Citat:
Jag kan bara relatera till mig själv. Jag har också svårt att få känslor för någon. Det är sällan jag känner "förälskelse". När jag träffade mitt ex var jag inte nämnvärt intresserad av henne, särskilt inte utseendemässigt (kort, knubbig, kort hår - inte direkt mina preferenser). Men hon var trevlig, snäll och en allmänt "go" människa så vi tillbringade ändå helgerna ihop (bodde i olika städer när vi träffades). Vi hade också kul ihop vilket är viktigt. Sedan flyttade jag till hennes stad pga arbete och vi flyttade ihop. Jag var fortfarande inte kär men desto mer tid vi tillbringade tillsammans, desto mer insåg jag hur bra vi fungerade ihop.
Efter 4 år gjorde vi en större resa och under den insåg jag att hon var en person att lita på. Hon gav mig mycket och att jag faktiskt älskade henne. Inte den där pirrande förälskelsen som folk konstant vill uppleva utan en djupare känsla där jag faktiskt med hjärtat kunde säga till mig själv att jag ville ha henne i mitt liv. Jag ville tillbringa mitt liv med henne. Vi fick 20 bra år ihop.
Många letar efter den stora kärleken som får det att pirra i magen varje dag. Den existerar inte utom i extremt få undantagsfall. Därav att de flesta hoppar runt och ofta är olyckliga. Fundera över vad det egentligen du vill ha. FOMO är konstant närvarande men det gäller att bekämpa den. Du kommer aldrig att bli lycklig annars.
Efter 4 år gjorde vi en större resa och under den insåg jag att hon var en person att lita på. Hon gav mig mycket och att jag faktiskt älskade henne. Inte den där pirrande förälskelsen som folk konstant vill uppleva utan en djupare känsla där jag faktiskt med hjärtat kunde säga till mig själv att jag ville ha henne i mitt liv. Jag ville tillbringa mitt liv med henne. Vi fick 20 bra år ihop.
Många letar efter den stora kärleken som får det att pirra i magen varje dag. Den existerar inte utom i extremt få undantagsfall. Därav att de flesta hoppar runt och ofta är olyckliga. Fundera över vad det egentligen du vill ha. FOMO är konstant närvarande men det gäller att bekämpa den. Du kommer aldrig att bli lycklig annars.
Vill bara säga att du låter som en vuxen människa , alltså de du säger låter som de kommer ifrån en riktig man med vettig livserfarenhet och ett inlägg som borde vara lite av en förebild.
Och jag tycker de är något som inte bara rör sig om dig , utan de där du tog upp är verklighetsförankrat.
Om man skulle göra på annat sätt än vad du gjort skulle man behövt leva flera hundra år och vara ung största delen av den tiden.
Du hittade de viktigaste hos din kvinna och de är vad som spelar roll.
Men desto äldre man blir desto mer inser man att utseendet inte är så viktigt såvida det inte är helt oattraktivt, vilket jag absolut inte tyckte att min exfru var efter att hon låtit håret växa ut.