2023-12-19, 18:36
Medlem
Bosse Larsson var fotbollsspelare i första hand och inte kändis, varför jag så här på dagen då hans bortgång nått världen väljer att skapa en ny tråd istället för att skriva i Kändisskvallertråden (FB) Bosse Larsson (fotbollslegenden).

Fyll på med vad ni har att skriva om en tidernas största svenska fotbollsspelare.

För egen del är favoritanekdoten om dåvarande förbundskapten Georg "Åby" Ericson som började varje landslagsuttagning med att välja Bosse Larsson, för att sedan fundera över vilka mer som skulle tas ut. Det sägs att oavsett vilken position Larsson spelade på, så var han ändå bäst på plan...
Citera
2023-12-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
Bosse Larsson var fotbollsspelare i första hand och inte kändis, varför jag så här på dagen då hans bortgång nått världen väljer att skapa en ny tråd istället för att skriva i Kändisskvallertråden (FB) Bosse Larsson (fotbollslegenden).

Fyll på med vad ni har att skriva om en tidernas största svenska fotbollsspelare.

För egen del är favoritanekdoten om dåvarande förbundskapten Georg "Åby" Ericson som började varje landslagsuttagning med att välja Bosse Larsson, för att sedan fundera över vilka mer som skulle tas ut. Det sägs att oavsett vilken position Larsson spelade på, så var han ändå bäst på plan...

En fantastisk fotbollsspelare och symbol för Malmö FF.

https://www.mffshopen.se/pub_images/original/MFFL006.jpg
Citera
2023-12-19, 18:54
Medlem
MarlonBrandys avatar
Som 60-talist var ju Bosse Larsson en av mina idoler som fotbollstokig grabb.

Framför allt minns jag hans framspelning till Thomas Sjöbergs mål mot Brasilien!

https://www.youtube.com/watch?v=MDfV35ddpu0
Citera
2023-12-19, 18:55
Medlem
Mullrets avatar
En klassiker från Larsson.

Vid en frispark sa han till motspelaren, ” Hela bollen skall ligga still ”
Citera
2023-12-19, 18:57
Medlem
Sveriges bästa fotbollsspelare någonsin. För evigt sörjd och saknad.
Citera
2023-12-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En klassiker från Larsson.

Vid en frispark sa han till motspelaren, ” Hela bollen skall ligga still ”
Är det därifrån Bengt "Cidden" Andersson fått idén till titeln på sin bok som heter just "Hela bollen ska ligga still" tro?
Citera
2023-12-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Som 60-talist var ju Bosse Larsson en av mina idoler som fotbollstokig grabb.

Framför allt minns jag hans framspelning till Thomas Sjöbergs mål mot Brasilien!

https://www.youtube.com/watch?v=MDfV35ddpu0
Exakt....en tunnel på en brasse o Thomas Sjöberg högg som en kobra!
Citera
2023-12-19, 20:08
Medlem
ricardo22s avatar
Det är rätt så intressant att jag blev besviken när jag läste att han bara hade vunnit 6 sm guld. Man hade ju hört att Mff alltid vann på den tiden. Men zoomar man ut så är det svindlande bra.

3 år i Stuttgart under hans prime då Mff vann ett smguld utan honom och säkert hade vunnit minst ett till med honom.

Och den stora grejen. Hur många har 6 sm-guld? Och har någon det förutom Tomas Ravelli och någon annan ifkare som aldrig blev proffs under 90-talet samt Mffare. Vad är maxantalet för spelare i klubbar som Norrköping, Aik och djurgården? Särskilt i Aik så framstår det som att man blir legend bara man spelar där i 6 säsonger.
Senast redigerad av ricardo22 2023-12-19 kl. 20:11.
Citera
2023-12-19, 20:17
Medlem
bagarn29s avatar
Han var allround ut i fingerspetsarna och spelade under karriären på i stort sett alla positioner förutom målvakt.

Bosse Larsson vann sex SM-guld, tog fyra cuptitlar och blev allsvensk skyttekung tre gånger. Han blev också förste spelare någonsin att vinna Guldbollen en andra gång.

Därtill gjorde han 70 landskamper för Sverige och spelade tre VM-turneringar; 1970, 1974 och 1978.

Tack för alla fotbollsminne du har gett oss MFF:are.

Vila i frid. Sänder mina tankar är hans anhöriga.
Citera
2023-12-19, 20:40
Medlem
borrizs avatar
Vila i frid Bosse och tack för all glädje du skänkt oss genom åren.
Citera
2023-12-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han var allround ut i fingerspetsarna och spelade under karriären på i stort sett alla positioner förutom målvakt.

Bosse Larsson vann sex SM-guld, tog fyra cuptitlar och blev allsvensk skyttekung tre gånger. Han blev också förste spelare någonsin att vinna Guldbollen en andra gång.

Därtill gjorde han 70 landskamper för Sverige och spelade tre VM-turneringar; 1970, 1974 och 1978.

Tack för alla fotbollsminne du har gett oss MFF:are.

Vila i frid. Sänder mina tankar är hans anhöriga.

Han var med om att skapa en trygg barndom för mig, på samma sätt som bröderna Andersson och sedan Rosenberg gjorde för mina barn. Hans minne kommer att finnas med mig och förhoppningsvis även hos mina barn, eftersom jag ofta tjatat om hans storhet. Han symboliserade en anda som lever vidare inom Malmö FF. Stöddig men samtidigt ödmjuk.
Citera
2023-12-19, 20:59
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Lågmäld men ändå lite arrogant på malmöitiskt vis. Från en kanariefågel.

Vila i frid kung Bosse!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in