2023-12-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasaw15
Senaste avsnittet var ju riktigt humoristiskt. Den totala kulturkrocken mellan troll och människor.
Jo, det målades upp bra. Vet inte om hela avsnittet i stort hade behövt handla om det.

Småtrollen fick bekräftat vad de/vi redan visste: speldosan är Sagas första minne. Servilia annonserar att hon vill ha koden och att människan har den i minnet. Ingenting nytt alltså. Bättre om hon bara hade dykt upp kommande natt. Man hade kunnat hoppa över hela avsnittet utan att missa något i handlingen. Börjar kännas att berättelsen är lite väl tunn och att de har drygat ut den till att räcka 24 avsnitt.

Kanske farmor hade kunnat avslöja lite mer att hon inser att det är troll som hälsar på och kunnat hjälpa till att styra upp situationen. Det blev lite för konstigt till exempel när en främmande man med konstigt beteende visar sig redan känna ens dotter/barnbarn och börjar fråga efter hennes första minne dessutom. Ypperligt tillfälle kanske att komma clean med sonen så de kan jobba tillsammans? Hon har redan tvingat honom förstöra sitt ”livsverk” utan förklaring. Nu kommer småtroll in i huset och frågar efter Saga fast Saga är hos trollen. Det verkar farmor redan ha fattat. Hon borde vara orolig eller mer nyfiken. Vi har fattat att hon vet mycket mer än vad hon visat hittills. Det räcker nu med mystiken. Dags för farmor att steppa upp lite helt enkelt.
Citera
2023-12-19, 09:38
Medlem
YP4XQs avatar
Självklart hade HBTQ infiltrerat det "neutrala" SVT igen - i gårdagens avsnitt hade flickan i sin säng i sitt barn rum en HBTQ flagga på väggen, så klart!! Fan
Citera
2023-12-19, 12:19
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Självklart hade HBTQ infiltrerat det "neutrala" SVT igen - i gårdagens avsnitt hade flickan i sin säng i sitt barn rum en HBTQ flagga på väggen, så klart!! Fan
Man undrar vad som egentligen är värst av all HBTQ-propaganda och dina särskrivningar.
Citera
2023-12-19, 12:22
Medlem
ArneIIIs avatar
Tror ni även Servilia kommer göra sig stor och kidnappa eller locka Gustav till grottan?

Förövrigt. Råkade kolla på lucköppningen och bakom luckan var en skateboard med förklaringen att Kotte i avsnittet inte visste vad en skateboard var. Inget minne av det i avsnittet? Eller något som klippts bort.
Citera
2023-12-19, 15:08
Avslutad
4/10 i betyg ifrån mig. Mamman och pappan hade sina stunder. Sedan är det bara upprepningar. Lite wannabe-Greveholm. Men bättre än den där superhjälteskiten förra året som jag inte ens kunde se ett avsnitt av. Den här julkalendern var hyffsad så jag kunde se hela med hyffsad självrespekt.
Citera
2023-12-19, 16:28
Medlem
ricardo22s avatar
Är den värd att Bingea ikapp så här 5 dagar före julafton?
Citera
2023-12-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Tror ni även Servilia kommer göra sig stor och kidnappa eller locka Gustav till grottan?

Förövrigt. Råkade kolla på lucköppningen och bakom luckan var en skateboard med förklaringen att Kotte i avsnittet inte visste vad en skateboard var. Inget minne av det i avsnittet? Eller något som klippts bort.
Jag undrar och över det.
Citera
2023-12-19, 20:16
Medlem
Teskedsgumman möter Sagan om ringen. Gollum-kopian riktigt kass. Nour gör sin roll rätt bra. Helt ok julkalender överlag även om vissa avsnitt blir lite väl mycket vattentramp för min smak.
Betyg 5/10
Senast redigerad av Ivanhoe1881 2023-12-19 kl. 20:18.
Citera
2023-12-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Är den värd att Bingea ikapp så här 5 dagar före julafton?

Nej.

Den har sina stunder men över lag så är den en rätt urvattnad historia. Hade räckt med typ 15 avsnitt istället för 24.

Skådepelarinsatserna är sjukt ojämna. En del är tja, inte världsklass men, acceptabla. Andra är bara skrattretande värdelösa.
Citera
2023-12-19, 22:05
Medlem
Abelssuns avatar
Så sjukt utdragen kalender och även om man vet att det är en saga och påhittat, så vill man ändå ha någon form av verklighetstrogna scener. Som när trollen kommer hem till Sagas farsa och farmor och pratar om motorhaveri, att Kotte är Loves pappa och Gud vet allt. Det ser ju vem som helst att de är småbarn, men inga följdfrågor alls. Inga vidare bra skådespelare heller!
Citera
2023-12-19, 22:42
Medlem
Andrew Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backupsbackup
Jag undrar och över det.
Det har varit ett par luckor som inte direkt relaterar till avsnittet. Skateboarden (som sagt) är säkert med imorgon. I ett annat avsnitt var luckan Maras trollspö trots att det inte var med. Tror också vägvisningsskyltarna till Brunnsgubben var fel.

Känns som att de har klippt om serien efter att kalendern gick i tryck.
Citera
2023-12-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
4/10 i betyg ifrån mig. Mamman och pappan hade sina stunder. Sedan är det bara upprepningar. Lite wannabe-Greveholm. Men bättre än den där superhjälteskiten förra året som jag inte ens kunde se ett avsnitt av. Den här julkalendern var hyffsad så jag kunde se hela med hyffsad självrespekt.

1. De är farmor och pappa.
2. Superhjältejul var julkalender 2009, det vill säga för 14 (fjorton) år sedan.
3. Du har inte kunnat se hela, eftersom det återstår fem avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in