2023-12-19, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Är det Grove-Ove du tänker på? Mannen med blöjeksem i ljumskarna, gula diskhandskar och "fräcka" solglasögon? Kinky-Ove är en annan snusk-Ove.

Ah, ja. Vilket charmtroll "din" Ove var.
Citera
2023-12-19, 17:37
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Säga vad man vill om #333, han är åtminstone en av de ärligaste gäddorna i Dumpens historia skulle jag säga! I chatten är han förstås inte ärlig, stor humor när han skuldbelägger ”barnet” för att ha ljugit om sin ålder när han just sagt sig vara 33 en överväldigande majoritet av gäddorna ljuger dock även under konfrontation, men denna verkar tillhöra det undantag som bekräftar regeln (han kanske valsar när han påstår att han aldrig träffat någon, men det kan vi inte veta). Ett sällsynt gäddsläkte, möjligen inte tillräckligt vanlig för att platsa som egen kategori i Flashbacks omröstningar.

Hakuna Matata är en annan väldigt ärlig gädda som de som likt mig hängt med sedan begynnelsen lär komma ihåg. Han försöker neka och spela lite dum, men ger sig och erkänner rakt upp och ner hur illa det faktiskt är, att han inte får ha kontakt med sina barn och att han ska upp i rätten för grooming som han kallar ”oförlåtlig”. Fanns också en gammal ex-polis som satt i sin bil och medgav samtliga anklagelser, när en gammal kollega gick förbi med gudomlig timing och undrade vad som stod på. Hank snurrade till det med lustiga lögner men lade sig sedan platt och visade sin chatthistorik, något han såvitt jag minns är ensam med att göra.

Har vi några andra exempel på förhållandevis ärliga gäddor? För att tydliggöra: att neka till en början är en naturlig instinkt, men en ärlig gädda är en som antingen slutar neka och avslöjar sina grava problem mer eller mindre ofiltrerat, eller den minst jävliga typen likt #333 som erkänner direkt, lägger sig platt och tar emot hjälp.

Denna var ju också rätt ärlig.. https://dumpen.se/2022/04/01/mannen-som-ville-traffa-patrik-sjoberg-napp-igen/
Citera
2023-12-19, 17:42
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139

Vet inte om det nämnts, men jag såg nu att senaste gäddan blivit borttagen från Gränna golfklubbs hemsida där han stod listad som ledamot i marknadskommittén.

Jag mailade klubben igår, men tror säkert att de fick reda på det från alla möjliga håll och kanter.

Ännu mer humor i att han lagt upp i Gränna gruppen för en månads sen att det öppnat ett fiskrökeri i hamnen som han fotat. Framgick dock inte om de saluförde rökt gädda 😂
Citera
2023-12-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Ännu mer humor i att han lagt upp i Gränna gruppen för en månads sen att det öppnat ett fiskrökeri i hamnen som han fotat. Framgick dock inte om de saluförde rökt gädda 😂

🤣🤣🤣 humorn i dessa gäddors liv har räddat många långa tråkiga arbetsdagar!!
Citera
2023-12-19, 17:49
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Denna var ju också rätt ärlig.. https://dumpen.se/2022/04/01/mannen-som-ville-traffa-patrik-sjoberg-napp-igen/
Ja, han glömde jag! Han försökte förvisso rationalisera och vinna sympatier. Han visste absolut inte att det var Dumpen och historien om att han ville bekräfta att så var fallet för att legitimera sina suicidala tendenser är bara skitsnack med avsikt att få Dumpen att backa. Men han är helt klart den som gått längst i sin beskrivning av hur pass störd han verkligen är, med stora doser av självmedvetenhet.
Citera
2023-12-19, 17:55
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Årets Patrik - Vilket är det roligaste eller bästa citatet av Patrik under en konfrontation?

Nominering: Kuk eller basket? (Napp #327) Umeå. När Patrik suckar "Ååh!" redan andfådd och man hör hur trött han är på alla som springer, stönet sammanfattar ett helt års uppgivenhet kring gäddorna och allt de står för. Ca 12 sekunder in i: https://dumpen.se/2023/12/12/327/
Citera
2023-12-19, 18:00
Medlem
Angående#333

För många herrans år sedan blev det ett väldigt rabalder i Sverige när någon kom på att man kunde begära ut barnporr med stöd av lagen om offentlig handling. Det folk inte tänkte på var att när dom begärde ut bevismaterialet från barnporr-rättegångar, så blev ju även deras begäran en offentlig handling.... Kommer ihåg att en lista över alla som begärt ut bevismaterial från en viss barnporr-rättegång dök upp och att en person med det hyfsat ovanliga efternamnet som bärs av gädda #333 fanns med på listan. Känns väl inte helt omöjligt att det är samma person.
Citera
2023-12-19, 18:00
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Nominering: Kuk eller basket? (Napp #327) Umeå. När Patrik suckar "Ååh!" redan andfådd och man hör hur trött han är på alla som springer, stönet sammanfattar ett helt års uppgivenhet kring gäddorna och allt de står för. Ca 12 sekunder in i: https://dumpen.se/2023/12/12/327/
Tack! Håller med om ett det är tillfredsställande varje gång Patrik drar en högljudd suck. Man väntar bara på att gäddan ska säga något som alla andra gäddor redan har sagt.

"Jag kom bara hit för att berätta för barnet att det var fel"
"Ååååh"

Inte en till liksom...
Citera
2023-12-19, 18:42
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ja, man ska vara duktigt korkad för att tro att man är i position att förhandla när man ertappats med att försöka våldta en sjuåring. ”Om jag säger det ni vill höra, lovar ni att inte publicera då?”

Hm! Tänker på Nylongäddan som är en annan riktigt vidrig pedofil i ordets rätta bemärkelse, men Dumpen konfronterade honom lite till skogs i Stockholmsområdet så det är nog inte rätt. Men han var stöddig och kläderna matchade det du beskriver.

Det var Maskeradmannen #112 jag tänkte på! Beige keps, inte blå och på Dumpen-kartan finns han med i Staffanstorp så jag mindes inte helt rätt. Han är fett dryg och kör med "Jag har inte tid!" och så går han iväg och upprepar sig och gör en irriterad och bortschasande rörelse med armen till Sara och Patrik. Lite som folk gör när de inte vill prata med de som försöker värva dem till välgörenhetsorganisationer.

Citat:
Ursprungligen postat av JonasNkpg1983
Ah, ja. Vilket charmtroll "din" Ove var.

Båda Ovarna är ju störda på sitt sätt.
Citera
2023-12-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Angående#333

För många herrans år sedan blev det ett väldigt rabalder i Sverige när någon kom på att man kunde begära ut barnporr med stöd av lagen om offentlig handling. Det folk inte tänkte på var att när dom begärde ut bevismaterialet från barnporr-rättegångar, så blev ju även deras begäran en offentlig handling.... Kommer ihåg att en lista över alla som begärt ut bevismaterial från en viss barnporr-rättegång dök upp och att en person med det hyfsat ovanliga efternamnet som bärs av gädda #333 fanns med på listan. Känns väl inte helt omöjligt att det är samma person.

Hmm, det är ju säkert föer gäddor med på den listan. Har du länk till listan?
Citera
2023-12-19, 19:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Angående#333

Var det 1992, när rätten tvingades visa eländet offentligt, och folk dök upp iklädda mopedhjälmar? Om jag minns artikeln rätt var det endast en känd journalist som lyckades få ut det innan det stoppades.

Verkar som om gädda 333 har en del på sitt samvete.

Framställde sig som en ärlig man som skämdes i konfrontationen. Årets Gädd-Oscar?
Citera
2023-12-19, 19:16
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realJohnMcCain
Yes, han som mer eller mindre erkände direkt. Tror att han ville bli tillsammans med barnet och visst skickade han läckra pussmunsbilder!

Du har rätt, det var #301. Han undviker först att svara på varför han inte tar kontakt med kvinnor i sin egen ålder men Sara frågar igen och då svarar han att han har försökt.

Citat:
...

Busschaffisen med pussmun får väl också lov att sägas vara ganska ärlig? #301
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här