2023-12-20, 12:38
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag har förmågan att sätta mig in i situationer som ung och singel, därför att jag har varit det.
Menar du på fullaste, att du aldrig har hört en livserfaren person skämta på ett annat plan än det nuvarande?
Hur gammal är du?

Jag är en bit över 40. Den typen av "humor" som du verkar gilla går inte hem hos barn och merparten av kvinnor. Det funkar kanske med "grabbarna" eller här på Flashback. Snack om "tvåan" är prepubertalt trams. Du kan lägga ner ditt snack om man inte är vuxen förens man har egna barn.

Du verkar för övrigt inte förstå att det finns folk som inte kan få egna barn av olika anledningar eller för all del väljer bort att sätta barn till världen pga att samhället gått ner sig så pass illa moraliskt att man ser barnens framtid som en total mardröm.

Mvh
Citera
2023-12-20, 13:01
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Jag är en bit över 40. Den typen av "humor" som du verkar gilla går inte hem hos barn och merparten av kvinnor. Det funkar kanske med "grabbarna" eller här på Flashback. Snack om "tvåan" är prepubertalt trams. Du kan lägga ner ditt snack om man inte är vuxen förens man har egna barn.

Du verkar för övrigt inte förstå att det finns folk som inte kan få egna barn av olika anledningar eller för all del väljer bort att sätta barn till världen pga att samhället gått ner sig så pass illa moraliskt att man ser barnens framtid som en total mardröm.

Mvh

Oj, så det är du som sätter nivån på vad som kan kallas humor?
Allt ska utgå från dig? En person bara levt halvvägs.

Du ville veta vad som driver folk att hetsa andra till att skaffa barn, det var så jag tolkade ditt första inlägg.
Det finns folk som inte kan få barn av fysiologiska orsaker, det är en sak, då finns iallafall en frisk vilja att skaffa.

Men vuxenbebisar som fastnat i tanken om att de är 20 någonting, och som intar en uppenbar försvarsställning med att "de inte vill" är ju bara patetiska.

Du som säger dig vara över 40, borde ju ha läst berättelsen om räven och de sura rönnnbären, den tycker jag passar bra här.

Sedan tar jag mig den fulla rätten att få vara hur barnslig jag vill, jag har nämligen barn.
Citera
2023-12-20, 13:06
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Oj, så det är du som sätter nivån på vad som kan kallas humor?
Allt ska utgå från dig? En person bara levt halvvägs.

Du ville veta vad som driver folk att hetsa andra till att skaffa barn, det var så jag tolkade ditt första inlägg.
Det finns folk som inte kan få barn av fysiologiska orsaker, det är en sak, då finns iallafall en frisk vilja att skaffa.

Men vuxenbebisar som fastnat i tanken om att de är 20 någonting, och som intar en uppenbar försvarsställning med att "de inte vill" är ju bara patetiska.

Du som säger dig vara över 40, borde ju ha läst berättelsen om räven och de sura rönnnbären, den tycker jag passar bra här.

Sedan tar jag mig den fulla rätten att få vara hur barnslig jag vill, jag har nämligen barn.

Det här inlägget är helt fantastiskt.

"Bara levt halvvägs" "Vuxenbäbisar"

Hur f*n vet du hur jag levt? Var i texten jag skriver uttrycker jag mig som en vuxenbäbis? Du som sitter och jammar om "tvåan" som en j*vla P-12a på flashback. Gå och lägg dig.

Mvh
Senast redigerad av HanSomForsvann 2023-12-20 kl. 13:08.
Citera
2023-12-20, 13:44
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det här inlägget är helt fantastiskt.

"Bara levt halvvägs" "Vuxenbäbisar"

Hur f*n vet du hur jag levt? Var i texten jag skriver uttrycker jag mig som en vuxenbäbis? Du som sitter och jammar om "tvåan" som en j*vla P-12a på flashback. Gå och lägg dig.

Mvh

Jag vet precis hur du har levt, du har levt på hold/standby.
En annan sak jag märker är att du blir upprörd, man blir det när man känner sig trängd.
"Tvåan" är antagligen något heligt för dig som aldrig får något, eller så kanske det var 20 år sedan sist?
Men för oss i lång relation, så är det inte konstigare än en pizza.

Jag ska inte gå och lägga mig, men du får ta och kamma dig så det blir något på Tinder.
Citera
2023-12-20, 14:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sluta dra in min person i detta hela tiden. Vi debatterar inte mig.

Jo jag förstår att du har bestämt vad de olika könens livspoänger ska vara, trots att faktiskt båda könen rest sig och protesterat mot denna inordning, och det inte finns ett skit bevis för att reproduktion skulle vara kvinnans enda mening med livet, så fortsätter du tugga gammalt tusenårigt patriarkalt snömos.

Titta dig omkring Uven, BÅDA könen sysslar vad det verkar fullt frivilligt med en massa saker annat än att skaffa och ta hand om barn omkring dig.

Jag skrev inte att reproduktion var kvinnans enda mening med livet - men den främsta.

Citat:
Hur människor vill inordna sina liv avseende om de vill skaffa barn eller inte, ha en partner, eller flera eller inte, vara gift eller inte, vara homosexuellt eller heterosexuell eller etc etc är inte din eller samhällets uppgift att avgöra för människor utan människor själva.

Det är inte så enkelt. De val vi individer gör har också samhälleliga effekter. Det mesta av det vi företer oss påverkar andra, och då är det rimligt att dessa val också diskuteras. En del val måste till och med hanteras politiskt. Vi behöver också diskutera och ibland fastställa vilka normer som är rimliga, även om dessa kan vara rymliga så kan de inte vara obegränsade.

Citat:
Och återigen faktan är att det kön som mår mest dåligt av att vara singel och barnlös när de blir äldre är ......ta-da! män. Förmodligen ett av skälen till att datingsidorna är proppfulla av män som letar men har desto mindre kvinnor, för kvinnor i en viss ålder, är mer nöjda utan en man än tvärtom.

Självmordsfrekvensen (och alkoholkonsumtionen) är betydligt högre hos män, liksom förmågan att stå ut, vilket torde bidra till statistiken, men som Du påpekar så är partnersökandet betydligt mera angeläget för män och de har det dramatiskt svårare med parbildandet, mycket beroende på att kvinnor har svårare att upprätthålla en fungerande relation. Därför.

Citat:
Och män mår inte alls "allmänt" sämre än kvinnor. Tittar du på psykiskt välbefinnande hos folkhälsomyndigheten ex. så är det män som allmänt mår bättre än kvinnor.

"I alla åldrar var andelen med gott psykiskt välbefinnande högre bland män än kvinnor."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/psykisk-halsa-och-suicidprevention/statistik-psykisk-halsa/

Men nu pratar vi alltså om en specifik utvald grupp, äldre, ensamstående utan barn.
Och tidigare pratade vi om barnlöshet. Och återigen betydligt FLER män blir barnlösa livet igenom än kvinnor.

men självklart! det kan ju inte bero på något som männen själva gör, utan ohh no! det är naturligtvis även det kvinnors fel, precis som kvinnors egen ensamhet/ barnlöshet också är kvinnans fel.

Kvinnor ska ansvara för BÅDA könens sociala relationer och reproduktion. Män ska bli serverade, så har män som du inrättat er världsbild.

Det hade räckt bra om kvinnor klarat av sina egna relationer, vilket de inte gör. Vi kan se detta i statistiken angående våld mm i nära relationer. Det blir värre ju fler kvinnor som är inblandade:
https://pbs.twimg.com/media/GBV0ED0W8AEcVQI?format=jpg&name=small

Det är anmärkningsvärt det där med vilka som intre reproducerar sig (genom historien såg jag att enbart 40% män respektive 80% kvinnor). Vilket illskrik det hade varit om män systematiskt hindrat kvinnor från att reproducera sig...
Citera
2023-12-20, 16:03
Medlem
Sedan så behöver män barn också , en undersökning från Polen visade att döttrar förlängde överlevnaden med 74 veckor per dotter.

Man kan se det på svarta män i USA som har ovanligt dålig kontakt med sina barn , de lever kortast omkring 67 år i snitt om jag kommer ihåg rätt.

Asiatiska män lever längst , har lägst andel skilsmässor 16%, Inte nödvändigt ha många barn utan
det viktiga är att man har barn och de finns kvar i familjen.

En observation från Kina är att skillnaden i medellivslängd mellan män och kvinnor ökar , vilket beror på , enligt vad man kan tro, att lägre andel män har familjer.

Hongkong har ett överskott på kvinnor och de har enligt en beräkning längst medellivslängd , det är alltså män som tjänar mest på att ha barn , även fast kvinnor också gör vinster.

Sedan att sammanboende lever längre beror mycket på att de kan vara i kontakt och prata med en person dygnet runt , det verkar förbättra hälsan hos både män och kvinnor.
Citera
2023-12-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är inte så enkelt. De val vi individer gör har också samhälleliga effekter. Det mesta av det vi företer oss påverkar andra, och då är det rimligt att dessa val också diskuteras. En del val måste till och med hanteras politiskt. Vi behöver också diskutera och ibland fastställa vilka normer som är rimliga, även om dessa kan vara rymliga så kan de inte vara obegränsade.

Det är exakt så enkelt.
Vi lever sen länge i ett samhälle som bygger på liberala värderingar Uven, och inte dina värdekonservativa. Ska du ha dina värdekonservativa lagar får du som sagt flytta till Saudiarabien eller dylikt land. Här prioriterar vi individers rätt att bestämma själva över sina egna liv och inte straff och tvång som du önskar införa.

Citat:
Självmordsfrekvensen (och alkoholkonsumtionen) är betydligt högre hos män, liksom förmågan att stå ut, vilket torde bidra till statistiken, men som Du påpekar så är partnersökandet betydligt mera angeläget för män och de har det dramatiskt svårare med parbildandet, mycket beroende på att kvinnor har svårare att upprätthålla en fungerande relation. Därför.

Hur får du ihop din föreställning om att män skulle "stå ut" bättre än kvinnor samtidigt som män alltså tar livet av sig i betydligt högre grad?

Män har inte dramatiskt svårare att bilda par än kvinnor, det är en logisk omöjlighet för övrigt.
Däremot så vill alltså betydligt fler kvinnor än män leva som singlar i medelåldern, helt enkelt för att de oftare än män förlorar på att leva i par.
HADE män varit stora förlorare och haft det såååsvårt och jobbigt att leva med en kvinna så hade du alltså inte sett detta närmast desperata sökande hos män för att hitta en kvinna, och de hade velat skilja sig betydligt oftare än vad de vill idag.
Vi har fan redan ältat detta tusen ggr, och jag har bevisat detta för dig redan tusen ggr via forskningskällor på detta.
bara fan ge dig nångång.

Citat:
Det hade räckt bra om kvinnor klarat av sina egna relationer, vilket de inte gör. Vi kan se detta i statistiken angående våld mm i nära relationer. Det blir värre ju fler kvinnor som är inblandade:
https://pbs.twimg.com/media/GBV0ED0W8AEcVQI?format=jpg&name=small

Det är anmärkningsvärt det där med vilka som intre reproducerar sig (genom historien såg jag att enbart 40% män respektive 80% kvinnor). Vilket illskrik det hade varit om män systematiskt hindrat kvinnor från att reproducera sig...

Kvinnor KLARAR sina relationer betydligt bättre än män. Är liksom kvinnor som HAR fler fungerande relationer än män. Aldrig slagit dig vad det beror på?

Vore tämligen omöjligt för män att "systematiskt hindra kvinnor från att reproducera sig".
Hade betytt att män behövde tvingas leva i livslånga celibat.
Tror jag faktiskt inte män hade klarat.
Citera
2023-12-20, 17:00
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Det innebär förmodligen även att färre svälter och lider etc.
Nej.
Citera
2023-12-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej.
Bättre för klimatet och miljön också.
Citera
2023-12-20, 17:17
Avslutad
Merapi är en jävla idiot.

Det är ett mansöverskott. Och kvinnor utnyttjar detta för att de är parasiter. Och jobbar aktivt för att fördjupa det.

Tänk om det istället varit ett kvinnoöverskott... Oj oj oj. Tredje världskriget hade brutit ut bland kvinnoskockarna ha ha.
Citera
2023-12-20, 17:18
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Jag vet precis hur du har levt, du har levt på hold/standby.
En annan sak jag märker är att du blir upprörd, man blir det när man känner sig trängd.
"Tvåan" är antagligen något heligt för dig som aldrig får något, eller så kanske det var 20 år sedan sist?
Men för oss i lång relation, så är det inte konstigare än en pizza.

Jag ska inte gå och lägga mig, men du får ta och kamma dig så det blir något på Tinder.

Jag lever med sambo sedan 4 år tillbaka. Jag har inga problem med sexlivet. Har aldrig behövt använda digitala hjälpmedel för att få träffa tjejer heller. Har haft gott om både flickvänner och sex i mitt liv. Ett spännande och händelserikt liv har det varit också så något hold/standby har det inte varit. Du bara fortsätter att göra bort dig gubben.

Jag har försökt med några argument till varför man väljer att inte skaffa barn men du har valt att helt ignorera dessa. Inte så givande debatt då du inte verkar vilja bemöta eller försöka förstå vad jag säger.

Var det lite roligt att jag blev upprörd? Sociopater går igång på att trigga folk på det sättet. Du gick på om hur mitt liv sett ut utan en susning. Nu har du fått brallorna neddragna ett par gånger redan, det kan få räcka så.

Mvh
Citera
2023-12-20, 17:34
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor KLARAR sina relationer betydligt bättre än män.
Var fick du detta ifrån? Och ur vilken aspekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in