2023-12-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantisfre
Nja, det där är Sooshim AB. Vilket förmodligen är NA's egna bolag han använder för att fakturera klubben. Klubbens styrelse hittar du på hemsidan. https://sooshim.gymsystem.se/soo-shim och klicka vidare.
Däremot sitter RL (någon som har mer info om denne RL?) även i denna styrelse.

Tror minsann NA funnits där tidigare. Han sitter egentligen i styrelsen också men de tog väl bort honom från hemsidan och som talesperson för klubben för något år sedan? Han står fortfarande som Verksamhetschef
Citera
2023-12-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Tror minsann NA funnits där tidigare. Han sitter egentligen i styrelsen också men de tog väl bort honom från hemsidan och som talesperson för klubben för något år sedan? Han står fortfarande som Verksamhetschef

Låter fullt rimligt att det gått till så, lite så att man börjar fundera på hur "avstängd" han egentligen är och hur lång tid det tar innan han smygs in i organisationen igen.
Citera
2023-12-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantisfre
Låter fullt rimligt att det gått till så, lite så att man börjar fundera på hur "avstängd" han egentligen är och hur lång tid det tar innan han smygs in i organisationen igen.

På historik-fliken på deras hemsida kan man läsa att NA tog över som huvudtränare (tillika verksamhetschef?) 1998 och är den som drivit det sen dess.

Givetvis måste de "stänga av" honom och försöka lugna denna PR-katastrof som JL ordnat. Får väl de hur länge den avstängningen räcker. Denna tråd startade 2020 när han blev "avstängd" men han var tillbaka inte allt för långt efter. Baserat på det skulle jag säga att det är upp till föräldrar i Skellefteå att ta ställning
Senast redigerad av Hemvarare 2023-12-18 kl. 23:06.
Citera
2023-12-18, 23:13
Medlem
ChiCoLas avatar
Fan är det med taekwondomän och unga tjejer. En kille i hbg som smällde på en 12 åring ju. Och den här klubben där flera pillar på tjejer. I Skåne en dansk, här flera vanliga Svensson. Vilka trötta människor.
Citera
2023-12-18, 23:24
Medlem
Citat:
Nu är alltså NA avstängd och det är upp till styrelsen att bestämma hur de ska gå vidare med honom och med klubben. Då vore det intressant att veta vilka som sitter i styrelsen.

Enligt allabolag är det 3 personer i styrelsen:

NA (i egen hög person)
KA (NAs fru)
RL (NAs nära vän)

Kanske finns en separat styrelse på något sätt, vet inte exakt hur strukturen ser ut. NA själv är synonym med Soo Shim så har väldigt svårt att se hur de ska kunna granska sig själva på ett bra sätt.

KA är inte i styrelsen. Inte NA heller (men nog har han kontroll)
RL jobbar som läkare, och är allmänt en otroligt trevlig människa. Har svårt att se att han inte väljer barnens sida i detta, men man vet aldrig.

Hade turen att vara kille, så övergreppen slapp jag. Vikthetsen och manipulationen slapp jag inte, försvarade NA över mig själv en tid. Glad jag växte upp.
Finns en flicka där som nu är 18. N.As favorit sedan hon var mycket, mycket liten (7? 8?). Dem åkte visst på en tävling bara dem två ett tag sedan. Ryktet säger hon kom tillbaka till Skellefteå helt annorlunda. Stackars flicka.
Citera
2023-12-18, 23:40
Medlem
Läste på EJ facebook och där var det en JL som skrivit ett långt inlägg. Han verkar ju ha varit bundis med NA och i allra innersta kretsen ända fram till 2014 (tio år efter hans ”relation” med EJ inletts).

Han verkar ju också varit helt utan aning om vad som skett bakom kulisserna, så det kanske inte har varit så lätt ändå att inse. Med tanke på hans engagemang så tror jag inte han skulle ha blundat om han vetat, däremot borde han kanske ha reagerat på ålderskillnaden i relationen redan då?
Citera
2023-12-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenimBachro

Hade turen att vara kille, så övergreppen slapp jag. Vikthetsen och manipulationen slapp jag inte, försvarade NA över mig själv en tid. Glad jag växte upp.
Finns en flicka där som nu är 18. N.As favorit sedan hon var mycket, mycket liten (7? 8?). Dem åkte visst på en tävling bara dem två ett tag sedan. Ryktet säger hon kom tillbaka till Skellefteå helt annorlunda. Stackars flicka.

Finner knappt ord, så fruktansvärt.
För att "visa andra sida av myntet" som Jonas uttrycker sig fick de elit-satsande tjejerna på Soo Shim offentligt gå i media och berätta hur bra de har de. Man kan fundera hur frivilligt de var under alla omständigheter. Förstår att dessa unga tjejer inte är redo att prata om det, om ens någonsin offentligt.
Citera
2023-12-18, 23:50
Medlem
inlägget som "styrelsen" postat nu på soo shim's FB stinker rätt rejält. luktar paniksanering.

problemet är att man tillåtit JL härja med den retoriken han kört med i närmare ett års tid. så det funkar liksom inte att helt plötsligt börja prata om att dessa uttalanden ej haft styrelsens godkännande, och att man absolut inte står bakom den retoriken.

bränn ner skiten.
Citera
2023-12-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
inlägget som "styrelsen" postat nu på soo shim's FB stinker rätt rejält. luktar paniksanering.

problemet är att man tillåtit JL härja med den retoriken han kört med i närmare ett års tid. så det funkar liksom inte att helt plötsligt börja prata om att dessa uttalanden ej haft styrelsens godkännande, och att man absolut inte står bakom den retoriken.

bränn ner skiten.

Det är ingen slump att detta uttalande från styrelsen kommer när rubrikerna når nationell nivå. Någon har frågat i kommentarerna ifall styrelsen står bakom de tidigare uttalanden som JL gjort på Facebook där han använt samma retorik. Får se hur/om de bemöts.

Håller med, bränn ner skiten.
Citera
2023-12-19, 00:17
Medlem
Citat:
Finner knappt ord, så fruktansvärt.
För att "visa andra sida av myntet" som Jonas uttrycker sig fick de elit-satsande tjejerna på Soo Shim offentligt gå i media och berätta hur bra de har de. Man kan fundera hur frivilligt de var under alla omständigheter. Förstår att dessa unga tjejer inte är redo att prata om det, om ens någonsin offentligt.

Redan skrivit om detta men tar upp det igen.
NiU-Enkäten Jonas älskar att dra upp? Falsk.

Du ska ”såklart svara ärligt”
och med ”ärligt” menas då att ”allt är jättebra”
Det är inget du får höra, du får bara höra att du ska göra enkäten, och sedan insinueras det att du ska svara att allt är perfekt. Du vågar inte svara något annat, varför skulle du? Tänk om han kommer på att det är DU som svarat du är missnöjd? Hejdå Elitsatsning.
Hemskt.

Jag har fortfarande spår från hans manipulation. Jag hade ärligt gjort allting för att få hans uppmärksamhet eller applåder av honom. Än i idag, flera år senare, känner jag mig fortfarande ”under” honom. Som att allt han vill att jag ska göra bör jag göra. Och nu är jag t.om. en vuxen man. Skäms
Citera
2023-12-19, 05:15
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Han verkar ju också varit helt utan aning om vad som skett bakom kulisserna, så det kanske inte har varit så lätt ändå att inse. Med tanke på hans engagemang så tror jag inte han skulle ha blundat om han vetat, däremot borde han kanske ha reagerat på ålderskillnaden i relationen redan då?
Hela beroendesituationen är en gigantisk rödflagg. Det är så osunt att jag inte skulle tveka att döma någon på förhand baserat endast på den omständigheten.
Citera
2023-12-19, 08:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Hela beroendesituationen är en gigantisk rödflagg. Det är så osunt att jag inte skulle tveka att döma någon på förhand baserat endast på den omständigheten.
Ja det har varit osunt som fan.
Åldersskillnaden liksom beroendet mellan adept och tränare, borde varit en gigantisk röd flagg.
Det finns goda skäl till att lärare inte får ha förhållanden med studenter.
Samma skäl finns även här.

En lärare skall ha en professionell relation med sin elev, hur skulle de låta på en Gymnasieskola om magister Larsson och hans student Elvira "blev ett par".
Här verkar en del tränare snarare sett sina elever som ett smörgåsbord som man fritt kunnat plocka ur och få har reagerat över detta.

RF behöver skärpa reglerna, så här skall det inte få gå till.
Senast redigerad av Knut-Anne 2023-12-19 kl. 09:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in