriet NATO att inte utnyttja det rådande narrativet.. - Vi måste skydda oss mot den hänsynslöse Ryssen genom att anfalla när rätt tid infinner sig. Låt Ukraina göra förarbetet genom att försvaga Ivan både militärt och ekonomisk..
Det är en ondskefull plan, helt utan en tanke på människoliv.
Citera
2023-12-21, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför uppstår denna oro plötsligt efter att ett militärt avtal tecknats med USA?

https://www.dn.se/sverige/hela-svenska-samhallet-ska-forberedas-for-krig/

Ska vi tacka USA för denna oro?

Oron skapas för att tysta ner de som inte gillar avtalet
Citera
2023-12-21, 00:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Grattis dumma svenskar ni är nu spelpjäser precis som ukrainarna. Kriget i norden är redan beställt och det är tänkt att svenskar ska delta i ett krig mot Ryssland. Vad DN håller på med är sk. predictive programming dvs få era hjärnor att acceptera ett krig mot Ryssland. Kriget kommer antagligen inte börja i Sverige utan i Baltstaterna. Vad som pågår där just är egentligen en repris på vad som skedde i Ukraina, dvs hindra den ryska minoriteten från att prata ryska, hindra den ortodoxa kyrkan osv. Dessutom hindrar just nu Litauen Rysslands transporter genom deras land till Kalinigrad. Detta för att Ryssland ska ta betet och gå in i baltstaterna. Om Ryssland tar betet är en annan sak men det även vara så att det är ett avtal mellan globalisterna i väst och Rysslands elit att artificiellt skapa ett krig.

Hela upptakten har varit mycket tydlig vad målet är. Syftet med medlemskapet i NATO har inte varit för att avskräcka Ryssland utan tvärt om en offensiv strategi för att skapa ett krig.

Vi får hoppas att ryssen kan hålla sig lugn och inte provoceras in i något. Jag skrev redan 2016 att om HRC vinner så kommer hon hetsa fram ett tredje världskrig med NATO. Nu ser det ut att ske under "Bidens" lednings istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
”Vi behöver ha högsta beredskap för krig”

"Sveriges civila försvar måste stärkas – och det fort. Det är huvudbudskapet i Försvarsberedningens rapport. ”Alla måste inse att vi måste börja planera för höjd beredskap och ytterst kriget och den väpnade striden”, säger ordförande Hans Wallmark (M)."

https://www.svd.se/a/2BWoRq/forsvarsberedningen-rapport-om-totalforsvaret

Läs själva och se hur pass grovt tonläget är. För mig ser det här ut som att krigspittarna hos våra styrande redan har bestämt sig när man pratar i bestämd form på det här viset. Vi SKA tydligen skapa ett krig med ryssen.

Men varken jag eller någon annan i min familj kommer medverka i något krig. Vi låter hellre ryssen ta över. Vi tänker inte döda någon bara för att våra krigskåta politiker vill det. Fuck you.

Inte bara det, skicka 15.000 pansarskott, stridsvagnar och allt möjligt till Rysslands motståndare i kriget. Hur kan det inte vara landsförräderi att dra in svenska folket i en konflikt som vi har noll med att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du borde väl istället fråga dig hur jävla dumma dom "svenska" politiker var som sålde ut Sverige till främmande makt?
Du borde även fråga dig varför samma "svenska" politiker i främmande sold under drygt 50 år avvecklade svensk försvarsindustri, det svenska försvaret och dess folkliga värnpliktsförsvar, samt dessutom avvecklade det ekonomiska försvaret med strategiska förråd av bränsle, metaller livsmedel, reservdelar osv.

Det är inte vi som är svenskar av blod och jord som är skyldiga till detta, så sila snacket !

Svenska folket är lika kidnappade av främmande makt som tyska folket, franska folket, spanska folket, brittiska folket, amerikanska folket, kanadensiska folket osv osv. Vi behöver organisera oss och resa oss upp.

Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Sannolikheten att Ryssland angriper Sverige är noll.
Putin är knappast intresserad av att befatta sig med transbögar, barnlösa feminister och vårt mångkulturella inbördeskrig. Varför skulle han vilja lägga energi och kapital på det sjunkande skeppet Sverige?

Så när politikerna säger att vi ska förbereda oss på krig är det för att NATO planerar ett.

Han kan skicka en och annan missil till Sverige som svar på det Sverige gjort. De som håller svenska folket kidnappat skiter fullständigt i det och vilka som skadas. DE lär sitta säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
1. Ryssland och Sovjetunionen är i praktiken samma sak, men jag orkar inte med ditt tröttsamma vatnikspropaganda (läser tex inte aftonbladet sen 10 år, men du har kanske svårt att förstå att man kan skaffa information ifrån andra källor och ÄNDÅ inse vilket hot ryssland utgör i vårt närområde,
2 framförallt om 5-10 år när de återbyggt sin förmåga de tappat i dagsläget.) som bara upprepar samma dynga om och om igen

1. Knappast!
2. Återbyggt? De är starkare än någonsin. Det som är så jävla sjukt är att ryssarna nu är bättre tränade än alla soldater i väst. De har nämligen bekämpat en arme på +400.000 soldater som utbildats och beväpnats av NATO. Väst har senaste 30 åren har med överlägsen teknik slagits mot fattiga länder utan kunskaper i modern krigskonst. På vilket sätt har det skapat en förmåga att möta ett land som nu Ryssland är?

Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Haha, det är ju så djävla sjukt alltihop!!

Ett enda stort djävla hittepå är vad det är!!
Svensken going nuts haha..

Det som är så jävla sorgligt är att många som tycker man överdriver när man talar om massinvandringen och dess konsekvenser blint verkar hata Ryssland. De hetsas in i krig och de förefaller inte begripa konsekvenserna.
Citera
2023-12-21, 00:56
Medlem
Molekyl3ns avatar
Sluta läsa msm så blir livet enklare, tamam!
Citera
2023-12-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
Mycket krigshetsande i media. Man börjar undra om detta är något som matas ovanfrån till medier att trycka ut.
Aftonbladet expressen sitter dygnet runt och vänder och vrider på sina artiklar.
Citera
2023-12-21, 01:10
Moderator
T-80Us avatar
Konspirationsteorierna flödar här ser jag.

Det handlar inte om någonting annat än försök att återuppbygga delar av vår civilförsvarsförmåga och planering inför eventuella katastrofer eller krig. Sådan förmåga är mycket viktig och gravt eftersatt, till helt frånvarande, i det svenska samhället anno 2023.

Risken finns alltid för sådana händelser, även om den emellanåt förefaller vara så liten att man kan spara in de miljarder som civilförsvarssystem och militärt försvar kostar. Bekymret med ett sådant agerande blir att det blir än dyrare att återta förmågan när man väl känner ett behov av att ha den igen.

Där är vi nu.

Citera
2023-12-21, 01:54
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Konspirationsteorierna flödar här ser jag.

Det handlar inte om någonting annat än försök att återuppbygga delar av vår civilförsvarsförmåga och planering inför eventuella katastrofer eller krig. Sådan förmåga är mycket viktig och gravt eftersatt, till helt frånvarande, i det svenska samhället anno 2023.

Risken finns alltid för sådana händelser, även om den emellanåt förefaller vara så liten att man kan spara in de miljarder som civilförsvarssystem och militärt försvar kostar. Bekymret med ett sådant agerande blir att det blir än dyrare att återta förmågan när man väl känner ett behov av att ha den igen.

Där är vi nu.

Den Svenska försvarsförmågan är eftersatt. Där är vi överens.. Är det något som bara har uppstått eller en medveten process? Svara mig ärligt..
Citera
2023-12-21, 01:57
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Den Svenska försvarsförmågan är eftersatt. Där är vi överens.. Är det något som bara har uppstått eller en medveten process? Svara mig ärligt..

Det uppstod i samband med att klåfingriga politiker fått för sig att det var slut på hot i närområdet när Sovjet brakade samman, och därför tyckte att pengarna man lade på försvar och civilförsvar istället kunde läggas på diverse skrytprojekt, och naturligtvis på vårt allra käraste svarta hål utan botten: Invandring och integration.

Problemet med det tankesättet är, som jag beskrev ovan, att ett regemente kan läggas ned helt på 2-3 år, emedan det tar 10-15 år att bygga upp det igen.
Citera
2023-12-21, 02:03
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det uppstod i samband med att klåfingriga politiker fått för sig att det var slut på hot i närområdet när Sovjet brakade samman, och därför tyckte att pengarna man lade på försvar och civilförsvar istället kunde läggas på diverse skrytprojekt, och naturligtvis på vårt allra käraste svarta hål utan botten: Invandring och integration.

Problemet med det tankesättet är, som jag beskrev ovan, att ett regemente kan läggas ned helt på 2-3 år, emedan det tar 10-15 år att bygga upp det igen.

Du kan inte föreställa dig att ena hör i hop med det andra? Invandring från dysfunktionella länder omöjliggjorde investeringar i Svensk försvarsförmåga.. Landsfader Ruinfeldt har ju påstått att Svenskt försvar är ett särintresse.. Den där ormen, alltså.
Citera
2023-12-21, 02:05
Medlem
varför skulle Ryssland attackera Sverige? Orsak till krig är? Att dom vill ha Gotland?
Citera
2023-12-21, 02:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Du kan inte föreställa dig att ena hör i hop med det andra? Invandring från dysfunktionella länder omöjliggjorde investeringar i Svensk försvarsförmåga.. Landsfader Ruinfeldt har ju påstått att Svenskt försvar är ett särintresse.. Den där ormen, alltså.

Nej, det kan jag inte tänka mig, då den närmast helt enhälliga politiken, under mer än 15 års tid, var just nedmontering av försvarsförmågorna, med grund i att omvärldsläget mer eller mindre bara skulle kräva internationella insatser framöver.

Att man sedan frigjorde miljarder som kunde användas till att importera oduglig röstboskap åt vänstersidan, var bara lök på laxen, så att säga.

Fredrik Reinfeldts snack om försvaret som särintresse kom långt efter att Försvarsmakten bantats till anorektisk oigenkännlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in