Citat:
Ursprungligen postat av
Stenbocken77
Favorit i repris. Denna åldrades inget vidare. Vissa verkar blanda ihop verkligheten och Hollywood.
https://www.youtube.com/watch?v=FSLotdNMB4Y
Underligt hur man fortsätter "befria" de etniska ryssarna i Donetsk oavbrutet sedan 2014 från "rysk ockupation" med bomber mot civila mål. Observera hur ukrainarna attackerar samma mål alltid en andra gång efter några timmar för att döda räddningstjänst. Hur kan man göra så mot sina egna? Eller kan det vara så att man inte anser dem sina egna trots att de är ukrainska medborgare? Är det inte förresten ett krigsbrott att attackera räddningstjänst? Eller sysslar inte Väst och deras lakejer med sådant då de står på den "goda" sidan?
https://www.youtube.com/watch?v=GHxVb88TsBo
En myckenhet av elände HAR dessvärre ägt rum i östra Ukraina. Där har inbördeskriget underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Den "lilla detaljen" mörkas alltid av kreml, och av er som tillber den psykotiske dvärgen som huserar därstädes.
Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"?
"
The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17
Vad gäller "separatisterna" (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?
Vidare, om det är "nazister" som är problemet så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens f.d. führer, dmitry utkin, som även var bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml (tills hen tog han avdaga), synes ju ha varit "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837
"
It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group
Den sedermera avpolleterade och nu förmodat ”avlidne” oligarken yevgeny prigozhin har erkänt att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen (för att understödja den psykotiske dvärgen i kremls krig i Donbass):
"
the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.reuters.com/world/europe/russias-prigozhin-admits-link-wagner-mercenaries-first-time-2022-09-26/
"Av-nazifieringen" har dock inte funkat så bra som casus belli för den psykotiske dvärgen i kreml så nu har hen tydligen övergått till att landet hen angripit skall "av-sataniseras"... You can't make this shit up...
https://www.thetimes.co.uk/article/desperate-putin-portrays-ukraine-and-the-west-as-satanic-5dsdt66m2
Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?