2023-12-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
OK så ETT enda barn för mycket bland 8 miljarder människor är För mycket. Ett tips är att alla ideologier som bygger på "100%" alltid slutar med ond bråd död. De ideologier som fungerar är de som är toleranta mot misstag och fel, som är mänskligt, t.ex kristendom och liberalism. Din feminism är lika icke-fungerande som kommunism.

Dummer, feminism ÄR liberalism. Och kristendomen är ungefär lika lite tolerant mot "misstag" som övriga abrahamitiska religioner.
Citera
2023-12-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ett barn behöver en far. Jag känner en själv-inseminerad, och hennes 10-åriga barn har det inte bra. Man ska inte leka med liv, eller vara egoistisk, ett barn är ett samarbete mellan två parter utan egoism.

Utom för en feminist naturligtvis, som inte ens erkänner att barn är viktiga. Ett barn är bara en belastning för kvinnan så att hon inte kan bli som en man, en feminists ideal. Feminister verkar hata kvinnor med barn, merapi nämner aldrig någonsin ett barn på ett positivt sätt. Då har hon ändå 40.000 inlägg, alla om stackars kvinnor som inte klarar något.
Jag menade väl kan snarare än bör. Som i att hon kan skaffa barn även utan en man, om det nu är feminismen som är den stora akilleshälen. För här håller jag definitivt med dig, alla barn som kan ha en far förtjänar att ha en far. Jag är inte en inseminationsbarn men har ingen kontakt med min pappa, och kan intyga på att det tär rent psykiskt. I just mitt fall är det dock för det bästa, men ändå.
Citera
2023-12-19, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Då tar vi om det.

Finns enligt statistik betydligt fler ofrivilligt barnlösa män i Sverige än det finns kvinnor.
Så kanske är problemet mer att män blivit "hjärntvättade" att tro att barn de kan de skaffa lite så där på en höft, utan att de själva behöver betala eller offra ett endaste skit, för det ska den andra partnern göra åt dem.

Så har det alltid vart, i slutet av 1800-talet var det bara 25 procent av männen som blev fädrar.
Citera
2023-12-19, 13:22
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Européer är idag va 750 miljoner.....sen har du massa andra platser i världen där europeiska gener frodas...Usa, Kanada, Australien som ex. så vi är förmodligen rejält över 1 miljard redan...
Du tycker inte det är tillräckligt många?

Etniska européer? Knappast

De räknar ju många afrikaner och araber som bor i Europa som européer.
Citera
2023-12-19, 13:32
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus

Kvinnor ska föda barn, helst många, i 20-årsåldern. Samhällen som avviker från detta kommer förr eller senare att kollapsa. Det kan vi tacka feminismen för!

Vad menar du? Vi får ju hjälp av kebabtekniker från hela MENA och världen i övrigt att fylla luckorna. Det blir bra detta kompis!
Citera
2023-12-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Så har det alltid vart, i slutet av 1800-talet var det bara 25 procent av männen som blev fädrar.

Precis. Men är det någon här som gnäller på män att de inte skaffar barn?
Citera
2023-12-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Etniska européer? Knappast

De räknar ju många afrikaner och araber som bor i Europa som européer.

Européer är människor som bor och verkar i Europa.
Precis som sydamerikaner eller amerikaner är människor som bor och verkar i Sydamerika eller USA.
Båda är en mischmasch av lite av varje.

Är endast rasister som seriöst inbillar sig att dessa landområden enkom ska befolkas av en enda hudfärg, eller ännu värre en enda etnicitet.

Din avatar säger allt om vad du står för förövrigt.
Citera
2023-12-19, 13:45
Medlem
Nuvarande Regering borde ändra innehållet i SVT och SR. Byt chefer.

- Mer positiv bild om framtiden.

- Beräkna innehållet så par gillar varandra och vill skaffa barn.

- Skapa en stolthet över vara förälder.

Statsmedia och andra myndigheter ska alltså beräkna för hur landet ska bli bättre och utveckla den svenska kulturen.

Speciellt tidigare hade statsmedia mycket material som gjorde att kvinnor och män ogilla varandra mer.
Det var inte bra det minskade barnafödandet eftersom det minskade tilliten. Sedan måste män uppträda på ett sätt som gör att kvinnor känner de vill ha barn.
Citera
2023-12-19, 13:47
Medlem
Citat:
Så är det, 500M pakistaner i ett uselt land, i en värld av globalism, hur kan det sluta? Ja, det slutar med att globalismen monteras ner. För ingen ger bort sina länder och sin rikedom frivilligt. Det gick bara en kortare period, under fullständig förvirring när vita politiker utnyttjades för sin snällhet och omtanke. Men även vita politiker kan lära sig sin läxa.
Svennebanan trodde inte heller att världen skulle komma att bli som den blev efter 9/11. Ingen vet vad globalisterna planerar och att underskatta detta är önsketänkande. Vita politiker är tyvärr en myt, du har narcissisten Trump och sen forna imperialistiska intressen och drömmar (Putin) men allesamman kryper för globalisternas vilja i dagens värld genom den ena kanalen eller den andra, värre väntas när det går emot fullständiga digitala valutor och AI. Offtopic i tråden så skriver inte mer om det här.
Citera
2023-12-19, 13:48
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Dummer, feminism ÄR liberalism. Och kristendomen är ungefär lika lite tolerant mot "misstag" som övriga abrahamitiska religioner.
Liberalism har funnits sedan 1850-talet och är den absoluta motsatsen till feminism. Liberalismen talar inte om för mig hur jag ska leva. Du talar BARA om för mig hur jag ska leva. I princip allt jag gör är bra enligt liberalismen. I princip allt jag gör enligt dig är dåligt. Jag tror jag väljer Liberalismen.

Kristendomen inkluderar Nya testamentet med t.ex "Vänd andra kinden till". Läs på lite.
Senast redigerad av Barents 2023-12-19 kl. 13:51.
Citera
2023-12-19, 14:02
Medlem
Citat:
Liberalism har funnits sedan 1850-talet och är den absoluta motsatsen till feminism. Liberalismen talar inte om för mig hur jag ska leva. Du talar BARA om för mig hur jag ska leva. I princip allt jag gör är bra enligt liberalismen. I princip allt jag gör enligt dig är dåligt. Jag tror jag väljer Liberalismen.

Kristendomen inkluderar Nya testamentet med t.ex "Vänd andra kinden till". Läs på lite.

Liberalism har sina anor från franska revolutionen. Det är en ideologi som i stort handlar om individens frihet, och rätt att bestämma över sina egna liv, därav ordet liber...den idén om frihet gäller också kvinnor och det är därför man pratar om liberalfeminism.
Ingenstans! har jag talat om för dig hur du ska leva....du är helt fri att välja inte skaffa barn ex. eller satsa på karriär istället för att gå hemma med barn eller......
men då får du ju sluta gnälla på att kvinnor också gör det valet, eller hur?
Citera
2023-12-19, 14:06
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Liberalism har sina anor från franska revolutionen. Det är en ideologi som i stort handlar om individens frihet, och rätt att bestämma över sina egna liv, därav ordet liber...den idén om frihet gäller också kvinnor och det är därför man pratar om liberalfeminism.
Ingenstans! har jag talat om för dig hur du ska leva....du är helt fri att välja inte skaffa barn ex. eller satsa på karriär istället för att gå hemma med barn eller......
men då får du ju sluta gnälla på att kvinnor också gör det valet, eller hur?
I varenda inlägg talar du om hur alla män ska vara. Ett enda felsteg är en katastrof. Kanske att du inte fattar dina egna inlägg. Kanske därför du lever ensam och aldrig kommer att få känna hur det är att få barn. Med en annan person som man älskar som den är, utan att behöva göra om. Det finns ingen man som vill ta i dig med tång om du är likadan IRL som på FB. Men kanske är du bara en FB-hater. Du har fått 10.000 män att hata feminismen via dina insatser här. Kvinnor kan.
Senast redigerad av Barents 2023-12-19 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in