2023-12-19, 23:37
Medlem
EBTs avatar
Har det alltså blivit en trådsanning att det är Ukrainare baserat på random uttalanden som att: "muslimer får inte stjäla enligt koranen"?

Jag har överhuvudtaget aldrig ens sett stora grupper av östeuropeiska män i Sverige.
Citera
2023-12-20, 01:45
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
skulle gärna betala för deras flygbiljetter till deras hemland.
Det gör du redan. Och även biljetten tillbaka hit när deras semesterresa är slut.
Citera
2023-12-20, 05:30
Bannlyst
Polisen skulle ha registrat dem, och sedan rapportera dem. Den är glasklart fall av dålig vandel bör vara hinder för PUT / TUT och omöjlighet göra medborgskap inom 30 år.

Är det låtsas flyktingar ifrån MENA och Afrika så är det bara retunera dem. Är dom Ukarina, så bör få stanna till kriget är över.
Senast redigerad av 31G350125 2023-12-20 kl. 05:33.
Citera
2023-12-20, 07:49
Medlem
Mad monks avatar
Låt dom gå hem.
Citera
2023-12-20, 08:21
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Aldrig hört om den händelsen

Finns den rapporterad någonstans?

Nej, det är ju just det den inte gör.
Jag såg dom med egna ögon eftersom jag mötte dom på gångvägen och undrade vad fan det var som hände.
Fick höra senare att dom gått in till centrum och till polisstationen av andra som mött dom.
Inte ett ord om detta i tidningen.

Det här var 2015 och jag förmodar att om tidningen skrivit nåt om detta så hade dom blivit av med sitt presstöd, anklagad för att vara rasister och inte tro på "allas lika värde" eller nåt.

Det var en helt jävla sjuk tid det där. Så länge man inte strök de ekonomiska migranterna/parasiterna medhårs så var man rasist.

På tal om rasist så var det nog runt den tiden som det ordet förlorade sin betydelse. Idag betyder ordet ingenting.
Citera
2023-12-20, 08:30
Medlem
Det är i sådana här lägen jag tycker att straffarbete faktiskt är rätt och rimligt.

Den som skapar massa kostnader för privatpersoner, företag och/eller samhället borde arbeta av det.

Gärna inspirerat av Marx. ”Den som inte arbetar ska heller inte äta.”

Sån är jag.

.
Citera
2023-12-20, 08:37
Medlem
F.Hansens avatar
Om de är i krigför ålder så ska de ju skickas tillbaka.

Dessertörer, precis som man skulle gjort med menapacket.
Citera
2023-12-20, 13:02
Medlem
draåthelvetes avatar
Märkligt att det gick bra av media att outa etniciteten helt plötsligt. Hade man skrivit afghaner eller somalier om så var fallet?

Och även "ingen misstanke om brott"
Hur kan det inte vara misstanke om brott om man inte betalar biljett?
Citera
2023-12-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Ukraina såklart. Haha alla ni som tror mena beter sig som dessa ukrainare
Ja det är ju så det brukar vara! De kallas kaosblattar av någon anledning!
Citera
2023-12-20, 16:42
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Och är detta det enda som händer? De lagförs alltså inte...?
För vilket brott? Att tjuvåka buss/tåg är inte ett brott utan en förseelse belagd med ett i förväg fastställt belopp.
Citera
2023-12-20, 16:51
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Jaha, när norrmannen tog lite droger fick han hosta upp 120 000:- så nu förväntar vi oss att den rasistiske horbocken till åklagare Klas Lundgren i Halmstad tar tag i detta.
Du menar irländaren?
Varför skulle en åklagare få detta på sitt bord? Det är tåg och bussföretagen själva som delar ut böter om man inte har korrekta resehandlingar.
Citera
2023-12-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Du menar irländaren?
Varför skulle en åklagare få detta på sitt bord? Det är tåg och bussföretagen själva som delar ut böter om man inte har korrekta resehandlingar.
Är det inte bedrägeri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in