Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det du skriver är också antaganden, som är lika "hemsnickrade". Det jag menar är att jag tror ryssarna ådrar sig fler förluster när de anfaller, än ukrainierna gör när de anfaller. Delvis för att ryssarna har varit på offensiven lite fler månader än Ukrainierna varit.
Men de förlorar också fler i försvarssituationerna än vad ryssarna gör. Varje dag äter the God of War ett antal ukrainier som ligger och gömmer sig.
I krig dödar artilleri flest. Det är typiskt sett inte attackvågorna som dödar flest. Källor kan du få i andra trådar som diskuterar andra krig.
Det är bra att du börjar med att säga att du antar, nu. Riktigt så uttrycker du dig inte från början.
Du målar upp en egen bild och sedan drar du klara slutsatser, på din egen teori.
Jag kontrar med att hänvisa till det vi ser på filmer. Inget eget hemsnickrande, utan det som presenteras dag ut och dag in i filmväg. Detta är inget som jag vill visa upp/länka till, då jag inte stödjer att visa dessa gorefilmer, även om jag ser en del av de.
Argumentationen: Vore det lika för lika, skulle ryssarna visa upp lika många filmer. Redogöra för de Ukrainska förlusterna på samma sätt som väst/Ukraina gör. Det vore billiga poäng att vinna.
Men det gör de inte. Inte heller här på FB.
För verkligheten är inte så. Som du också vill försöka påskina.
Så här argumenterar du:
Forum: Rysslands invasion av Ukraina 2022 Igår, 15:54
Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Postat av psychicsailor
"Though the Russian side has not been without supply issues, Western officials have reportedly assessed that Russian forces are currently conducting artillery fire at a rate five to seven times greater than their Ukrainian counterparts."
https://news.sky.com/story/ukraine-w...-kyiv-12541713 (publicerat 12:00 19 December).
Detta är intressant eftersom vi då kan dra dessa slutsatser: Nej det kan vi inte. Du vill leva i denna villfarelse, ok. Och sprida/påverka andra. Inte ok enl mig
1) Cope-snacket om att det ryska artilleriet nöttes ner under motoffensiven var bara...coping.
2) Artilleri är det som dödar mest under ett krig. Det är knappast så att västs artilleri är 7 gånger så effektivt som det ryska. Även om det vore det, så blir informationen om var man ska skjuta en flaskhals.
Således kan vi anta att Ukraina fortsatt har höga förluster, i mantal (KIA+WIA). Nej, det kan vi inte och dina slutsatser bygger på dina egna antagande. Cirkelargumentation eller Halmgubbe
De ligger knappast långt under de ryska, kanske t om de har högre förluster. Det är blodigt att anfalla, och ryssarna förlorar många runt Adviivka nu exempelvis, men det är heller inte kul att ligga och kura i skyttegravar medan The God of War rasar.
"The God of War"?
Cool kille! Vem vill du imponera/påverka på? Larv!
Jag svarar:
Ursprungligen postat av Area55
Vi kan anta? Nej, kom med en källa. T v kan vi inte anta någonting. Ett(1) ex på varför, är att Ukraina inte anfaller som lemmlar i våg efter våg.
2. Att ligga och kura i skyttegrav är det sätt man kan överleva artilleri.
Så du har fått 2 ex på varför ryssarna har mycket större förluster. Du är välkommen med källor som säger något annat, mer än ditt hemsnickrade antagande.
Du svarar
Det du skriver är
också antaganden, som är lika "hemsnickrade". Det
jag menar är att jag tror ryssarna ådrar sig fler förluster när de anfaller, än ukrainierna gör när de anfaller. Delvis för att ryssarna har varit på offensiven lite fler månader än Ukrainierna varit.
Nu menar du. Men så skrev du inte.
Men de förlorar också fler i försvarssituationerna än vad ryssarna gör. Varje dag äter the God of War ett antal ukrainier som ligger och gömmer sig.
Jasså?? Fakta på det att sedan 2022-03-01 har Ukraina återtagit mer än 50% av det Ryssarna då hade tagit.
Sedan God of War äter Ukrainare. Larv igen. Cool kille! Jisses människa.
I krig dödar artilleri flest. Det är typiskt sett inte attackvågorna som dödar flest. Källor kan du få i andra trådar som diskuterar andra krig.
Kom med källor här, istället för att hänvisa till "andra ställen" Det är här och nu du påstår saker och här och nu du ska vidimera dina påståenden, om du vill framstå som trovärdig. Vilket jag tvivlar på att du kan och vill.
Såg i annat inlägg att du argumenterar med hjälp av hänvisning till ditt eget tidigare inlägg. Wow.
Studerar man din posthistorik så ser man att du har varit "neutral", "humanist". Inte många inlägg som utgår från vad en neutral humanist borde verka för. FN-stadgar och Folkrätten.
Ukraina borde ge bort land mot fred. Känner du igen det?
Ett land under attack, borde ge sig och ge bort sitt eget folk. Du vet att de etniska ryssarna var 38% i Donbass? "Så vi ger bort våra 62% till fienden?"
Detta var en argumentation. Lågt hängande frukt skulle jag vilja säga.
EDIT: Jag förväxlade dig(?) med
. Ni skriver så lika i eran argumentation, att detta hade du kunde komma från dig (också). Det kanske stämmer in på dina uppfattningar?(också). Vad vet jag, har inte lusläst allt du skrivit.
Nedan passar främst och just nu in på JohnClark bisarra försök att relativisera Rysslands krigsbrott.
Sedan ditt tramsande kring Bucha. Ett tips. Har du inget faktabaserat att komma med, så är det väl enklare att bara sitta still och knipa?
Jag har själv sett tillräckligt med videomaterial, för att konstatera att ingen rök utan eld. Sedan får det bli FN/ICC som får fälla avgörandet.
Att du som letar över hela internet efter div märkliga länkar och uttalanden, totalt har missat allt kring Bucha. Är det en tillfällighet?
Så djupt kan inte ditt hat mot USA/EU/Nuland sitta, så du tycker detta var ok. Kom igen nu!