2023-12-20, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Gud står på Rysslands sida. Stupade ryska soldater kommer till paradiset, medan stupade ukrainska soldater hamnar i helvetet.

Ungefär som muslimer då? Nej det gör han inte! Ukrainska soldater kommer att leva i vårt minne för evigt. Ryska soldater är jordmyllla!
Citera
2023-12-21, 00:01
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Nu är väl spiken satt i kistan, när man börjar nämna en rysk våroffensiv på tv4nyhterna.

https://www.tv4.se/artikel/1t6JcHqS4MzfeBqyINhTIM/ny-rapport-ukraina-byter-taktik?

Zelenskys nya rulle börjar närma sig premiär... Snart dags att byta roll.
https://x.com/libertycappy/status/1714483230034817143?s=46

Utan tvekan är ryssarna duktiga på att bita sig fast då Putin som sagt är besatt, men jag skulle nog inte räkna alltför mycket med att en rysk våroffensiv skulle vara gamechanger då det är en sak att bita sig fast, men köra offensivt är helt annan.

Det allra bästa Ryssland kan hoppas på är att lyckas behålla det som de ockuperar i dagsläget, och kan ske om stödet till Ukraina sviktar och blir halvhjärtad, vilket är precis det som Putin hoppas på.

Det skulle väl utan tvekan kunna vara vinst för Putin rent politiskt, men Ryssland som nation har ändå förlorat på allt detta oavsett om de lyckas behålla territorier eller ej.
Citera
2023-12-21, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Utan tvekan är ryssarna duktiga på att bita sig fast då Putin som sagt är besatt, men jag skulle nog inte räkna alltför mycket med att en rysk våroffensiv skulle vara gamechanger då det är en sak att bita sig fast, men köra offensivt är helt annan.

Det allra bästa Ryssland kan hoppas på är att lyckas behålla det som de ockuperar i dagsläget, och kan ske om stödet till Ukraina sviktar och blir halvhjärtad, vilket är precis det som Putin hoppas på.

Det skulle väl utan tvekan kunna vara vinst för Putin rent politiskt, men Ryssland som nation har ändå förlorat på allt detta oavsett om de lyckas behålla territorier eller ej.

Intressant det här. Får jag fråga var du får din information ifrån? Allt tyder på att ryssarna med precision och tålamod nöter ner Ukraina och, med all förmodan, kommer att krossa detta stackars land. Studio Ett igår på Sveriges Radio och TV4 idag är exempel som tyder på att läget är kört för Ukraina. USA och EU kommer inte ge mycket per pengar, granater saknas i ukrainska sidan, 500000 ska mobiliseras, etc etc. Varför är det så svårt att acceptera det? Är det en fråga om ego, eller är man bara trög?
Citera
2023-12-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Vet du inte att journalister inte får verka fritt i de ryskockuperade områdena???
Helt otroligt hur okunnig du är i det ämne du försöker diskutera.Sanslöst.

Herregud du liksom din bundsförvant verkar ha mycket svårt med läsförståelsen alt förmågan att följa med i en hel diskussion. Han ville göra gällande hur hemskt det var att västerländska journalister inte får rapportera från ryska fronten och vilket lågvattenmärke det är för hela Rysslands demokratiindex då till skillnad från fria demokratiska Ukraina, varpå jag tog upp Matilde Kimer som ett klockrent exempel på att så ser det ut på båda sidor kring frontlinjen. I övriga Ukraina finns väldigt mycket att önska gällande pressfrihet varpå jag drog upp några exempel på varför Ukraina är en diktatur i praktiken och att en enorm censur råder där man torterar journalister och media är styrd etc. Att påstå att det inte går att rapportera från Krim och Donbass visar bara att du faktiskt inte har koll på något annat. Det går alldeles utmärkt för alla andra medier globalt. Problemet för väst är bara att det på förekommen anledning inte finns ett intresse o att prata med en enda människa därifrån. Bortsett från om man är för kriget och rysshatare, och då ska det porträttera vad hela Krim och Donbass står för trots att alla insatta vet att så pr inte fallet. Ett tips är att läsa annan media som inte är västerländsk.
Citera
2023-12-21, 00:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Intressant det här. Får jag fråga var du får din information ifrån? Allt tyder på att ryssarna med precision och tålamod nöter ner Ukraina och, med all förmodan, kommer att krossa detta stackars land. Studio Ett igår på Sveriges Radio och TV4 idag är exempel som tyder på att läget är kört för Ukraina. USA och EU kommer inte ge mycket per pengar, granater saknas i ukrainska sidan, 500000 ska mobiliseras, etc etc. Varför är det så svårt att acceptera det? Är det en fråga om ego, eller är man bara trög?

Ännu mer intressant är att ingen förstår vad det är du talar om?

Studio? Ett igår? Granater saknas i ukrainska sidan?
Citera
2023-12-21, 00:36
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Misslyckad våroffensiv får mig snarare att tänka på Ukraina och paasivikis uttalanden. Nu har gubben erkänt att han haft fel hela tiden öppet i media. Ryssland är inte en förlorad nation, tvärtom en expanderande nation men orienterar sig bort från västvärlden i och med brics och många andra samarbeten. Nyss hette det att det inte finns någon möjlighet för Ryssland att vinna kriget. Grejen är att det är det de gjort. De har kontroll över de intagna områdena. Finns inget mer att tillägga. Om Ukraina skulle sluta bomba civila här en gång för alla vore fint för de som bor där.

Ja, det är ju inte särskilt svårt att "vinna" något om man sedan omdefinerar sina ursprungliga mål till att bli det som man faktiskt bara uppnått istället för det man faktiskt velat.
Regimskifte i Ukraina, avnazifiera, demilitarisera, hindra NATOs utbredning m.m spelar ingen roll för i slutändan ville man ju faktiskt inte ha en rock utan bara en ofärdig vante, där man inte ens behöver kontrollera hela av det man annekterat.
Senast redigerad av Pederhosen 2023-12-21 kl. 00:38.
Citera
2023-12-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Många Ryssbögar i tråden som gillar att suga Putins kuk och svälja hans sperma😂😂

Jävla idioter. Klart det är ett fiasko och det kommer i värsta fall bli tidernas pyrhusseger för ryssen. Blir onekligen spännande och härda tider för Ukraina. Men enorma mängder pissryssar kommer att dö tack gode gud.

När Ukraina erövras kommer Ryssland att kunna gottgöra sig många av sina mänskliga och ekonomiska förluster. Allt som inte sitter fast i marken kommer att beslagtas och föras till Ryssland, och de ukrainska soldater som är sugna på att hämnas på det Väst som högg dem i ryggen kommer att inlemmas i den ryska armén. Många ryska barn kommer därtill att födas till följd av det "segersex" som kommer att ske över hela Ukraina. Om 10-15 år kommer Ryssland att vara redo att storma västerut och ge Väst en nådastöt.
Citera
2023-12-21, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen

Jag måste fråga om det första stycket du skrev där.

På vilket sätt är ryssarna duktiga på att bita sig fast när runt 1000 av dom avlivas varje dag? Imorgon är det ett nytt gäng ryssar, omkring 1000 som ska offras åt putin igen. Lägg till alla fordon och utrustning som dom får förstörd varje dag. Är det en vinst för putin politiskt?

Kan ge dig att ryssarna att är bra på att fixa fram människor som ukrainarna är tvungna att ha ihjäl men jag antar att det inte var så du menade. Eller?
Citera
2023-12-21, 01:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Era tankar om bögar och vad de ägnar sig åt i Ryssland och Ukraina är fortfarande OT i tråden. Varningar utdelade.

/Mod
Citera
2023-12-21, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke

På vilket sätt är ryssarna duktiga på att bita sig fast när runt 1000 av dom avlivas varje dag? Imorgon är det ett nytt gäng ryssar, omkring 1000 som ska offras åt putin igen. Lägg till alla fordon och utrustning som dom får förstörd varje dag. Är det en vinst för putin politiskt?

Kan ge dig att ryssarna att är bra på att fixa fram människor som ukrainarna är tvungna att ha ihjäl men jag antar att det inte var så du menade. Eller?

Du är felinformerad om de ryska förlusterna. Visst har de stigit något nu när ryssarna rycker fram men de är inte i närheten av den halv miljon ukrainska döda. Snarare en tiondel av det.
Citera
2023-12-21, 01:41
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken77
Du är felinformerad om de ryska förlusterna. Visst har de stigit något nu när ryssarna rycker fram men de är inte i närheten av den halv miljon ukrainska döda. Snarare en tiondel av det.

Din herre gick ut med antalet döda för ett par dagar sen. Har du missat det?
Citera
2023-12-21, 01:44
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke

Ja, i slutändan lyckas de ju trots tvivelaktig kvalite hålla sig kvar då de helt ohämmat bara skyfflar in folk oavsett förluster, i kampen om Stalingrad fick de ju också skyhöga förluster i förhållande till försvararens fördel, som inte direkt vittnar om kvalite på krigsföringen men däremot besinningslöshet.

Ryssarna utnyttjar på samma sätt som Sovjeterna sin kvantitet istället för kvalite, och i fallet Stalingrad lyckades faktiskt deras besinningslöshet.

Däremot får man väl säga att WW2 åtminstone var ett försvarskrig där ryssar/sovjeter kunde känna att de dog för att rädda fosterlandet, men vad dagens ryssar känner att de dör för är däremot en gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in