Säga vad man vill om #333, han är åtminstone en av de ärligaste gäddorna i Dumpens historia skulle jag säga! I chatten är han förstås inte ärlig, stor humor när han skuldbelägger ”barnet” för att ha ljugit om sin ålder när han just sagt sig vara 33

en överväldigande majoritet av gäddorna ljuger dock även under konfrontation, men denna verkar tillhöra det undantag som bekräftar regeln (han kanske valsar när han påstår att han aldrig träffat någon, men det kan vi inte veta). Ett sällsynt gäddsläkte, möjligen inte tillräckligt vanlig för att platsa som egen kategori i Flashbacks omröstningar.
Hakuna Matata är en annan väldigt ärlig gädda som de som likt mig hängt med sedan begynnelsen lär komma ihåg. Han försöker neka och spela lite dum, men ger sig och erkänner rakt upp och ner hur illa det faktiskt är, att han inte får ha kontakt med sina barn och att han ska upp i rätten för grooming som han kallar ”oförlåtlig”. Fanns också en gammal ex-polis som satt i sin bil och medgav samtliga anklagelser, när en gammal kollega gick förbi med gudomlig timing och undrade vad som stod på. Hank snurrade till det med lustiga lögner men lade sig sedan platt och visade sin chatthistorik, något han såvitt jag minns är ensam med att göra.
Har vi några andra exempel på förhållandevis
ärliga gäddor? För att tydliggöra: att neka till en början är en naturlig instinkt, men en ärlig gädda är en som antingen slutar neka och avslöjar sina grava problem mer eller mindre ofiltrerat, eller den minst jävliga typen likt #333 som erkänner direkt, lägger sig platt och tar emot hjälp.