Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
En liten rättelse bara.
Jonas har aldrig bott i ett kloster även om det stod eller fortfarande står på Wikipedia. Han bodde i ett normalt hus med fru och barn och försörjde sig som postutdelare.
Han var extremt irriterad över klosterhistorien som började som ett ryckte och som fick eget liv och försökte tom kontakta Wikipedia så att de kunde rätta till faktamissen men vet i fan om de gjorde så till sist då jag inte har varit inne och kollat.
Innan Orkney så bodde han med familj på det brittiska fastlandet och han försörjde sig som lärare.
Han lämnade förövrigt Sverige för Storbritannien pga politiska trakasserier om man får tro det han själv sade under Framåt / Motgift tiden.
Jag vet att Jonas De Geer aldrig har bott i ett kloster, men jag gillar att fantisera om att han har gjort det. Lite löjligt av honom tycker jag att bli så extremt irriterad över att det stod så om honom på Wikipedia. Det är väl tuffare att bo i ett gammalt mystiskt och läskigt kloster än att bo i ett vanligt tråkhus? Nu står det i alla fall inte längre på Wikipedia någonting om att han har bott i ett kloster:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_De_Geer
Citat:
Ursprungligen postat av
lappegro
Stackars stackars Dan och Magnus... hur ska dom klara sig utan offervilja

Minns att Jonas De Geer i ett avsnitt av Motgift berättade att han hade varit lärare i staden Sheffield, och från den staden kommer ju Jarvis Cocker och bandet Pulp. Smerch! Dan Eriksson och Magnus Söderman klarar sig nog alldeles utmärkt utan mig, men om jag hade varit ordförande för Det fria Sverige så hade jag känt mig helt förtvivlad om personer som t.ex. Smerch inte hade visat något intresse för min förening. Ingen av Flashback-storheterna tycker om Det fria Sverige.
Musik från staden Sheffield till Smerch:
Pulp - Acrylic Afternoons
Musik från Skottland till Jonas De Geer:
Belle & Sebastian - Enter Sylvia Plath
Belle & Sebastian är mitt skotska favoritband.
Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jonas De Geer! ❤️