2023-12-19, 00:33
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Du verkar insatt i fallet. Vet du om hon har fått tillbaka barnen? Med tanke på omslagsbilden på Facebook är det lätt att få det intrycket. Utfördes någon rättsmedicinsk undersökning på första barnet? Om inte, kan det gå att göra i efterhand? Det borde ju ha utförts kan man tycka när ett barn oförklarligt avlider.

Fruktansvärt hur slappt det är i Sverige kring sådana här saker. Med sociala mediers intåg känns det tyvärr som att MBP kan bli vanligare.

Och, nu kan jag bara utgå från mammans egna ord, så hittade man inget fel på det döda barnet eller anledning till varför en helt frisk pojke vid åtta månaders ålder skulle börja drabbas av hjärtstopp för att sen avlida två månader senare.

Så som man brukar säga vid första barnamordet (när det gäller MBP) så är det ren otur (och då brukar man inte lägga ner tid på en stor utredning) men håller nästa barn också på att dö så är det ingen slump.
Citera
2023-12-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det barnet du ser på hennes fb bild är hennes döda son. Inte dottern som hon höll på att döda.

Vad jag vet så har hon inte fri lejd till barnen sina utan den minsta är LVU:ad (eller iaf var) men man vet aldrig som sagt då SJ inte är dömd ännu).
Tänker den bilden på stranden, ser ut som två flickor. Oavsett dom eller ej, med så allvarliga misstankar ska man inte få ha sina barn. Krävs mindre än fällande dom för LVU men sedan förekommer ju tyvärr brister ☹️
Citat:
Och, nu kan jag bara utgå från mammans egna ord, så hittade man inget fel på det döda barnet eller anledning till varför en helt frisk pojke vid åtta månaders ålder skulle börja drabbas av hjärtstopp för att sen avlida två månader senare.

Så som man brukar säga vid första barnamordet (när det gäller MBP) så är det ren otur (och då brukar man inte lägga ner tid på en stor utredning) men håller nästa barn också på att dö så är det ingen slump.
Alla oväntade dödsfall ska egentligen utredas. Är barnet svårt sjukt kan det kanske hoppas över men är det så att man inte ens vet sjukdomsorsaken borde det verkligen utredas. Att inte ens sonens dödsfall fick henne att stanna upp och inse allvaret visar ju hur farlig hon är. Jag reserverar mig för att hon inte är dömd ännu men detta ser onekligen inte bra ut…
Citera
2023-12-19, 01:08
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Tänker den bilden på stranden, ser ut som två flickor. Oavsett dom eller ej, med så allvarliga misstankar ska man inte få ha sina barn. Krävs mindre än fällande dom för LVU men sedan förekommer ju tyvärr brister ☹️

Alla oväntade dödsfall ska egentligen utredas. Är barnet svårt sjukt kan det kanske hoppas över men är det så att man inte ens vet sjukdomsorsaken borde det verkligen utredas. Att inte ens sonens dödsfall fick henne att stanna upp och inse allvaret visar ju hur farlig hon är. Jag reserverar mig för att hon inte är dömd ännu men detta ser onekligen inte bra ut…

Mamman håller på för fullt att städa upp sin fb profil då hon vet att denna tråd finns och hon vill hålla sig såpass anonym det bara går så inte fler hittar till vare sig hennes eller Kevins sociala medier så jag skulle inte lägga någon energi på de bilder hon slänger upp just nu (tex nån palm etc som profilbild).

MBP mammor stannar aldrig upp utan deras sjukdom driver dom till att skapa mer och mer drama för att få stå där som räddaren i nöden när ambulansen kommer, det kan du se på de bilder där den nu döda sonen ligger i respirator och mamman KAN inte låta bli att leverera ett stort smile för hon mår SÅ jäkla bra av uppmärksamheten.
Citera
2023-12-19, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har de Facebook?
För båda profilerna på Instagram är privata nu.

Någon som begärt FUP?

Antar att det blir svårt att utreda men dödsfallet av det andra barnet är ju minst sagt SUSPEKT

Igår hade hon öppen profil på Instagram och jag hann kolla igenom hennes bilder.
Citera
2023-12-19, 07:08
Avslutad
Citat:
Det barnet du ser på hennes fb bild är hennes döda son. Inte dottern som hon höll på att döda.

Vad jag vet så har hon inte fri lejd till barnen sina utan den minsta är LVU:ad (eller iaf var) men man vet aldrig som sagt då SJ inte är dömd ännu).

På hennes Instagram så har hon lagt ut massa bilder på båda sina döttrar så hon har ju haft minsta dottern som hon misshandlat.
Citera
2023-12-19, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Det tror jag inte. Det stod väl i artikeln att socialtjänsten är inblandade. Inte uttryckligen i vilken omfattning men jag har otroligt svårt att se att hon skulle få ha barnen. Framför allt med tanke på att ett av deras barn redan har dött…
På hennes insta så har hon haft barnen. Hon har lagt ut bilder på den nu 2 åriga dottern som hon misshandlat och även på den äldre dottern.
Citera
2023-12-19, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten1993
På hennes insta så har hon haft barnen. Hon har lagt ut bilder på den nu 2 åriga dottern som hon misshandlat och även på den äldre dottern.

Det kan ju varit bilder från umgängen, behöver inte betyda att dom bott hemma på heltid. Låter jättekonstigt om hon skulle gå ha minsta dottern hos sig under utredningen.
Citera
2023-12-19, 07:43
Medlem
Citat:
Mamman håller på för fullt att städa upp sin fb profil då hon vet att denna tråd finns och hon vill hålla sig såpass anonym det bara går så inte fler hittar till vare sig hennes eller Kevins sociala medier så jag skulle inte lägga någon energi på de bilder hon slänger upp just nu (tex nån palm etc som profilbild).

MBP mammor stannar aldrig upp utan deras sjukdom driver dom till att skapa mer och mer drama för att få stå där som räddaren i nöden när ambulansen kommer, det kan du se på de bilder där den nu döda sonen ligger i respirator och mamman KAN inte låta bli att leverera ett stort smile för hon mår SÅ jäkla bra av uppmärksamheten.

Bild tack!
Citera
2023-12-19, 10:19
Medlem
Nu finns det en bilaga av fupen i länken

https://gofile.io/d/v0DD9i

.
Citera
2023-12-19, 10:33
Medlem
Vilken vidrig människa! Hon måste ju vara psykiskt sjuk. Om det går att tvångssterilisera henne vore det en bra idé.
Citera
2023-12-19, 10:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Nu finns det en bilaga av fupen i länken

https://gofile.io/d/v0DD9i

.

De är också inne på MBP. Ja, det var ju rätt uppenbart i det här fallet.
Citera
2023-12-19, 12:01
Medlem
En genuin undran; blir det allt vanligare att föräldrar vill skada/ha ihjäl sina barn eller har dessa knäppskallar alltid funnits bara det att fallen då inte nått media i samma utsträckning? Känns som att man var och varannan dag läser om föräldrar som misshandlat eller dödat sina egna avkommor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in