2023-12-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Solresa? Var det inte ett träningsläger eller en tävling kanske?

Det skulle ju kunna vara solresa. Vi VET ju inte vad som egentligen har hänt. Med din logik alltså.
Citera
2023-12-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Va?? Förklara! Basta & springa fattar jag varför.
Efter du bastat eller sprungit blir det ju kondens osv så huden blir mjuk då skrapar dom av det mjuka/döda för det är något dom verkar tro ska funka 😂😂
Citera
2023-12-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Det skulle ju kunna vara solresa. Vi VET ju inte vad som egentligen har hänt. Med din logik alltså.

Om vi inte vet så kommer man inte med ett påstående, det är min logik.
Citera
2023-12-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasslo989
Efter du bastat eller sprungit blir det ju kondens osv så huden blir mjuk då skrapar dom av det mjuka/döda för det är något dom verkar tro ska funka 😂😂

Såklart det funkar.
Citera
2023-12-19, 21:30
Medlem
Solstol28s avatar
Citat:

Funka för vadå? Minska några gram eller kunna svettas mer??
Citera
2023-12-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Funka för vadå? Minska några gram eller kunna svettas mer??

Båda. Men som jag förstått de är det mest en fråga om disciplin och att alltid göra sitt yttersta. Att härda genom att skrapa av lager av hud. De psykiska elementen är minst lika viktiga som de fysiska
Citera
2023-12-19, 22:28
Medlem
Citat:
Såklart det funkar.
Haru testat?
Citera
2023-12-20, 04:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Så skall det gå till!

en alpina skidåkaren Franziska Gritsch blev kär i landslagets tränare Florian Stengg.
Nu agerar förbundet och kastar ut båda två.
– Det är oacceptabelt av en tränare att inleda en relation med en aktiv, säger chefen Herbert Mandl.

Franziska Gritsch, 26, har tillhört Österrikes alpina A-landslag i fem års tid, varit på pallen i världscupen tre gånger och har ett VM-silver i lag på meritlistan.
Men nu sätts hennes karriär på prov.
Hon och tränaren Florian Stengg, 34, har har blivit utkastade från landslaget på grund av att de förälskat sig i varandra och börjat dejta, vilket strider mot förbundets policy.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/dwVjzA/franziska-gritsch-dejtar-tranaren-lamnar-landslaget
Citera
2023-12-20, 06:31
Medlem
Citat:
Haru testat?

Absolut, jag brukar skrapa bort lös hud från fotsulorna efter att jag bastat.
Citera
2023-12-20, 07:17
Medlem
Citat:
Absolut, jag brukar skrapa bort lös hud från fotsulorna efter att jag bastat.
Men har du testat sprungit bort 5-600g och sen stått och skrabort huden för att få bort lite extra gram för att klara vikten ,tror inte de
Citera
2023-12-20, 07:23
Medlem
J*han larss*n via Facebook, föredetts tränare för soo shim

Vikthets! Jag har många exempel här men väljer att berätta ett minne som sitter inbränt i min hjärna, det var ganska precis nio år sedan om jag inte minns fel, inför SM 2014 (reservation för att jag minns fel tävling). Jag och tränaren är på väg ner för trappan och möter där en spelaren som är runt 18. Tränaren frågar hur det går med vikten? Istället för att lyssna på svaret från spelaren eller erbjuda hen att gå upp en viktklass säger han "du kan ju skita i att äta eller äta lite en gång om dagen. Det är lätt då!" och frågar sen "hur mycket vill du vinna ett SM guld" eller något liknande. Jag trodde i min enfald att han skämtade och när vi kom ner så sa han att det bara var skämt. Spelaren fick sen inte följa med på SM och jag frågade tränaren varför hen inte var med, fick svar att hen var skadad. Nu vet jag bättre, det var för att hen inte valde att svälta sig en vecka till.

Mobbing och Härskartekniker, jag kan ta mig själv som exempel här. Tränaren var så på när jag skiljde mig och pratade om hur jag skulle förverkliga mina drömmar genom att satsa på sooshim ett år(hur skulle det förverkliga mina drömmar i livet har jag inte fattat än) jag skulle enligt han börja följa med på alla tävlingar och vara andretränare i team elite. När jag då efter några månader av tjat sa att jag såklart inte skulle säga upp mig och börja på klubben och resa jorden runt utan att mitt mål var att ta hand om mig själv och framförallt ge mina barn min tid och kärlek så pratade han inte med mig på över tre månader.

Att inte få uppsöka läkare utan tränarens godkännande.
Jag var ledare för ett gäng skulle tävla på Trelleborg open då tränaren var utomlands. Efter invägningen, när vi ska sova, upptäcker jag att en spelare har väldigt ont i magen och ligger och gråter (vi sover i en sporthall). Jag pratar med henne och bestämmer fort att vi åker in på akuten. Hon har hela tiden panik och undrar vad vi ska säga till tränaren, jag försöker lugna henne och lovar att lösa det. Efter en natt på akuten kommer vi tillbaka en timme innan det är dags att åka till tävlingen. För mig som ledare är det något som är självklart att göra och ingår. Jag förstod aldrig varför hon eller dom andra var så extremt tacksamma när jag bara gjort min uppgift? Jag fick till och med presenter efter resan från dom. Först långt i efterhand fattar jag ju att det hade aldrig hänt om det var deras vanliga ledare. Då hade hon förmodligen fått legat i kramper hela natten.
Citera
2023-12-20, 09:43
Medlem
S*ndra* H*ll*rgr*n på Facebook;

”Att han slår ihjäl oss”

Den sista meningen i det sista vittnesmål jag lämnade till polisen 2020. En mening jag senare upprepat otaliga gånger under åren, för att förklara vad känslan som fortfarande infann sig var.

Sedan dess har vi slagit oss blodiga för att nå fram. Till Svenska Taekwondoförbundet, Riksidrottsförbundets idrottsombudsman, ordförande och generalsekreterare, RF - SISU Västerbotten, Skellefteå kommun, World Taekwondo, skolan, medlemmar och styrelsemedlemmar som var kvar i föreningen.

Vi gjorde allt. De gjorde inget.

Inte för oss i alla fall. Inte för barnen som fortfarande fanns kvar.

Men de höll föreningen om ryggen. Litade blint på de som för längesedan borde bränt allt förtroendekapital.

Inte förrän Sportbladet höjer våra röster till den MILJONEN(!) svenskar som läste vår historia agerar dem.

Och vad gör de då?

STF sätter in en arbetsgrupp med målet att ”trygg idrott ska vara lika prioriterat som statligt bidrag”.
Inte MER prioriterat alltså.

WT lägger ned sin utredning. De hänvisar till riksidrottsförbundet som inte lyft ett finger på fyra år. STU, RF-sisu gör ingenting.

Men alla andra gör. Familj, vänner, lagkamrater, kollegor, bekanta och helt okända människor ringer, skickar meddelanden, frågar, skriver inlägg och kommenterar. Oändligt mycket kärlek och stöttningar svämmar in. De accepterar inte heller att otillräckliga policys, otydliga rekommendationer, personliga relationer eller politiska agendor ska få låta detta pågå längre.

Och då har de ändå Skellefteå kommuns goda exempel att föregå med. Och inte bara exempel, de har en 80 sidors rapport att begära ut om de behöver mer underlag. Alla dessa instanser har också, som jag så många gånger påpekat för dem genom åren, säkert 80 sidor till att hämta hos mig. Och då överdriver jag inte ens.

Så sluta nu skyll på brist på underlag, det räcker nu. Sluta skydda vuxna som gör barn illa. Skydda istället barnen som är eller har vart rädda för sina liv."

De har kämpat och anmält i alla möjliga instanser i flera år. Sjukt att det gått att vifta bort så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in