Citat:
Ursprungligen postat av
Fibonaccital
Det är kanske min synvilla. Men det ligger något orange som kanske är en del av en grind som inte är fastsatt.
Så ser de ut iallafall när de är hopsatta.
https://alimak.com/se/accessories-overview/landing-equipment/
Jag har tidigare menat på att på översta planet ligger något som ser ut som en grind i samma stil som planet nedanför (orange, rektangulärt, ungefär samma mått). Men typ intryckt/inslängd, min teori är att den blivit intryckt av hissen.
MEN, det saknas gångplattformen, 3 stående rör samt vad som ser ut att vara en gångjärns- eller upphängningsbalk till grinden. Allt detta syns på planen nedanför.
Sedan trodde jag att stegen från hissen låg i hörnet på översta planet men jag har sett nu att den befinner sig fortfarande i hissen. Det ska finnas en stege för att ta sig upp från hissen till plattformen som montörerna använder.
OM de stående 3 rören suttit på plats så bör hissen vält vänster utåt (sett från masten), annars höger utåt när man lastat in det som fått hissen att tippa över.
Det är min teori.
Så utifrån vad jag kan se på bilderna så saknas det mer än 4 skruv, men framförallt bilderna från marken på hisskorgen har man plockat bort en del material som bör ha funnits där. Således kan man inte dra alltför många slutsatser från det.