2023-12-20, 17:52
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Jag lever med sambo sedan 4 år tillbaka. Jag har inga problem med sexlivet. Har aldrig behövt använda digitala hjälpmedel för att få träffa tjejer heller. Har haft gott om både flickvänner och sex i mitt liv. Ett spännande och händelserikt liv har det varit också så något hold/standby har det inte varit. Du bara fortsätter att göra bort dig gubben.

Jag har försökt med några argument till varför man väljer att inte skaffa barn men du har valt att helt ignorera dessa. Inte så givande debatt då du inte verkar vilja bemöta eller försöka förstå vad jag säger.

Var det lite roligt att jag blev upprörd? Sociopater går igång på att trigga folk på det sättet. Du gick på om hur mitt liv sett ut utan en susning. Nu har du fått brallorna neddragna ett par gånger redan, det kan få räcka så.

Mvh

Är det ett argument att inte vilja skaffa barn för att man inte kan? Det är väl inte att inte vilja, snarare att inte kunna?

Jag förstår om ni har fullt upp med katter, plastfigurer, tvspel eller kanske något specialintresse.
Jag ska inte störa.
Men försök inte snacka som en vuxen eller lägga dig saker du aldrig upplevt.

Yes sociopat är jag ut i fingerspetsarna, det är väl alla som trampar dig på tårna?
Citera
2023-12-20, 18:12
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Är det ett argument att inte vilja skaffa barn för att man inte kan? Det är väl inte att inte vilja, snarare att inte kunna?

Jag förstår om ni har fullt upp med katter, plastfigurer, tvspel eller kanske något specialintresse.
Jag ska inte störa.
Men försök inte snacka som en vuxen eller lägga dig saker du aldrig upplevt.

Yes sociopat är jag ut i fingerspetsarna, det är väl alla som trampar dig på tårna?

Men snälla människa du har ju inte ens läst vad jag skrivit till dig. Gå tillbaka till de första inläggen och börja om där.

Du tycker inte att vi barnlösa ska få diskutera i en tråd på ett nätforum som handlar om barnafödande är det rätt uppfattat? "Försök inte snacka som en vuxen" säger du. Prat om att ta den i "tvåan" är vuxet men mina försök att diskutera med dig är barnsliga?

Inte ett enda epitet som du försöker påmåla mig stämmer för övrigt. Ingen brist på sex, längre förhållande med nuvarande sambo, inga katter, plastfigurer eller tv-spel. Du är riktigt usel på att gissa.
Vill du fortsätta med diverse gissningar och personangrepp på mig som person så kan du väl ta det utanför tråden.

Du för dig som en sociopat så man kan inte tro något annat.

Mvh
Citera
2023-12-20, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Feminism medvetandegör kvinnor på att inte låta sig luras att ta hela smällen av barn, en jävla skillnad mot att försöka få henne att inte skaffa barn alls, eller hur.

Berätta varför lyder män sina chefer? manliga som kvinnliga? jo, för att de får BETALT med reda pengar som de själva äger rätten till, återigen en jävla skillnad mot att hamna i beroendeställning till någon som har en egen lön som den kan ge vidare om den har lust.

Om nu skräcken för att svenskar skulle "utrotas" är så jävla hög hos average manlig stolle på flashback, ja då får ni ju erbjuda kvinnor att ta hela lasset, män kan stanna hemma och "lyda sin" kvinna om nu detta skulle vara en sån fördelaktig sits.
Du förstod som vanligt ingenting.

Ja, man får betalt på jobbet. Chefen skiter dock fullständigt i den gamla damen när hon är förbrukad. Detta har vi män förstått sen dag ett, så det kommer inte som någon chock till skillnad från privilegierade prinsessor som fått höra ”You Go Girrrrrrl” sen de föddes. Väggen är skoningslös, speciellt om man lyssnat på feminismen lögner om att ni kvinnor inte behöver män.

Sympati-Buhu för alla kvinnor som valde karriären före familjen. Som man bäddar får man ligga.
Senast redigerad av Gopnikk 2023-12-20 kl. 19:47.
Citera
2023-12-20, 19:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Bättre för klimatet och miljön också.
Icke. Tvärtom.
Citera
2023-12-20, 19:55
Medlem
Förbjud fertila kvinnor att läsa på universitet innan de är 30 så är hela problemet löst.
Citera
2023-12-20, 20:00
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Om inte kvinnor lägger sig platta, offrar sina liv, sin självständighet, sin ekonomi, sin möjlighet till karriär etc för att istället vid 20 lägga allt krut på att producera barn gratis till nationen Sverige och serva en man resten av livet, så är det tydligen fel på henne....

Men varför menar du att det är mer lockande att till exempel bli en VD på något företag som säljer kuddfodral än att skaffa egna barn?
Citera
2023-12-20, 20:12
Avslutad
Citat:
Feminism medvetandegör kvinnor på att inte låta sig luras att ta hela smällen av barn, en jävla skillnad mot att försöka få henne att inte skaffa barn alls, eller hur.

Det är motbjudande att läsa hur du ser ner på kvinnor som tar hand om barn. De kvinnorna skapar mer värde på fem år än vad du gör på ett helt liv. Mer än arbetande män också.

Citat:
Berätta varför lyder män sina chefer? manliga som kvinnliga? jo, för att de får BETALT med reda pengar som de själva äger rätten till, återigen en jävla skillnad mot att hamna i beroendeställning till någon som har en egen lön som den kan ge vidare om den har lust.

Ditt kvinnoförakt är häpnadsväckande. Du värderar pengar mer än kvinnor som tar hand om barn. Du är vidrig.

Citat:
Om nu skräcken för att svenskar skulle "utrotas" är så jävla hög hos average manlig stolle på flashback, ja då får ni ju erbjuda kvinnor att ta hela lasset, män kan stanna hemma och "lyda sin" kvinna om nu detta skulle vara en sån fördelaktig sits.

Varför hatar du kvinnor som är hemma med barn så mycket? Är det för att du själv lever med kattbajs och lådvin istället för barn?
Citera
2023-12-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackObama
Har du missat att nästan alla Ukrainska kvinnor och barn som kom hit har flytt Sverige och återvänt till Ukraina för att de kände sig tryggare där p.g.a. alla MENA som bara försökte våldta dem hela tiden på flyktingboendena här i Sverige?

Det har jag missat - de Ukrainare jag känner är kvar. Om nu några återvänder, hur vet du att det inte är för att de inte har fått jobb eftersom de inte fick rätt till SFI förrän i höst? Att de inte fick SFI förrän sent måste bero på att svenska staten ursrpungligen tänkte att de bara skulle komma hit tillfälligt.
Citera
2023-12-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det jag menar är att den exponentiella tillväxten människor försvunnit sedan länge, och detta spelar enorm roll för annars blir vi ju 8-10-12-14-16 miljarder. Men det tar helt klart stopp kring 10 miljarder och då får vi andrum i 50 år att planera om vår planet.

Pakistan som är totalt utfattigt och styrt av idioter kommer att fördubblas på 50 år från 250M till 500M och det är fler invånare än i hela Europa, i ett litet utfattigt land som övriga världen kommer att få skicka mat till de kommande 100 åren. Så visst pågår kris i en handfull länder, länge till.

Europa ligger ju faktiskt runt 750 miljoner människor.
Men jag köper din poäng.
Citera
2023-12-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är motbjudande att läsa hur du ser ner på kvinnor som tar hand om barn. De kvinnorna skapar mer värde på fem år än vad du gör på ett helt liv. Mer än arbetande män också. Ditt kvinnoförakt är häpnadsväckande. Du värderar pengar mer än kvinnor som tar hand om barn. Du är vidrig.

Jag ser ingenstans! ner på människor som tar hand om barn, jag ser ner på män som skaffar barn för att sen inte ta SIN DEL av kostnaden och arbetet med att ha barn utan förväntar sig att kvinnan ska ta hela smällen. DET är värt förakt, och det är pga denna typ av man som allt fler kvinnor inte vill skaffa barn.
Senast redigerad av Merapi 2023-12-20 kl. 21:06.
Citera
2023-12-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Men varför menar du att det är mer lockande att till exempel bli en VD på något företag som säljer kuddfodral än att skaffa egna barn?

Fråga alla män som heller alltså är VD på nått kuddföretag än väljer att ta ut sin del av föräldraledighet, vab, deltid m.m.
Citera
2023-12-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Du förstod som vanligt ingenting.

Ja, man får betalt på jobbet. Chefen skiter dock fullständigt i den gamla damen när hon är förbrukad. Detta har vi män förstått sen dag ett, så det kommer inte som någon chock till skillnad från privilegierade prinsessor som fått höra ”You Go Girrrrrrl” sen de föddes. Väggen är skoningslös, speciellt om man lyssnat på feminismen lögner om att ni kvinnor inte behöver män.

Sympati-Buhu för alla kvinnor som valde karriären före familjen. Som man bäddar får man ligga.

Precis på ett lönearbete så får man betalt, gå hemma med barn ger inte betalt, så när den äkte maken "tröttnat" på den "förbrukade" gamla damen så har hon inte ett ruttet lingon att leva på.
Och detta fick feminismen alltså kvinnor att börja ta in på allvar och kräva att vill män skaffa barn och familj så får de vackert göra det på rättvisa villkor annars blir det inga barn....som man bäddar får man ligga.

Fakta är fortsatt att det är könet man som skaffar minst barn, som man bäddar får man ligga,
det är könet man som mest är ofrivilligt ensam på sin ålders höst...för frugan har dratt, och har han barn så är relationen så dålig för att han inte prioriterade den mens tid var....som man bäddar får man ligga.

Att inte ha skaffat barn, dvs vara ofrivilligt barnlös
eller inte ha nära sociala relationer då man blir gammal är inte typiska kvinnliga problem idag utan

...manliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in