2023-12-18, 21:17
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Ja alltså det är vad jag menar. Stackars pappa som levt med en djävul. Och också att de haft en son tidigare som
gått bort. Dör verkligen ettåringar bara så om de varit fullt friska tidigare?!

Men vad jag inte förstår är att stämningen är sedan 2021 när man anade oråd, men först nu blir det rättegång, ska man tolka det så?

Nej sonen som dog blev dessutom "sjuk" första gången när han var åtta månader dvs drabbades av sitt första hjärtstillestånd, och sen behövdes det fem gånger till för att barnet skulle dö på riktigt.
Ingen diagnos på barnet men jag satsar stenhårt på att mamman täckt till luftvägarna för då stannar hjärtat hos små barn efter kanske nån minut eller två.
Citera
2023-12-18, 21:19
Medlem
FruKrokodils avatar
Mamman älskar ju sjukhus och spänningen som kommer till, och prickar in vartenda MBP poäng så vi får alla vara glada att två av barnen överlevde tack vare sjukhuspersonalens tidiga insatser.
Citera
2023-12-18, 21:28
Medlem
Har de Facebook?
För båda profilerna på Instagram är privata nu.

Någon som begärt FUP?

Antar att det blir svårt att utreda men dödsfallet av det andra barnet är ju minst sagt SUSPEKT
Citera
2023-12-18, 21:34
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har de Facebook?

Någon som begärt FUP?

Antar att det blir svårt att utreda men dödsfallet av det andra barnet är ju minst sagt SUSPEKT

Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Sekretessprövningen av fupen är inte klar än.

Se svar från kungen77 ovan.
Citera
2023-12-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheQue
Se svar från kungen77 ovan.

Tack. Såg det nu.

Hon är faktiskt lite lik kvinnan från Piteå som försökte giftmörda sin sambo…
Citera
2023-12-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nej sonen som dog blev dessutom "sjuk" första gången när han var åtta månader dvs drabbades av sitt första hjärtstillestånd, och sen behövdes det fem gånger till för att barnet skulle dö på riktigt.
Ingen diagnos på barnet men jag satsar stenhårt på att mamman täckt till luftvägarna för då stannar hjärtat hos små barn efter kanske nån minut eller två.

Påminner om mamman i Uppsala (som dock friades) där barnet tack och lov överlevde.

Kan de på något vis utreda barnets död nu? Kan de ha sparat vävnadsprover från honom?
Jag får så extremt dålig känsla när jag läser det beskrivna förloppet och att de inte hittade några fel på barnet. Sids är ju en sak och då dör barnet oförklarligt i sömnen men hjärtstillestånd flera gånger för att sedan dö utan att finns en orsak är ju verkligen röd flagga
Citera
2023-12-18, 22:01
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Påminner om mamman i Uppsala (som dock friades) där barnet tack och lov överlevde.

Kan de på något vis utreda barnets död nu? Kan de ha sparat vävnadsprover från honom?
Jag får så extremt dålig känsla när jag läser det beskrivna förloppet och att de inte hittade några fel på barnet. Sids är ju en sak och då dör barnet oförklarligt i sömnen men hjärtstillestånd flera gånger för att sedan dö utan att finns en orsak är ju verkligen röd flagga

Jag tror tyvärr det är kört gällande det första mordet, även om man sparat vävnadsprover så går det inte att se mer än eventuella medicinrester (dvs om mamman förgiftade även första barnet).
Citera
2023-12-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Pappa Kevins värld måste ha gått i kras när
det upptäckes.
De verkar ha flyttat till gemensam ny adress EFTER att mamman satt häktad så det verkar tyvärr inte så.

Skandal att sitta frihetsberövad i tio dagar efter att ha försökt mörda en prematur och dessutom med ett avlidet syskon! Det barnets död får man verkligen hoppas att de utrett varenda detalj kring händelseförloppet och att hon aldrig mer får komma nära barnen.
Citera
2023-12-18, 23:57
Medlem
Citat:
Har de Facebook?

Någon som begärt FUP?

Mamman har iaf hyfsat öppen Facebook, finns bilder mm.
Citera
2023-12-19, 00:02
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
De verkar ha flyttat till gemensam ny adress EFTER att mamman satt häktad så det verkar tyvärr inte så.

Skandal att sitta frihetsberövad i tio dagar efter att ha försökt mörda en prematur och dessutom med ett avlidet syskon! Det barnets död får man verkligen hoppas att de utrett varenda detalj kring händelseförloppet och att hon aldrig mer får komma nära barnen.

Även om jag är helt hundra på att MBP mamman mördat sin förra unge, då han helt plötsligt fick sex hjärtstopp under två månader, då han var mellan åtta månader och ett år samt ingen diagnos hann sättas så kommer mamman garanterat undvika straff för detta då det inte går att bevisa.

Flera närstående/vänner till mamman har också uttryckt oro för att barnet avled under så konstiga omständigheter (hjärtstoppen inträffade alltid då barnet var hemma) så får vi mamman dömd för grov misshandel på syskonet så får det vara en seger.

Och mamman ska absolut aldrig vara i närheten av någons barn i framtiden för då lär en unge till stryka med.
Citera
2023-12-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Även om jag är helt hundra på att MBP mamman mördat sin förra unge, då han helt plötsligt fick sex hjärtstopp under två månader, då han var mellan åtta månader och ett år samt ingen diagnos hann sättas så kommer mamman garanterat undvika straff för detta då det inte går att bevisa.

Flera närstående/vänner till mamman har också uttryckt oro för att barnet avled under så konstiga omständigheter (hjärtstoppen inträffade alltid då barnet var hemma) så får vi mamman dömd för grov misshandel på syskonet så får det vara en seger.

Och mamman ska absolut aldrig vara i närheten av någons barn i framtiden för då lär en unge till stryka med.
Du verkar insatt i fallet. Vet du om hon har fått tillbaka barnen? Med tanke på omslagsbilden på Facebook är det lätt att få det intrycket. Utfördes någon rättsmedicinsk undersökning på första barnet? Om inte, kan det gå att göra i efterhand? Det borde ju ha utförts kan man tycka när ett barn oförklarligt avlider.

Fruktansvärt hur slappt det är i Sverige kring sådana här saker. Med sociala mediers intåg känns det tyvärr som att MBP kan bli vanligare.
Citera
2023-12-19, 00:30
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Du verkar insatt i fallet. Vet du om hon har fått tillbaka barnen? Med tanke på omslagsbilden på Facebook är det lätt att få det intrycket. Utfördes någon rättsmedicinsk undersökning på första barnet? Om inte, kan det gå att göra i efterhand? Det borde ju ha utförts kan man tycka när ett barn oförklarligt avlider.

Fruktansvärt hur slappt det är i Sverige kring sådana här saker. Med sociala mediers intåg känns det tyvärr som att MBP kan bli vanligare.

Det barnet du ser på hennes fb bild är hennes döda son. Inte dottern som hon höll på att döda.

Vad jag vet så har hon inte fri lejd till barnen sina utan den minsta är LVU:ad (eller iaf var) men man vet aldrig som sagt då SJ inte är dömd ännu).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in