2023-12-19, 16:39
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Och du tror inte att de som skriver i kommentarerna KAN vara PRO-palestinier/Hamas anhängare?

Möjligtvis, men samtidigt så ser det ut som ett gammalt klipp. Och jag tror inte det finns så här gamla Scania lastbilar i Palestina. Dom var/är vanligare i just Irak.

Citera
2023-12-19, 16:43
Medlem
Giant Squids avatar
Ytterligare terrordåd ifrån IDF. Nu mördade man två julfirande kristna kvinnor utanför en av regionens religiösa centrum.

Israel army kills 2 Christian women in ‘cold blood’ at Gaza church compound
Citat:
Two Christian women – an elderly mother and her daughter – were shot dead by an Israeli soldier on the grounds of a Catholic church in Gaza City

Around noon [10:00 GMT] today … a sniper” of the Israeli army “murdered two Christian women inside the Holy Family Parish in Gaza” where Christian families have been sheltering
https://www.aljazeera.com/amp/news/2023/12/17/israeli-forces-kill-two-christian-women-in-cold-blood-inside-gaza-church
Citera
2023-12-19, 16:52
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ytterligare terrordåd ifrån IDF. Nu mördade man två julfirande kristna kvinnor utanför en av regionens religiösa centrum.

Israel army kills 2 Christian women in ‘cold blood’ at Gaza church compound

Ah buhuu, men när hamas knäpper 260 ungdomar på festival så är det helt rumsrent.

Trodde inte en sån islam extremist som du brydde sig om KRISTNA.
Citera
2023-12-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Nej jag blandar inte ihop ett skit!
Det är PRO Palestinska sk demonstranter som skriker sig hesa att Israel skall stoppa folkmordet i Gaza!

Och ? De skriker bara Gaza i stället för västbanken för det ser "bättre ut" ut i från ett folkmordsperspektiv då det dör fler människor där än på västbanken. När det är egentligen borde skrika stoppa folkmordet på västbanken i stället.

Förluster Gaza (IDF)

Döda Israeliska soldater 131

Skadade soldater 731 Svårt 166 Medel 277 Lätt 276

Palestinier

Inte uppdaterade ännu
Citera
2023-12-19, 17:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Ah buhuu, men när hamas knäpper 260 ungdomar på festival så är det helt rumsrent.

Trodde inte en sån islam extremist som du brydde sig om KRISTNA.
Det är ingen tävling det här om du trodde det.
iDF leder dock tiodubbelt i alla offerfall
Citera
2023-12-19, 18:50
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ingen tävling det här om du trodde det.
iDF leder dock tiodubbelt i alla offerfall

Ja men då leder ju IDF med bredd marginal. Låter helt underbart, särskilt nu i jultider, Chanukka. Prisa Jesus här kommer döden för Islamisterna i GAZA.
Citera
2023-12-19, 20:49
Medlem
Viktigt att man fortsätter med intensiva flygbombningar mot dessa terrorister och blokerar alla försök att få in mat och vatten i gaza.
Man borde bomba vattenreningsverk och elverken som finns i gaza ochså för att rädda många oskyldiga människor i Israel.
Stäng omedelbart alla försök för Palestinas terrorist svin att fly till tex Egypten med så att dessa lägre människor inte kan ta sig till Europa.
Tror det blir viktigt under 2024 i kriget faktist nyckel frågor
Citera
2023-12-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Nej, det är Israel som medvetet dödar civila barn och kvinnor, inte en Hamasmedlem som går runt i t-shirt.

Du är alltså helt tappad bakom en vagn. Bra att du visar upp det för resten på Flashback iaf.

Om Hamas slåss i Jeans och T-shirt vad tror du att IDF identifierar Jeans och T-shirt bärare som?
Citera
2023-12-19, 21:54
Medlem

Jag ber om en oberoende källa som inte rapporterar hamas siffror. Och du ger mig en pro-hamas källa som rapporterar Hamas siffror. Okej.
Citera
2023-12-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
I kyrkan befinner sig en lite katolsk församling på runt 300 personer. Man har tagit kontakt med IDF för att ev evakura söderut. Visst förstår jag att Israel misstänker att någon Hamasgubbe kan finns bland dom instängda men det motiverar väl inte att man skjuter ihjäl dom båda kvinnorna!

Här får du lite mer bakgrund:

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67736723

Beror väl på om de agerar som hamas eller inte eller hur? Om Hamas slutade använda civila kläder när de slogs så skulle massor av civila liv räddas. Men hamas vill inte göra det för de vill kunna använda anonymiteten till att röra sig friare.
Citera
2023-12-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Finnarna som bodde där tidigare? ” Ungefär 400 000 finländare tvingades förflyttas till andra platser i Finland 1940”

Rent folkmord om du frågar valfri Hamaskramare här på FB.
Citera
2023-12-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Döda och skadade Gaza Källor: PA myndigheten genom Al jazzera, och IDF

Döda Israeler soldater 129 st

Skadade: 704 totalt varav 160 svårt 270 mellan 274 lätt.

Palestinierna Gaza

Döda 19 453

Skadade 52 286+

Saknade 8 000+

Helt omöjligt att veta exakt hur många som har dödats innanför Gaza, har man dock mer än IQ80 så förstår man att siffrorna från Gaza är direkt spridda från hamas och ska därför tas med största försiktighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in