Citat:
Ursprungligen postat av
FruKrokodil
Det barnet du ser på hennes fb bild är hennes döda son. Inte dottern som hon höll på att döda.
Vad jag vet så har hon inte fri lejd till barnen sina utan den minsta är LVU:ad (eller iaf var) men man vet aldrig som sagt då SJ inte är dömd ännu).
Tänker den bilden på stranden, ser ut som två flickor. Oavsett dom eller ej, med så allvarliga misstankar ska man inte få ha sina barn. Krävs mindre än fällande dom för LVU men sedan förekommer ju tyvärr brister ☹️
Citat:
Ursprungligen postat av
FruKrokodil
Och, nu kan jag bara utgå från mammans egna ord, så hittade man inget fel på det döda barnet eller anledning till varför en helt frisk pojke vid åtta månaders ålder skulle börja drabbas av hjärtstopp för att sen avlida två månader senare.
Så som man brukar säga vid första barnamordet (när det gäller MBP) så är det ren otur (och då brukar man inte lägga ner tid på en stor utredning) men håller nästa barn också på att dö så är det ingen slump.
Alla oväntade dödsfall ska egentligen utredas. Är barnet svårt sjukt kan det kanske hoppas över men är det så att man inte ens vet sjukdomsorsaken borde det verkligen utredas. Att inte ens sonens dödsfall fick henne att stanna upp och inse allvaret visar ju hur farlig hon är. Jag reserverar mig för att hon inte är dömd ännu men detta ser onekligen inte bra ut…