2023-12-20, 18:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad tror du om långtidseffekterna av såväl virus som vaccin?

Gör det våra vener "sticky" och det ökar risk för plackuppbyggnad som leder till proppar?

Regeringens hemsida förklarar att det går snabbare än 30 sekunder för en nanopartikel att skapa en biokorona, efter att nano hamnar i blodomlopp.
En biokorona är partikelns ytskikt som börjar växa eftersom biokoronan suger in plasma som omvandlas till extra tillväxt i biokoronan.

Det finns redan deklarerat av regeringen att blodpropparna heter biokorona och orsakas av nanopartiklar i en organisk miljö.

Sticky minst sagt.
Citera
2023-12-20, 18:51
Medlem
spx700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Regeringens hemsida förklarar att det går snabbare än 30 sekunder för en nanopartikel att skapa en biokorona, efter att nano hamnar i blodomlopp.
En biokorona är partikelns ytskikt som börjar växa eftersom biokoronan suger in plasma som omvandlas till extra tillväxt i biokoronan.

Det finns redan deklarerat av regeringen att blodpropparna heter biokorona och orsakas av nanopartiklar i en organisk miljö.

Sticky minst sagt.

komplex och potentiellt oroande situation imo
Citera
2023-12-20, 19:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spx700
komplex och potentiellt oroande situation imo

Det är lungt, skaffa hematitmagneter som löser upp blodproppar enligt vetenskap.

Vården vet men bryr sig ej om naturliga saker som magnetiska ädelstenar som ingen kan ta patent på och som dessutom har positiva hälsoeffekter vilket vården aldrig kan medge att det finns vissa fungerande mediciner i naturen, men inte på sjukhus där inget botar.

Kan du ta det tipset från mig så kanske du slipper det som mina släktingar dog av.. blodproppar överallt och extremt aggressiv cancer toppat med cellgifter och lugnande som gjorde att det inte gick att prata med hon.. medans jag satt där med magnetarmband mot pulsådern för att testa det som hon vägrade bära dvs magnetarmband.
2 år efter vaccinering var det slut på livet för mina släktingar när vården slutade ge dropp så att min släkting fick ett "snabbt" avslut på 12 timmar av ren smärta pga blodpropparna och cancern i organen samt cellgifter som gjorde att kroppen ruttnade på insidan innan människan dött av cell-giftet som vården delar ut.

Jag kunde inget göra pga den fria viljan.

Så var glad om du kan ta tips från främling på internet, och slipper sluta som mina släktingar gjorde efter vaccinering med nanopartiklar , och vägran att bära magneter fast det var den enda möjliga räddningen.
Senast redigerad av KungPungPat 2023-12-20 kl. 19:11.
Citera
2023-12-20, 19:34
Medlem
Citat:
Vad tror du om långtidseffekterna av såväl virus som vaccin?

Gör det våra vener "sticky" och det ökar risk för plackuppbyggnad som leder till proppar?

Jag har ingen aning alls om långtidseffekterna av något av dem. Personligen tror jag som jag förstått att du också tänker att vaccinet, som jag också har tagit flera doser av, är det allra minst onda av två onda, där det ondare är Covid. Att Covid är ett problem vet vi ju, men plötsligt slogs jag av frågan om hur det ser ut med forskningen kring mRNA-vaccinen just nu, och även om forskare förstås kan vilja skriva lite "publikdragande" så är det här ju en vetenskaplig artikel i Nature och jag tyckte att påståendet var förvånande i ljuset av att vaccinet presenteras som så enormt utforskat. Nature-forskarna pekar ju också på sin studies begränsade antal:

"This study has several limitations. Importantly the number of patients with vaccine detected in the heart was very small, making it not possible to definitively determine the reasons vaccine can be detected in the heart in specific patients. This study does not address the specific mechanisms by which vaccine may enter into different organs from the bloodstream. Also, the samples taken for histology and the samples taken for RT-qPCR were random samples; the areas of myocardial injury were microscopic and not visible grossly."

Efter sitt påpekande om de fåtaliga studierna nämner de en studie som ska ha funnit "spikprotein och vaccin mRNA ... upp till 60 dagar efter vaccination" i lymfkärl:

"There have been very few studies assessing the biodistribution and persistence of SARS-CoV-2 mRNA vaccines in humans. Using human axillary lymph node biopsies, spike protein and vaccine mRNA were reported to persist up to 60 days from vaccination with either BNT162b2 or mRNA-1273 as detected by immunohistochemistry and in-situ hybridization18" https://www.nature.com/articles/s41541-023-00742-7

Jag kanske är grinig men det här påminner mig om det ständiga tjatet i media 2021 om hur vaccinet minsann löses upp direkt. Forskarna och/eller läkarna som påstod detta kanske inte byggde på vetenskap? Pladdrade de? Jag tar bara upp det eftersom jag som jag skrivit tidigare tycker att både Covid och vaccinet diskuteras för lite i media.
Senast redigerad av Lamento 2023-12-20 kl. 19:37.
Citera
2023-12-20, 19:36
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Haha, det är en rolig grupp här i tråden, med personer som tycker olika. Jag tror att ni alla, från "antivaxare" till "covidskeptiska" och till "covidvarnare", skulle vara en rolig grupp att ha sällskap av om man råkade hamna runt en lägereld i en grotta under en postapokalyptisk tid.

Men om man tar fasta på vad jag uppfattade som en poäng av KungPungPat, nämligen tanken på negativa effekter av både viruset och vaccinet så slås jag av en sak. Vi minns väl alla påståendena om vaccinets "spikprotein" som enlig en del fanns kvar i kroppen och alla läkare/forskare som omedelbart sa att nejnej, vaccinet löses upp direkt och på plats (som en doktor här: https://theconversation.com/no-covid-vaccines-dont-stay-in-your-body-for-years-169247). Men stämmer det? Nej, inte riktigt enligt en artikel i Nature för ett par månader sen, den 27 september 2023, som inleds:

"At the start of the COVID-19 pandemic, the BNT162b2 (BioNTech-Pfizer) and mRNA-1273 (Moderna) mRNA vaccines were expediently designed and mass produced. Both vaccines produce the full-length SARS-CoV-2 spike protein for gain of immunity and have greatly reduced mortality and morbidity from SARS-CoV-2 infection. The distribution and duration of SARS-CoV-2 mRNA vaccine persistence in human tissues is unclear."

De upprepar detta: "There have been very few studies assessing the biodistribution and persistence of SARS-CoV-2 mRNA vaccines in humans."

Väldigt få? Vad byggde då alla läkare och forskare sina påståenden på?

Studien i denna artikel baserades bara på ett fåtal personer, vilket de också nämner som en brist, men forskarna kom fram till att vaccinet kunde ses i kroppen upp till 30 dagar efter vaccinering:

"These results suggest that SARS-CoV-2 mRNA vaccines routinely persist up to 30 days from vaccination and can be detected in the heart." https://www.nature.com/articles/s41541-023-00742-7

De kommer också fram till att vaccinet kan leda till vissa, om än här läkta hjärtskador.

Vi hade också forskarna från Lunds universitet som blev virala 2022 efter att de studerat vaccinets effekter i levern, och som en av forskarna sa i en artikel som ligger på Lunds universitets hemsida:

"– Det har tidigare antagits att mRNA-vacciner inte kan påverka DNA i människokroppens celler. Fynden i vår artikel väcker frågor kring huruvida detta stämmer, säger Magnus Rasmussen, professor vid Lunds universitet och infektionsläkare vid Skånes universitetssjukhus, medförfattare till studien."

Även de efterlyste mer forskning, men avrådde inte från vaccination

"Ska man utifrån den här studien låta bli att vaccinera sig?
–Det finns absolut inte någon anledning för någon person att utifrån den här studien ändra sitt beslut om att ta vaccinet, säger Magnus Rasmussen.

– Det behövs mer forskning för att veta säkert vad som sker och om det eventuellt skulle kunna orsaka förändringar i genomet. Ett nästa steg blir studier i människa för att få mer underlag och data som kan reda ut frågetecknen, säger Yang de Marinis." https://www.lu.se/artikel/studie-om-covid-19-vaccin-vacker-uppmarksamhet

Det här blev känt och omskrivet i hela världen, och "debunkat", till exempel av Reuters, med rubriken "Swedish study did not find that Pfizer COVID-19 vaccine permanently alters human DNA". Men "debunkningen" är samtidigt lite konstig. Reuters berättar att Lunds universitet svarade och redde ut missförstånden:

"Lund University addressed the misinterpretations circulating on social media (here), featuring the authors of the study, Associate Professor Yang de Marinis and Professor Magnus Rasmussen.

'These findings were observed in petri dishes under experimental conditions, but we do not yet know if the converted DNA is integrated into the cells' DNA in the genome - and if so, if it has any consequences,' Rasmussen says in the article."

"Debunkningen" var alltså att forskarna sa att de bara hade studerat detta på vissa celler, inte i människor och att de efterlyste sådana studier på människor:

“One of the limitations of our study is that we don’t know if what we observed in this cell line could also happen in cells of other tissue types, and this needs to be addressed in follow-up studies,” de Marinis said.

Rasmussen also said, 'cell lines differ from cells in living organisms, and therefore it is important that similar investigations are also studied in humans.'" https://www.reuters.com/article/idUSL2N2VQ2OU/

Så hur gick det med detta? Vi har alltså en ny artikel som säger att vi inte vet hur vaccinet sprids i kroppen men att det ibland tycks samlas i hjärtat och ge hjärtskador, och vi hade de här forskarna som efterlyste fler studier...

Kort sagt, igen, den 27 september 2023 i Nature:

"There have been very few studies assessing the biodistribution and persistence of SARS-CoV-2 mRNA vaccines in humans."

Korrekt eller inkorrekt om mRNA-vaccin mot Covid, de påstått mest studerade vaccinen av alla?
Jag har förklarat vid flera tillfällen VARFÖR man inte kan förvänta sig en integrering (jag har senare också refererat till en av de viktigaste studierna i ämnet där man i princip gör allt för att försöka provocera fram en integrering utan att lyckas). Här sammanfattar jag VARFÖR något mRNA inte kan integreras i din genome:
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det är ingen som velat hemligstämpla någonting. Var FÅR ni allt ifrån?

Det är ett par saker som du inte klarar av att förstå och har därför svårt att hålla isär dessa. Jag skall försöka förklara så att även en tre-åring förstår.
1. Att konvertera RNA till DNA är inte samma sak som att integrera RNA i cellens genome
2. Det FINNS studier som visar att RNA från mRNA-vaccin kan KONVERTERAS till DNA
3. För att konvertera RNA till DNA använder cellen ett enzym (transkriptase). Det är cellen själv som tillhandahåller det enzymet
4. För att integrera det konverterade DNA:t i cellens genome behövs ett annat enzym (integras). Det finns inget sådant i cellkärnan - det tillhandahålles istället av viruset
5. När du blir infekterad av SARS-CoV-2 tillhandahåller viruset enzymet (integras) som möjliggör att ett virus RNA kan konverteras till DNA och sedan integreras i cellens genome

Det mänskliga genomet innehåller massor med spår (historiskt) av virus som integrerats. Det är alltså fullt möjligt att det sker när du smittas av SARS-CoV-2. Det kan dock inte ske när du vaccineras, eftersom enzymet integras saknas.

Så, nej, det finns inga studier på att RNA från vaccin integreras i cellens DNA.

Här är studien där man skickar in DNA in i kärnan för att avgöra om man kan få en integration i cellens DNA. Det kunde man inte. Mig veterligen är det här den största studien i ämnet och ligger till grund för i princip all riskbedömning av DNA-vacciner.
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Gränsvärden för plasmid DNA och kontaminering av spårämnen övervakas kontinuerligt. De gränsvärdena har aldrig överskridits (om man följer de regulatoriska krav som finns). Alla påståenden om att gränsvärdena överstigits är felaktiga och rent lögnaktiga. Det har aldrig skett. Punkt.

Studien jag refererade till gjordes i kölvattnet av den teknik som möjliggjorde DNA-vacciner. Skillnaden är som sagt att den studien går ett steg längre och inte bara tittar på vad som skulle kunna hända om DNA inträder i cytoplasman utan också tränger igenom membranet in i cellkärnan. Man kunde inte observera ett enda fall där det främmande DNAt integrerats i cellens genome.

Anledningen till att Ledwith gjorde studien var att man ifrågasatte integriteten hos de DNA-vacciner som började utvecklas - på samma sätt som antivaxxinrörelsen gör nu - och ville ta reda på om det verkligen gick att integrera DNA-fragment i en cells genome (vilket skulle kunna resultera i oönskade resultat). Det gick inte. Man kunde inte observera ett enda fall där det skett, trots att man formligen bombarderade celler med främmande DNA. Anledningen är att människan har en ganska sofistikerad mekanik för att försäkra sig om att främmande DNA elimineras så fort det dyker upp.

Det finns ett antal studier där man med olika tekniker försökt integrera främmande DNA i en mänsklig cell. Vad jag vet finns det inte ett enda exempel på att man lyckats. Notera att det är det här Buckhaults menar är troligt skulle kunna ske (han har fel). Här är ytterligare ett exempel på när man inte kunde observera ett enda fall av integrering av främmande DNA:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18190252/

Till detta skall tilläggas att människokroppen har ett ganska sofistikerat försvar för att hantera främmande DNA om det skulle råka dyka upp.

Notera att jag inte påstår att det är garanterat att en integrering inte skulle kunna ske, men mot bakgrund av den forskning som finns i ämnet är det mindre troligt att det någonsin skulle ske annat än en gång på 100 miljarder eller i den stilen.

Det är immunresponsen i sig som orsakar majoriteten av de biverkningar som klassas som allvarliga - det finns inga insekter eller antenner i vaccinet. Vi kommer inte se någon som föds med två svansar, tre armar eller utveckla X-Men-liknande mutationer, och vaccinet påverkar inte någon fertilitet. Glöm det tramset.

Om JAG får spekulera finns det andra risker med vaccinet, de är alla associerade med immunresponsen snarare än det som antivaccin-rörelsen siktar in sig på; det finns inga oönskade ämnen i vaccinet, det finns inga ämnen i vaccinet som överstiger de gränsvärden som existerar.

Jag hävdar precis som tidigare att man inte behöver vaccinera sig om man tidigare varit infekterad av SARS-CoV-2 och i synnerhet inte om man inte tillhör någon riskgrupp. Jag förväntar mig dock inte att någon skall ta det till sig.
Citera
2023-12-20, 19:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Om man drabbas av covid. Hur länge dröjer det då innan man får lunginflammation? Vill minnas att man tidigare pratade om 11 dagar. Eller var det då, de flesta dog?
Citera
2023-12-20, 19:44
Medlem
Citat:
Av positiva fall förstås. Har du covid och gör ett pcr test är sannolikheten 99% att du uppvisar positivt pcr test.

Men hur avgöra när och om testet har "fel" om att en individ har covid, när testet är enda metoden? För så är det väl, testet är enda sättet?
Citera
2023-12-20, 19:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag har ingen aning alls om långtidseffekterna av något av dem. Personligen tror jag som jag förstått att du också tänker att vaccinet, som jag också har tagit flera doser av, är det allra minst onda av två onda, där det ondare är Covid. Att Covid är ett problem vet vi ju, men plötsligt slogs jag av frågan om hur det ser ut med forskningen kring mRNA-vaccinen just nu, och även om forskare förstås kan vilja skriva lite "publikdragande" så är det här ju en vetenskaplig artikel i Nature och jag tyckte att påståendet var förvånande i ljuset av att vaccinet presenteras som så enormt utforskat. Nature-forskarna pekar ju också på sin studies begränsade antal:

"This study has several limitations. Importantly the number of patients with vaccine detected in the heart was very small, making it not possible to definitively determine the reasons vaccine can be detected in the heart in specific patients. This study does not address the specific mechanisms by which vaccine may enter into different organs from the bloodstream. Also, the samples taken for histology and the samples taken for RT-qPCR were random samples; the areas of myocardial injury were microscopic and not visible grossly."

Efter sitt påpekande om de fåtaliga studierna nämner de en studie som ska ha funnit "spikprotein och vaccin mRNA ... upp till 60 dagar efter vaccination" i lymfkärl:

"There have been very few studies assessing the biodistribution and persistence of SARS-CoV-2 mRNA vaccines in humans. Using human axillary lymph node biopsies, spike protein and vaccine mRNA were reported to persist up to 60 days from vaccination with either BNT162b2 or mRNA-1273 as detected by immunohistochemistry and in-situ hybridization18" https://www.nature.com/articles/s41541-023-00742-7

Jag kanske är grinig men det här påminner mig om det ständiga tjatet i media 2021 om hur vaccinet minsann löses upp direkt. Forskarna och/eller läkarna som påstod detta kanske inte byggde på vetenskap? Pladdrade de? Jag tar bara upp det eftersom jag som jag skrivit tidigare tycker att både Covid och vaccinet diskuteras för lite i media.

Ja, jag håller med. Möjligt att vaccinet kan vara farligt för vissa, men viruset verkar ju vara mycket värre. Jag har knappt märkt när jag vaccinerat mig. Det är så lite de sprutar in. Nu senast tog jag mot influensa samtidigt och fick inga symtom
Citera
2023-12-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desiderius
Det känns meningslöst att du försöker föra argument om en teknik som du uppenbart har exakt noll aning om hur den fungerar. PCR-testet fungerar utmärkt för vad det är framtagen för och för vi som jobbar med teknikerna vet exakt vad PCR testet gör och inte gör.

Spelar väldigt liten roll om jag förstår hur det funkar eller inte. Det viktiga är att de som står bakom användningen av PCR-testet själva tillstår att det är värdelöst. Inte rakt ut förstås. Men nästan.
Citera
2023-12-20, 19:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Men hur avgöra när och om testet har "fel" om att en individ har covid, när testet är enda metoden? För så är det väl, testet är enda sättet?

Covid är inte enda viruset som ger symtom.
Som jag förstått det visar aldrig testet positivt om vederbörande inte har covid. Däremot kan det visa negativt, även om man har covid.
Citera
2023-12-20, 19:51
Medlem
Citat:
Covid är inte enda viruset som ger symtom.
Som jag förstått det visar aldrig testet positivt om vederbörande inte har covid. Däremot kan det visa negativt, även om man har covid.

jaha, och hur vet man att man inte har covid?
Citera
2023-12-20, 20:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
jaha, och hur vet man att man inte har covid?

Finns nog en osäkerhet i alla former av test och medicinska bedömningar.

Covid är ett konstigt virus, då man aldrig tycks bygga upp någon immunitet mot det. Snarare tvärtom. Ju fler gånger man blir sjuk, desto lättare tycks man ha för att bli sjuk igen.
Efter snart 4 år in i pandemin är det fler än någonsin som är sjuka. Skulle vi inte vara flockimmuna redan efter några månader om vi bara släppte viruset löst?

Så hette det i alla fall under år 2020, bland alla som var emot restriktioner m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in