2023-12-17, 12:18
Medlem
Offerviljas avatar
Jag kan inte känna någon äkta glädje över att Det fria Sverige har skaffat sig ett andra hus. Min kärlek till den här föreningen dog när Dan Eriksson och de andra berättade att de hatar mig och min sort. Eva-Marie Olsson är ingen snäll mystant, utan bara en gammal elak Ingrid & Conrad-lyssnare. Jag kan stå ut med att boomersarna sitter och skriver att de tittar på Riks och läser Samnytt, men inte att de efter ett helt liv av värdelöshet och egoism kommer in i rörelsen och förnedrar oss. Nu tänker jag sluta bry mig om allting och börja leva omoraliskt och dåligt. Eller så flyttar jag ner till Skåne och sitter på kvällarna och tittar på TV-programmet Bonde söker fru tillsammans med Eva-Marie... Det var helt onödigt gjort av mig att under flera års tid hålla på och försöka splittra rörelsen när Ingrid Carlqvist gick från klarhet till klarhet och Daniel Frändelöv var besatt av Falukorvs-Kiwis ljuvliga musik. Bonde söker fru, kontrajihadism och falukorvar i fittan äger fett!

"Det vi håller på med här är att försöka göra den nationella rörelsen sexig och cool."
- Den pinsamma och misslyckade Offervilja
Citera
2023-12-18, 00:33
Medlem
WTF865s avatar
Vad sägs om en insamling till en riktigt schysst rullgrill till det nya huset?
Citera
2023-12-18, 12:18
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Vad sägs om en insamling till en riktigt schysst rullgrill till det nya huset?
De borde dra igång en insamling till en stor och fin TV också så att de skånska boomersarna kan sitta i huset och titta på Bonde söker fru. DFS håller på att skapa riktiga skräcksamhällen befolkade av människor som älskar Bonde söker fru och hatar Flashback.
Citera
2023-12-18, 12:43
Medlem
Lagom kul att hamna bakom Magnus på yoga-passet och behöva stirra in i hans anus.
Citera
2023-12-18, 19:43
Medlem
Offerviljas avatar
Jag tänker oftare och oftare på det här som Motgift-gänget brukade prata om på den gamla fina tiden, alltså på den tiden innan Dumrid & Bögrad förstörde allting och då Jonas De Geer var mystisk och spännande och gick omkring i ett gammalt kloster på Orkney Island fullt med spritflaskor och böcker. Då brukade de säga att det fanns två stycken olika sorters människor här i världen, en som har en själ och en som inte har det. Dan Eriksson och Magnus Söderman, som jag faktiskt tror är sådana människor som har en själ, väljer idag att gå emot de som de förstår har en själ och ställer sig på den sortens människors sida som de vet inte har någon själ. Ett värre folkförräderi har aldrig någonsin skådats på denna planet. Dan och Magnus sviker de äkta människorna som har en själ.
Citera
2023-12-18, 21:07
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag tänker oftare och oftare på det här som Motgift-gänget brukade prata om på den gamla fina tiden, alltså på den tiden innan Dumrid & Bögrad förstörde allting och då Jonas De Geer var mystisk och spännande och gick omkring i ett gammalt kloster på Orkney Island fullt med spritflaskor och böcker. Då brukade de säga att det fanns två stycken olika sorters människor här i världen, en som har en själ och en som inte har det. Dan Eriksson och Magnus Söderman, som jag faktiskt tror är sådana människor som har en själ, väljer idag att gå emot de som de förstår har en själ och ställer sig på den sortens människors sida som de vet inte har någon själ. Ett värre folkförräderi har aldrig någonsin skådats på denna planet. Dan och Magnus sviker de äkta människorna som har en själ.

Ja ungefär så där kände jag instinktivt när de bröt med Jonas, och sen dess. Jag är inte helt säker på Dans själ, Magnus tror jag mer på även om Magnus verkar vara väldigt lättledd.

Det var ju väldigt bra underhållning och kvalitet på Motgift och på Radio framåt de där åren för det mesta. Minns också de första avsnitten som måste ha varit från 2012 när de pratade om att de kom från olika bakgrund osv, optimismen de hade då. Synd att det blev som det blev.
Citera
2023-12-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En liten rättelse bara.

Jonas har aldrig bott i ett kloster även om det stod eller fortfarande står på Wikipedia. Han bodde i ett normalt hus med fru och barn och försörjde sig som postutdelare.

Han var extremt irriterad över klosterhistorien som började som ett ryckte och som fick eget liv och försökte tom kontakta Wikipedia så att de kunde rätta till faktamissen men vet i fan om de gjorde så till sist då jag inte har varit inne och kollat.

Innan Orkney så bodde han med familj på det brittiska fastlandet och han försörjde sig som lärare.

Han lämnade förövrigt Sverige för Storbritannien pga politiska trakasserier om man får tro det han själv sade under Framåt / Motgift tiden.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-12-19 kl. 18:57.
Citera
2023-12-20, 20:06
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
En liten rättelse bara.

Jonas har aldrig bott i ett kloster även om det stod eller fortfarande står på Wikipedia. Han bodde i ett normalt hus med fru och barn och försörjde sig som postutdelare.

Han var extremt irriterad över klosterhistorien som började som ett ryckte och som fick eget liv och försökte tom kontakta Wikipedia så att de kunde rätta till faktamissen men vet i fan om de gjorde så till sist då jag inte har varit inne och kollat.

Innan Orkney så bodde han med familj på det brittiska fastlandet och han försörjde sig som lärare.

Han lämnade förövrigt Sverige för Storbritannien pga politiska trakasserier om man får tro det han själv sade under Framåt / Motgift tiden.
Jag vet att Jonas De Geer aldrig har bott i ett kloster, men jag gillar att fantisera om att han har gjort det. Lite löjligt av honom tycker jag att bli så extremt irriterad över att det stod så om honom på Wikipedia. Det är väl tuffare att bo i ett gammalt mystiskt och läskigt kloster än att bo i ett vanligt tråkhus? Nu står det i alla fall inte längre på Wikipedia någonting om att han har bott i ett kloster:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_De_Geer
Citat:
Ursprungligen postat av lappegro
Stackars stackars Dan och Magnus... hur ska dom klara sig utan offervilja
Minns att Jonas De Geer i ett avsnitt av Motgift berättade att han hade varit lärare i staden Sheffield, och från den staden kommer ju Jarvis Cocker och bandet Pulp. Smerch! Dan Eriksson och Magnus Söderman klarar sig nog alldeles utmärkt utan mig, men om jag hade varit ordförande för Det fria Sverige så hade jag känt mig helt förtvivlad om personer som t.ex. Smerch inte hade visat något intresse för min förening. Ingen av Flashback-storheterna tycker om Det fria Sverige.

Musik från staden Sheffield till Smerch: Pulp - Acrylic Afternoons

Musik från Skottland till Jonas De Geer: Belle & Sebastian - Enter Sylvia Plath

Belle & Sebastian är mitt skotska favoritband.

Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jonas De Geer! ❤️
Citera
2023-12-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
En liten rättelse bara.

Det var Ali Fegan som hävdade att Jonas bodde i ett kloster i Skottland. När Fegan gjorde ett reportage i Uppdrag granskning om SSPX verksamhet i Sverige. Bör ha varit någonstans 2008/2009.

Och eftersom SVT påstod att Jonas bodde på ett kloster så måste det ju vara sant… Uppgiften hamnade därmed på Wikipedia och andra ställen.
Citera
2023-12-22, 15:47
Medlem
Offerviljas avatar
Är Magnus Söderman en sinnessjuk gubbe som borde bo på ett dårhus? Det här skrev han på X tidigare idag:

"Mycket skräp dyker upp här på X hela tiden. Det är störande. Men inte alls lika störande som det var innan Musk tog över. Jag kan leva med att sortera själv i flödet, så länge jag har en rejäl portion yttrandefrihet på min sida."

När Magnus pratar om Flashback så tycker han ju exakt tvärtemot mot vad han skriver i det här inlägget på X. Varför går det att sortera bland inläggen på X och inte bland inläggen på Flashback? Eller menar kanske Magnus att precis allting som skrivs här på Flashback är skräp?

Kärlek till alla mina underbara hjältar här på Flashback Forum!
Citera
2023-12-23, 11:24
Medlem
DFS uppesittarkväll bjuder på följande
Citat:
Julmys, julmusik och julhistorier. Vi har även bjudit in prominenta gäster, både sådana från föreningen och sådana som är aktiva på annat håll.

Kommer Dulny delta i år igen? Jeff Ahl? Jonas Nilsson? Kommer före detta medlemmarna från Delin gymgäng att delta?

Citat:
Under kvällen kommer du dessutom ha möjlighet att ringa in, och alla inringare som kommer fram får dessutom en fin julklapp av oss!

Kommer offervilja ringa in?
Citera
2023-12-23, 14:24
Medlem
Bör jag som SD-sympatisör kolla på Svegot, det är inga galna skinheads som håller låda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in